برترین جشنواره های غذایی دنیا کدامند؟

به گزارش مجله صادق ویلا، جشنواره ها یکی از مهمترین عناصر صنعت گردشگری محسوب می شوند و در این بین، جشنواره های غذایی از اهمیت و محبوبیت دوچندانی برخوردار هستند. برای آشنایی با بهترین جشنواره های غذایی در دنیا در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

برترین جشنواره های غذایی دنیا کدامند؟

سالانه صدها جشنواره غذایی در اقصی نقاط دنیا برگزار می گردد و در این جشنواره ها انواع خوراکی ها از غذاهای معروف و دنیای مانند پیتزا و شکلات تا غذاهای محلی به علاقه مندان و گردشگران عرضه می شوند. آیا همه این جشنواره ها ارزش سفر و بازدید را دارند؟ کدام یک از این جشنواره ها در سطح دنیای مطرح هستند؟

جشنواره کیک ماه، چین

جشنواره نیمه پاییز یا جشنواره کیک ماه، دومین واقعه مهم پس از سال نو چینی در تقویم این کشور است. این جشن مصادف با روز پانزدهم ماه هشتم تقویم چینی است و با هدف شکرگزاری و نیز تشکر از ماه از گذشته تا به امروز در این کشور برگزار می گردد. در روز جشن غذاهای ویژه از جمله کیکی به نام کیک ماه تهیه می گردد که گرد بوده و دارای مغذی شیرین است. از جمله سایر مواد اولیه این کیک می توان به رب عناب، زرده تخم مرغ، عصاره سدر، لوبیای شیرین و پنج مغز اشاره نمود. در روز جشنواره مردم این کیک را تیه نموده و با برترین آرزوها به عزیزان خود هدیه می نمایند.

جشنواره پیتزا، ایتالیا

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که دوستدار پیتزا نباشد. این غذای خوشمزه دارای انواع مختلفی است و متناسب با ذوق و ذائقه افراد تهیه می ود. حالا تصور کنید که به زادگاه این غذای محبوب سفر نموده اید و در جشنواره سالانه پیتزا در ناپل ایتالیا حضور دارید! این جشنواره ددر ماه سپتامبر به مدت یک هفته برگزار می گردد و فرصتی بی نظیر را برای لذت بردن از انواع پیتزاها برای علاقه مندان فراهم می نماید.

جشنواره غذای ملبورن، استرالیا

جشنواره غذا و نوشیدنی ملبورن هر سال در روز دهم ماه مارس در این شهر برگزار می گردد و در کنار غذاهای لذیذی تهیه شده به وسیله آشپزهای برگزیده و سرگرمی های موجود، بزرگترین ناهار محلی دنیا نیز برگزار می گردد. در این مراسم مردم در اطراف میزی به طول 350 متر در کنار یکدیگر به صرف غذاها و نوشیدنی مشغول می شوند.

جشنواره سالن شکلاتی، فرانسه

این جشنواره بهشتی برای علاقه مندان به شکلات است و از سال 1922 در پاریس و سایر شهرهای دنیا به صورت سالانه برگزار می گردد. در اکتبر سال 2016 این جشنواره در پاریس برگزار گردید که در آن علاوه بر انواع مختلفی از شکلات ها فعالیت های مختلفی از جمله کارگاه های شکلات سازی، کتاب های مربوط به شکلات، جایزه شکلاتی و حتی فشن شو شکلات نیز برگزار گردید.

جشنواره طعم ها، سنگاپور

این جشنواره چهار روزه در سنگاپور میزبان 30 نوع غذای خوشمزه از برترین رستوران های دنیا است. البته جالب ترین ویژگی های این نمایشگاه امکان صرف این غذاهای درجه یک با حداقل قیمت است. در این جشنواره حتی امکان ملاقات با سرآشپزهای معروف برای بازدیدنمایندگان فراهم است.

جشنواره بیکن، ساکرامنتو

بیکن گوشت خشک یا نمک سود شده ای است که از خوک، گوساله، گوسفند، بوقلمون و مرغ تهیه می گردد. این گوشت از محبوبیت فراوانی در دنیا برخوردار است و با آن می توان غذاهای خوش طعمی را طبخ کرد. در حال حاضر، جشنواره ای با موضوع تهیه غذاهای صبحانه با بیکن در ساکرامنتو برگزار می گردد که در آن غذاهای تهیه شده از بیکن به وسیله 100 رستوران عرضه می گردد. یکی دیگر از سرگرمی های جالب این نمایشگاه مسابقه ای است که در میان سرآشپزها برگزار می گردد.

جشنواره پوتین (Poutine)، اتاوا، کانادا

پوتین بخشی از فرهنگ کانادا محسوب می گردد و ریشه آن متعلق به استان کبک است. در تهیه این غذا سیب زمینی سرخ شده با آب گوشت و کشک سرو می گردد. این غذا در کلیه رستوران های کانادا سرو می گردد و تهیه آن بسیار آسان است. حتی نوع بدون گلوتن آن نیز برای گیاهخواران عرضه می گردد. در کل، محبوبیت این غذا در کانادا به حدی است که سالانه در ماه می جشنواره ای برای آن برگزار می گردد و در کنار صرف پوتین سرگرمی ها متنوعی مانند انواع سرگرمی ها و بازی ها با سیب زمینی برای بازدیدنمایندگان اجرا می گردد.

جشنوراه کباب دنده (Ribfest)، تورنتو، کانادا

جشنواره کباب دنده هر ساله در پارک سنتنیال (Centennial Park) با شرکت 150000 نفر برگزار می گردد. در این جشنوارها تعداد بیشماری برای نمایش مهارت خود در تهیه کباب دنده شرکت می نمایند. علاوه بر این، سرگرمی های دیگری مانند شعبده بازی، انواع بازی ها، رنگ آمیزی صورت و آتش بازی برای بازدیدنمایندگان اجرا می گردد.

جشنواره طعم های شیکاگو، آمریکا

این جشنواره بزرگ ترین جشنواره غذای دنیا است و بازدید از آن یکی از بایدهای گردشگران است و آمار بالای بازدیدنمایندگان گواه این مدعی است. در این جشنواره می توان انواع مختلفی از غذاها از رستوران های متفاوت از فست فود تا غذاهای درجه یک را چشید. در کنار این طعم های گوناگون بخش سرگرمی جشنواره با کنسرت ها و حضور سرآشپزهای معروف مجذوب کننده تر و زیباتر می گردد.

جشنواره شکموها، انگلستان

خبر خوش برای شکموها و افراد غذادوست اینکه هر ساله جشنواره ای به همین نام در ماه آوریل یا می در انگلستان برگزار می گردد و می توان در آنجا طعم کلیه غذاها را امتحان کرد. بعلاوه، در این جشنواره علاوه بر حشور سرآشپزهای معروف، می توان نحوه طبخ غذاها را یاد گرفته و بعلاوه، مواد اولیه طبیعی و محلی را خریداری کرد.

جشنواره غذاهای دریایی، اسپانیا

اگر هوادار غذاهای دریایی هستید، فرصت بازدید از اینجشنواره را از دست ندهید. جشنواره غذاهای دریایی اسپانیا از سال 1963 تا به امروز هر ساله در ماه اکتبر برگزار می گردد و برترین جشنواره غذاهای دریایی در سراسر اروپا محسوب می گردد. محبوبیت این جشنواره به حدی است که سالانه هزاران برای حضور در آن به اسپانیا سفر می نمایند.

جشنواره بزرگ پنیر، آمریکا

جای تردیدی نیست که پنیر یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین اقلام غذایی در اقصی نقاط دنیا است و از آن می توان در تهیه بسیاری از غذاها مانند پیتزا حتی شکلات استفاده کرد. پنیر دارای انواع مختلفی است برای مثال، پنیر فتا، چدار، ماسکارپونه، پارمزان و .... که هر یک از آن ها دارای طعم خاصی است. همچون سایر جشنواره ها در این جشنواره نیز علاوه بر صرف غذا، سرگرمی و سرگرمی نیز برای بازدیدنمایندگان مهیا می گردد.

جشنواره گیاهخواری، تایلند

کلیه جشنواره های غذایی را نمی توان مرتبط با فرآورده های گوشتی دانست. در این رابطه، هر ساله جشنواره 9 روزه ای در بانکوک تایلند برای گیاهخواران برگزار می گردد که در آن غذاهای متنوعی مانند سوسیس توفو (نوعی پنیر) و ... به بازدیدنمایندگان عرضه می گردد. بعلاوه، در سرانجام هر روز شرکت نمایندگان می توانند به اپرای چینی گوش داده و از سایر سرگرمی ها مانند رنگ کردن صورت استفاده نمایند.

جشنواره بین المللی غذا و نوشیدنی اپکوت (Epcot)، آمریکا

این جشنواره خوشمزه سالانه برای مدت دو ماه در پارک موضوعی اپکوت والت دیزنی با شرکت 11 کشور دنیا برگزار می گردد. در این جشنواره اقلام متنوعی از آبنباتتا لباس و انواع سوغاتی های کشورها در کنار غذاهای آشپزهای معروف عرضه می شوند.

نمایشگاه غذا و نوشیدنی خوب، آفریقای جنوبی

این جشنواره سالانه با حضور بالغ بر 200 شرکت نماینده در آفریقای جنوبی برای عرضه محصولات خوراکی، غذاها و نوشیدنی ها برگزار می گردد. علاوه بر این، جلسه هایی با حضور سرآشپزهای معروف برای و نیز کارگاه هایی با موضوع تغذیه سالم برگزار می شوند.

منبع: کجارو / thethings.com / true
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1253

به "برترین جشنواره های غذایی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جشنواره های غذایی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید