دوربین های پایش سرعت در جاده های لرستان کم است

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: در سال 97 شاهد کاهش آمار تلفات تصادفات جاده ای بودیم اما متأسفانه این آمار در سال 98 روبه افزایش که برای استان ما قابل قبول نیست.

دوربین های پایش سرعت در جاده های لرستان کم است

موسی خادمی امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که نوروز 97 فرایند کاهشی خوبی از تصادفات جاده ای در استان آغاز شده بود، اظهار کرد: متأسفانه در سال 98 این فرایند رو به رشد بوده و در این استان ها رتبه سیزدهم را داریم که جریان سیل در این زمینه بی تأثیر نیست.

وی با اشاره به این که در رتبه بندی ها باید جمعیت استان ها نیز در نظر گرفته شود، مطرح کرد: این رشد برای استان ما قابل قبول نیست و باید کوشش کنیم که آن را کاهش دهیم.

خادمی با بیان این که بخشی از اقدامات ما در این زمینه به قبل از وقوع حادثه و جاده ها برمی شود، توضیح داد: باید جاده ها را ایمن کنیم که در این زمینه یک برنامه بلندمدت و یک برنامه کوتاه مدت داریم.

استاندار لرستان ادامه داد: افزایش متراژ بزرگ راه ها، حجم آزادراه ها و کیفیت جاده ها ازجمله برنامه های بلندمدت است، اگر ما جاده ها را چهاربانده کنیم تصادفات را کاهش خواهد داد که ممکن است زمان ببرد اما جزء برنامه های اصلی ماست.

وی با اشاره به این که شناسایی نقاط خاص و حادثه خیز جزء برنامه های کوتاه مدت است، اعلام کرد: در بعضی از نقاط پرخطر باید کار عمرانی انجام دهیم و جاهایی احتیاج به کار عمرانی ندارد و باید علائم آشکارساز و هشداردهنده را نصب کنیم.

خادمی اظهار کرد: فرهنگ سازی، آموزش و خودروی باکیفیت در این زمینه تأثیر دارد اما جزء برنامه های ملی و زمان بر است و باید در کنار آن کار کوتاه مدت و سریع انجام شود.

استاندار لرستان با اشاره به این که بعد از وقوع حادثه جان انسان در خطر است لذا باید پایگاه های امدادی، تعداد آمبولانس ها و بالگردها افزایش یابد، مطرح کرد: این کارها را هرچه زودتر انجام دهیم اثربخشی بیشتری دارد و جا دارد برای آن ها بیشتر هزینه کنیم.

وی با اشاره به این که استانداری برای ساخت 32 پایگاه تأمین اعتبار می نماید، ادامه داد: ما قول می دهیم برای بالگرد امدادی آشیانه تهیه نموده و سهم استان را برای بخش مدیریت سکته های قلبی و مغزی به وسیله اوراق پرداخت کنیم.

خادمی اضافه نمود: تعداد دوربین های پایش سرعت در جاده های استان نسبت به کیلومتر جاده ها و دیگر استان ها کم است.

استاندار لرستان با اشاره به این که جنس پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی در استان بیشتر عمرانی است، مطرح کرد: پروژه های سدسازی و راه سازی شامل راه آهن، آزادراه، آزادراه ازنا شازند، سد معشوقه و سد کمندان از این پروژه ها هستند که با جدیت فرایند اجرای آن ها را دنبال می کنیم.

وی اضافه نمود: سال جاری در سامانه نیپا پروژه های تولیدی، اشتغال زا به دانش محور را وارد کردیم.

خادمی با بیان این که پروژه راه آهن خرم آباد یکی از اولویت های ماست، مطرح کرد: سال 90 اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سهام فولاد بوده که 370 میلیارد تومان به استان دادند و 20 میلیارد تومان از آن باقی مانده است، با وزارت راه به توافق رسیدیم که راه آهن را به پروژه انتفاعی تبدیل کنیم و قرار است وزارت راه اوراق مشارکت منتشر و اعتبار را تأمین کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 29

به "دوربین های پایش سرعت در جاده های لرستان کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های پایش سرعت در جاده های لرستان کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید