دانشگاه پیغام نور هنوز دستورالعمل معین برای برگزاری کلاس ها یا امتحانات مجازی ندارد

به گزارش مجله صادق ویلا، دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه پیغام نور مشهد با اشاره به ظرفیت های مناسب آموزش مجازی در دانشگاه پیغام نور، از نبود دستورالعمل معین برای برگزاری آنلاین کلاس یا امتحان در این دانشگاه انتقاد کرد.

دانشگاه پیغام نور هنوز دستورالعمل معین برای برگزاری کلاس ها یا امتحانات مجازی ندارد

حسن دیمی، دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه پیغام نور مشهد در تبادل نظر با خبرنگار استان های خبرنگاران، با اشاره به تصمیمات یک شبه مدیران دانشگاه پیغام نور، گفت: در ترم گذشته چند روز مانده به امتحانات ما با تصمیم ناگهانی رئیس دانشگاه روبرو شدیم که تاریخ برگزاری امتحانات را تغییر داد. این تصمیم با اعتراض دانشجویان روبرو شد، اما مسئولان توجهی نکردند. حتی مسئول روابط عمومی دانشگاه پیغام نور از این موضوع آگاه بود، اما باز هم اتفاقی نیفتاد.

دیمی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه پیغام نور مدام ادعا می نمایند که قبل از شیوع کرونا هم آموزش مجازی داشته اند، گفت: چطور پس از نزدیک به 2 سال تعطیلی دانشگاه، هنوز یک دستورالعمل معین برای برگزاری کلاس ها و امتحانات در این دانشگاه وجود ندارد؟

دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه پیغام نور مشهد ادامه داد: قبلا دانشگاه پیغام نور مراکز خود را در تهران برای برگزاری امتحانات الکترونیک در اختیار دانشگاه های دیگر قرار می داد، اما اکنون شرایط به گونه ای است که به علت اشکال در سامانه امتحانات این دانشگاه، دانشجویان مجبورند یک درس را دوباره اخذ نمایند و شهریه بدهند.

وی شرح داد: همین اشکالات در کنار سختگیری های بی مورد استادان در برگزاری امتحانات، باعث شده بعضی دانشجویان نتوانند دروس خود را پاس نمایند و در نهایت مجبور به انصراف از تحصیل شده اند. این انصراف از تحصیل برای بعضی از دانشجویان هزینه های گزافی داشته است.

دیمی به افزایش غیرمنطقی شهریه در این دانشگاه اشاره نمود و گفت: آموزش مجازی باعث کاهش چشمگیر هزینه های دانشگاه ماننده هزینه های برگزار نشدن کلاس های عملی، کاهش همکاری با اساتید مدعو، هزینه های جاری و ... شده است، اما همین شهریه دانشگاه یکباره افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مدیران دانشگاه پیغام نور صدای اعتراض دانشجویان را نمی شنوند، اضافه کرد: وقتی دیدیم صدای اعتراض ما شنیده نمی گردد و حتی مسئولان سعی دارند انعکاس اعتراض ما در شبکه های اجتماعی را حذف نمایند، به رئیس جمهور نو نامه نوشتیم و خواستم به وزیر علوم خود برای انتخاب رئیس دانشگاه پیغام نور دقت بیشتری کند.

دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه پیغام نور مشهد به در دسترس نبودن کارمندان این دانشگاه در ایام کرونا اشاره نمود و گفت: بخش اداری دانشگاه در زمان عادی هم به درستی عمل نمی کرد، اکنون که کارمندان عمدتا دورکار شده اند، پیدا کردن آنان بسیار سخت شده و عملا دیگر جوابگویی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارمندان این دانشگاه در مشهد تنها 2 روز در هفته حضور دارند که باعث تجمع دانشجویان در این شرایط کرونایی می گردد. از سوی دیگر جوابگو نبودن آنان و نبود راه دسترسی آسان به کارمندان اداری، دانشجویان را کلافه نموده است.

دیمی با اشاره به اینکه 6 ماه است که رئیس دانشگاه پیغام نور مشهد با برگزاری کارگاه های مهارتی آزمایشگاهی از جمله PCR موافقت نموده، گفت:، اما مواد اولیه و تجهیزات مورد احتیاج از سوی دانشگاه تأمین نشده و هیچ یک از مدیران دانشگاه هم جوابگو نیستند. درحالیکه برگزاری این کارگاه ها هم باعث افزایش مهارت دانشجویان می گردد و هم برای دانشگاه مزایایی دارد.

دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه پیغام نور مشهد گفت: ظاهرا بین مسئولان دانشگاه پیغام نور کشور و مشهد کسی نیست که جوابگوی دانشجویان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1101

به "دانشگاه پیغام نور هنوز دستورالعمل معین برای برگزاری کلاس ها یا امتحانات مجازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور هنوز دستورالعمل معین برای برگزاری کلاس ها یا امتحانات مجازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید