زیباترین تصاویر خلق شده به وسیله آتش

به گزارش مجله صادق ویلا، سال جاری هشتمین دوره رقابت های هنر اشتعال در حالی برگزار گردید که عده ای از متخصصان بازی با آتش هم در آن شرکت کردند. آنها زیباترین و خلاقانه ترین نمونه هایی را که ابداع نموده بودند به این مسابقه آوردند.

زیباترین تصاویر خلق شده به وسیله آتش

ستاره ای از آتش

ساندرا اولسن، مهندس هوافضا که در یکی از مراکز تحقیقاتی ناسا کار می نماید، این تصویر را از ترکیب سه عکس جداگانه که همگی از تحقیقات او در زمینه ایمنی سوخت و احتراق فضاپیماها در جاذبه صفر گرفته شده اند، خلق نموده و برنده جایزه اول این رقابت شده است. نور آبی که از این ستاره درخشان ساطع می گردد، حاصل ایجاد نور مرئی به وسیله آتش است و رنگ های زرد، سفید و نارنجی از سوختن دوده در آتش ایجاد شده اند.

دکتر اشتعال

دو متخصص دانشگاه پوردو در ایندیانا این تصویر را از کنار هم قرار دادن تصاویر متعددی از شعله ها ایجاد نموده اند. دکتر احتراق برنده جایزه دوم این رقابت شده است. بینی، ریش و موهای این تصویر از سوزاندن مخلوط های متفاوتی از نانوذرات ایجاد شده، چشم ها و دهان نمونه ای از شعله های دیفیوژن جریان کانتر هستند و کلاه این تصویر به وسیله توسعه شعله حاصل از سوخت ترکیب متان با هوا ایجاد شده است.

گردابی از آتش

این گرداب آتشین که حاصل همکاری دو متخصص دانشگاه کنتاکی است، مقام سوم را به خود اختصاص داده است. این گرداب جالب از سوزاندن بنزن، یکی از ترکیبات ساده پتروشیمی، به دست آوردن تصویر قرینه آن و در نهایت چرخاندن تصویر ایجاد شده است.

خورشید آتشین

این تصویر چندگانه مرکب که به وسیله دو متخصص دانشگاه کالیفرنیا ایجاد شده هم به طور مشترک با گروه گرداب آتشین برنده جایزه سوم این رقابت شده است. در سمت چپ تصویر می توانید شعله پهن آبی را ملاحظه کنید که در بستر ماده مشتعل گسترده شده و هر چقدر به سمت راست حرکت می نماید، سرکش تر می گردد. به یاری این آزمایش می توان رفتار شعله، حداکثر نرخ توسعه آن، حرارت و قدرت احتراق را محاسبه کرد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1056

به "زیباترین تصاویر خلق شده به وسیله آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین تصاویر خلق شده به وسیله آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید