خدمات کنسولی سفارت روسیه در ایران متوقف شد

به گزارش مجله صادق ویلا، سفارت روسیه در ایران با توجه به گسترش ویروس کرونا در ایران، از توقف خدمات کنسولی خود به ایرانیان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

خدمات کنسولی سفارت روسیه در ایران متوقف شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه به شماره p-446 مورخ 27 فوریه 2020 (8 اسفند 1398) بخش کنسولی سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 28 فوریه 2020 (9 اسفند 1398) (ساعت 00:00 به وقت محلی) پذیرش مدارک، تهیه و صدور ویزاهای تحصیلی، شخصی، گردشگری، کاری و ترانزیتی برای اتباع ایرانی را موقتا متوقف کرد.

سفارت روسیه تاکید کرد: همچنین صدور ویزاهای الکترونیکی برای اتباع جمهوری اسلامی ایران و ویزاهای ترانزیتی باری اتباع خارجی و اشخاص بدون تابعیت که یا در اراضی جمهوری اسلامی ایران به سر می برند و یا مقیم آن هستند نیز محدود می شود.

با این حال بر اساس اعلام دولت روسیه، صدور ویزاهای تجاری، بشردوستانه، خدمت و دیپلماتیک در رژیم معمولی ادامه خواهد داشت.

بعد از گسترش ویروس کرونا در ایران، کشورهایی مانند ترکیه، عراق، هند، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین روسیه مرزهای خود را با ایران بستند.

روسیه دیروز اعلام کرده بود که پروازهای خود به ایران و بالعکس را متوقف می کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به 388 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 34 نفر رسیده است همچنین73 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 126

به "خدمات کنسولی سفارت روسیه در ایران متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات کنسولی سفارت روسیه در ایران متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید