ضرورت حمایت همه جانبه از اقتصاد دانش بنیان

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی که درکارگروه دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری سخن می گفت، با بیان اینکه، صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت هایی که توسط نخبگان و فناوران با عنوان شرکت دانش بنیان تاسیس می شوند بیش از بیست و یک خدمت ارائه می نماید، گفت: تعامل این صندوق با شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری کشور مثبت ارزیابی می گردد.

ضرورت حمایت همه جانبه از اقتصاد دانش بنیان

وزیر علوم که ریاست دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری را نیز عهده دار است، اضافه کرد: تعاملات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی و فناوری می تواند به هم افزایی بیشتر شرکت های دانش بنیان بینجامد واز این رو هدف بسیار حیاتی و اصلی همه دست اندرکاران علم و فناوری، حمایت همه جانبه از اقتصاد دانش بنیان است.

وی توضیح داد: دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر است و تا به امروز بیش از 34 درصد صندوق پژوهش و فناوری بر اساس مصوبه این دبیرخانه تاسیس شده اند و در آخرین جلسه نیز مقرر شد سی و پنجمین صندوق پژوهش و فناوری نیز در بوشهر راه اندازی گردد. این صندوق ها با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی عهده دار ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان هستند.

دکتر بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری نیز در این نشست گفت: با وجود سه هزار و 200 شرکت دانش بنیان درکشور و همچنین فرایند رو به افزایش تعداد این شرکت ها انتظار می رود در جهت پیشبرد بهتر و سریع امور شرکت های دانش بنیان، شمارصندوق های پژوهش و فناوری نیزبه شکلی متناسب در سراسر کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته، صندوق های خطرپذیر نقش زیادی درفرایند توسعه صنعتی این جوامع ایفا می نمایند، توضیح داد: با این وجود، ارزش اضافه کرده صندوق های خطرپذیر در صورت فعالیت ها و عملکرد پیروز شرکت های تحت پوشش، بسیار زیاد ارزیابی می گردد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 661

به "ضرورت حمایت همه جانبه از اقتصاد دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حمایت همه جانبه از اقتصاد دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید