روش های بین المللی برای لاغر شدن

به گزارش مجله صادق ویلا، برای این که بدانیم در جهان استفاده از چه روش هایی برای کاهش وزن شایع تر است. باید سری بزنید به گوشه و کنار جهان و این کار همان گونه که می دانید اصلاً ارزان نیست ! ما کار را برای تان آسان نموده ایم. به جای این که دور جهان بگردید و پول خرج کنید. این مقاله را دقیق و کامل بخوانید تا ببینید در کشورهای 10 گانه ای که نام شان را ذکر نموده ایم. مردم بیشتر از چه راه هایی برای لاغری استفاده می نمایند.

روش های بین المللی برای لاغر شدن

روش های بین المللی برای لاغر شدن

برای این که بدانیم در جهان استفاده از چه روش هایی برای کاهش وزن شایع تر است. باید سری بزنید به گوشه و کنار جهان و این کار همان گونه که می دانید اصلاً ارزان نیست ! ما کار را برای تان آسان نموده ایم. به جای این که دور جهان بگردید و پول خرج کنید. این مقاله را دقیق و کامل بخوانید تا ببینید در کشورهای 10 گانه ای که نام شان را ذکر نموده ایم. مردم بیشتر از چه راه هایی برای لاغری استفاده می نمایند.

1 ـ آفریقایی ها چای و دم نموده گیاهان را می نوشند.

اهالی آفریقای جنوبی علاقه فراوانی به نوشیدن چای ، چای سبز ، دم نموده انوع گیاهان و نوعی چای به نام روی باس دارند. آنها این نوشیدنی ها را معمولاً بدون شیرین نماینده های مصنوعی می نوشد و با این کار کمترین کالری را نسبت به نوشیدن قهوه شیرین یا چای همراه با قند و شکر دریافت می نمایند. آفریقایی ها به خوبی می دانند که در مواجهه با استرس باید یک دم نموده گیاهی بخورند ، نه میزان زیادی خوراکی پرکاری. آنها بعلاوه همواره به پیغام گرسنگی مغزشان توجه نمی نمایند و اعتقاد دارند که بیشتر اوقات پیغام گرسنگی در اثر کمبود آب بدن از سوی مغز صادر می گردد. بنابراین به جای غذا خوردن ،یک لیوان چای یا دم نموده گیاهان را می نوشند.

2 ـ فرانسوی ها پشت میز شام می نشینند و با هم گپ می زنند.

فرانسوی ها به دور هم بودن اعضای خانواده برای صرف شام ، اهمیت زیادی می دهند. 92 درصد از خانواده های فرانسوی کنار هم شام می خورند و این آمار ، در مقایل 28 در صد خانواده هایی آمریکایی که در هنگام صرف غذا دور هم جمع می شوند ، بسیار چشمگیر است. فرد پسکاتور ، متخصص تغذیه می گوید دور هم غذا خوردن یکی از مهمترین اتفاقات روزانه در فرانسه است که سبب می گردد افراد هنگام صرف غذا حوادثی را که طی روز برای شان اتفاق افتاده تعریف نمایند و منحرف شدن فکر از غذا خوردن باعث ایجاد وقفه در صرف غذا شده و آهسته تر غذا خوردن سبب کاهش حجم غذا زودتر سیر شدن می گردد.

3 ـ مکزیکی ها عصرانه مفصل می خورند و شام سبک

معمولاً در همه جای جهان سه وعده اصلی غذا شام صبحانه ، ناهار و شام است اما مکزیکی ها به جای شام ، یک عصرانه مفصل حدود ساعت 4 بعد از ظهر می خورند. آنها اعتقاد دارند که خوردن عصرانه کامل باعث اجتناب آنها از صرف وعده شام می گردد یا شام آنها را بسیار سبک می نماید و در نتیجه گرسنگی هنگام صبح به سراغ شان می آید و آنها را مجبور به خوردن یک صبحانه کامل و مغذی می نماید. مکزیکی هامی گویند کالری روزانه کسب شده به وسیله صبحانه ، ناهار و عصرانه تا شب هنگام و وقت خواب می سوزد و این طوری آنها دیگر با مسائل چاقی و اضافه وزن روبه رو نمی شوند.

4 ـ سوییسی ها روزانه یک ظرف میوزلی می خورند.

میوزلی ترکیبی از جوی دو سر بو داده و یک نوع میوه (معمولاً سیب) است ، به علاوه کمی از انواع مغزها و کشمش. سوییسی ها یک ظرف از این معجون را هر روز به اسم صبحانه صرف می نمایند تا به سالم تر ماندن و کنترل وزن شان یاری نمایند فیبر موجود در میوزلی باعث می گردد که این غذا به آهستگی در بدن هضم گردد و در نتیجه فرد برای مدت طولانی تری سیر بماند. اگر قصد دارید که شما هم این صبحانه مغذی و خوشمزه را در منزل تهیه صرف کنید ، هرگز بیشتر از 14 گرم شکر به آن اضافه نکنید.

5 ـ تایلندی ها غذاهای تند و پر ادویه می خورند.

غذاهای تایلندی مانند غذاهای هندی از جمله تند ترین و پر ادویه ترین غذاهای جهان هستند و همین موضوع را می توان دلیلی برای چاق نشدن مردم تایلند دانست فلفل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می گردد. و غذاهای پر ادویه سبب می شوند تا فرد آهسته تر غذا بخورد و درنتیجه زودتر احساس سیری کند. بنابراین درست کردن غذاهای پر ادویه می تواند راه چاره مناسبی برای لاغر شدن به حساب آید.

7 ـ لهستانی ها غذاهای خانگی را جایگزین غذاهای رستورانی می نمایند

تنها 5 در صد از لهستانی ها وقت خود را صرف غذا خوردن در بیرون از منزل می نمایند. مردم لهستان به خوبی دریافته اند که مصرف نکردن غذاهای خانگی یعنی خوردن هر چه کمتر از مواد غذایی سالم و استفاده هر چه بیشتر از غذاهای چرب و پر کالری رستوران ها و در نتیجه چاقی های بیش از میزان. اعتقاد لهستانی ها این است که با تهیه غذاهای خانگی علاوه بر سلامت ، می توان پول بیشتری هم ذخیره کرد.

7 ـ نروژی ها در تعطیلات ورزش می نمایند.

این یک سنت ریشه دار و عادت قدیمی در بین نروژی هاست که تمام روزهای تعطیل کل اعضای خانواده از پیر و جوان در کنار یکدیگر جمع می شوند و با هم از خانه بیرون می زنند و تمام روزشان را با فعالیت های ورزشی مختلف از پیاده روی گرفته تا فوتبال ، هاکی و اسکی پر می نمایند. درست بر عکس آمریکایی ها که ترجیح می دهند روزهای تعطیل جلوی تلویزیون لم بدهند و فوتبال دیدن نمایند و هله هوله بخورند.

8 ـ برزیلی ها نان و حبوبات می خورند

یکی از عادات مردم برزیل این است که به همراه تمام وعده های غذایی شان میزانی نان میل نمایند. نان جزو منابع غذای کربو هیدرات ها بوده و به دلیل دیر هضم شدن سبب می گردد که فرد به مدت طولانی تری سیر بماند. بعلاوه مصرف میزان کمی از این ماده غذایی سبب زودتر سیر شدن افراد هم می گردد و تحقیقات تازه هم ثابت نموده اند 14 در صد از افرادی که همراه غذای شان میزانی نان یا حبوبات می خورند ، در مقایسه با سایرین کمتر به چاقی و ا ضافه وزن مبتلا می شوند.

9 ـ انگلیسی ها ساندویچ های کوچک می خورند

یکی از رازهای لاغر بودن اغلب انگلیسی ها این است که آنها همواره وقتی به رستوران می فرایند ، کوچک ترین و کم کالری ترین ساندویچ را سفارش می دهند. ساندویچ چند لایه به همراه پنیر و سس اضافه ، جایی در لیست خوراکی اغلب انگلیسی ها ندارد.

10 ـ آلمانی ها صبحانه را جدی می گیرند.

75 در صد از آلمانی ها بدون خوردن صبحانه از خانه خارج نمی شوند. این طور هم نیست که هر روز تخم مرغ سرخ شده بخورند و کلی چربی و کالری به درون رگ های شان بفرستند. آنها کمی زودتر از خواب برمیخیزند. یک لیوان آبمیوه طبیعی و تازه می گیرند و به همراه میزانی نان سبوس دار آن را میل می نمایند. شاید تصور خیلی از افراد باشد که با حذف یک وعده غذایی مانند صبحانه می توانند سریع تر و راحت تر لاغر شوند اما اعتقاد پژوهشگران این است که نخوردن صبحانه و گرسنه ماندن سبب تحریک افراد نسبت به خوردن خوراکی های پر کالری قبل از وعده ناهار می گردد. حذف این وعده غذایی مساوی است با نخوردن مواد غذایی مفید و مصرف خوراکی های پر کالری و چاق نمایند ه.

منبع: کوچه ما شماره 15.

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1125

به "روش های بین المللی برای لاغر شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های بین المللی برای لاغر شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید