رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره افغانستان و یمن

به گزارش مجله صادق ویلا، وزرای خارجه ایران و روسیه بعدازظهر امروز در تماسی تلفنی درباره تحولات افغانستان، یمن و شیوع کرونا در منطقه و دنیا به مصاحبه پرداختند.

رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره افغانستان و یمن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه بعدازظهر امروز (دوشنبه) تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور در مورد آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا فرایند صلح در این کشور و همچنین رخدادهای اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور گفتگو و گفتگو کردند.

آخرین شرایط شیوع کرونا در منطقه و دنیا و راه های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

وزرای خارجه ایران و روسیه سه شنبه شب ششم فروردین ماه نیز تلفنی گفتگو نموده بودند. در این گفتگوی تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد شرایط حاضر و متاثر از شیوع ویروس کرونا در دو کشور و دنیا خصوصا کوشش کشورمان برای مقابله با آن در شرایط ناشی از تحریم های یکجانبه، تحولات جاری سیاسی در افغانستان و کوشش های بین المللی علیه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای مختلف گفتگو گفتگو کردند.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران صبح امروز نیز درباره اوضاع افغانستان و همچنین شیوع کرونا در منطقه و دنیا با وزرای خارجه ترکیه و قطر تلفنی گفتگو نموده بود.

ظریف همچنین شب گذشته (یکشنبه) در دومین گفتگوی تلفنی اش با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بعد از تماس تلفنی شنبه شب درباره اوضاع افغانستان به رایزنی پرداخت و گزارشی از کوشش های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد فرایند صلح در این کشور و همچنین جزییاتی از تماس های خود با مقامات این کشور محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 242

به "رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره افغانستان و یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره افغانستان و یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید