عدم مشارکت آمریکا در طرح جهانی (WHO) برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله صادق ویلا، ایالات متحده آمریکا اعلام نموده است که در طرح جهانی (WHO) در زمینه فراوری و توسعه واکسن و داروهای مورد احتیاج کروناویروس مشارکت نخواهد کرد و از یاری های خود دریغ می نماید.

عدم مشارکت آمریکا در طرح جهانی (WHO) برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ایالات متحده آمریکا اعلام نموده است که در طرح دنیای (WHO) در زمینه فراوری و توسعه واکسن و داروهای مورد احتیاج کروناویروس مشارکت نخواهد کرد و از یاری های خود دریغ می نماید.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ادعای سوء مدیریت رؤسای سازمان دنیای بهداشت در مبارزه با ویروس همه گیر کرونا و عدم شفافیت دولت چین در پنهان کردن حقایق شیوع این بیماری اعلام نموده بود که یاری های اقتصادی خود به سازمان بهداشت دنیای (WHO) را متوقف نموده است.

سخنگوی هیئت اعزامی ایالات متحده آمریکا در ژنو اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در اجرای طرح جدید دنیای سازمان بهداشت دنیای (WHO) به منظور سازماندهی اقدامات و کوشش های مشترک در فراوری و توسعه واکسن و داروهای مورد احتیاج برای مقابله با کرونا شرکت نخواهد کرد.

سخنگوی هیئت اعزامی ایالات متحده آمریکا در ژنو هم چنین اذعان کرد که هیچ مشارکت رسمی و یاری سازمانی از جانب آمریکا در اجرای این طرح وجود نخواهد داشت. وی هم چنین گفت که ما مایلیم در خصوص این طرح دنیای فراوری واکسن کرونا در جهت حمایت از همکاری های بین المللی در ابتدا اطلاعات لازم و کافی کسب کنیم و بعد دست به اقدام بزنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان حمایت خود از این طرح را که قرار است در 24 آوریل شروع گردد، اعلام نموده اند. در این طرح قرار است کشورهای دنیا طی اقدامات و کوشش های یکپارچه برای یافتن داروهای مؤثر و واکسن بیماری کرونا به صورت متحد با هم عمل نمایند.

سخنگوی سازمان دنیای بهداشت نیز گفت که امروز نوعی تعهد سیاسی از جانب همه این کشورهای مشارکت نماینده به چشم می خورد تا اطمینان حاصل کنیم که وقتی پیروز به دستیابی به واکسن یا ابزارهای جدید برای مقابله با کرونا شدیم، هیچ کس از این امر عقب نمانده باشد. بسیار مهم است که همه بتوانند به داروها و واکسن این بیماری دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 276

به "عدم مشارکت آمریکا در طرح جهانی (WHO) برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم مشارکت آمریکا در طرح جهانی (WHO) برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید