سخت گیری مدرک مربیگری فوتبال و فوتسال شاید از فصل آینده!

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2017 قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه مربیان حاضر در بالاترین سطح فوتبال باید دارای مدرک حرفه ای باشند. محدودیت ها و مشکلاتی که در آن سال وجود داشت، باعث شد برخی از کشورها از AFC بخواهند این قانون خود را اصلاح کند و یا اجرای این دستورالعمل را به تعویق اندازد. در نهایت کنفدراسیون آسیا اجرای این قانون را تا سه سال یعنی تا سال 2020 به تعویق انداخت.

سخت گیری مدرک مربیگری فوتبال و فوتسال شاید از فصل آینده!

پیرو همین قانون بود که فدراسیون فوتبال ایران دستور العمل AFC را یادآوری و هفته گذشته شروط مربیگری در لیگ های مختلف را گفت که بر این اساس سرمربیان حاضر در لیگ برتر باید برای فصل 2020-2021 دارای مدرک مربیگری حرفه ای باشند.

آنالیز مدارک مربیان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران نشان می دهد از 16 سرمربی حاضر در لیگ برتر ابراهیم صادقی (سایپا)، سید مهدی رحمتی (شهرخودرو)، محرم نویدکیا (سپاهان)، رحمان رضایی (ذوب آهن)، جواد نکونام (فولاد)، محمد ربیعی (مس رفسنجان)، وحید فاضلی (نساجی) و بیاتلو (ماشین سازی) یعنی نیمی از آنها فاقد مدرک حرفه ای و حتی مدرک A آسیا هستند. این موضوع احتمالاً باعث می گردد فدراسیون فوتبال یکبار دیگر از موضع خود در قبال مدرک مربیگری کوتاه بیاید.

دلیل فدراسیون فوتبال هم شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری کلاس های مربیگری حرفه ای و کلاس A آسیا در ماه های گذشته بوده است که مربیان ایران را از شرکت در آن با حضور مدرس خارجی محروم نموده است.

همچنین این مشکل به شکل مشابهی در لیگ برتر فوتسال هم دیده می گردد. برخی از مربیان فاقد مدرک سطح 3 هستند و یا حتی به عنوان بازیکن - مربی فعالیت می نمایند. فدراسیون فوتبال به دلیل عدم برگزاری کلاس سطح 3 در ماه های بعد از شیوع کرونا، در این فصل روی مدرک مربیگری سخت گیری نخواهد داشت و همه چیز طبق روال گذشته پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 574

به "سخت گیری مدرک مربیگری فوتبال و فوتسال شاید از فصل آینده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت گیری مدرک مربیگری فوتبال و فوتسال شاید از فصل آینده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید