پارک ملی کاچکار، طبیعت گردی در ترکیه

به گزارش مجله صادق ویلا، پارک ملی کوهستانی کاچکار

ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران و پیوند دهنده طبیعی دو قاره آسیا و اروپا، دیدنی های بسیار زیادی را در خود جای داده است که پارک ملی کوهستانی کاچکار، یکی از آنهاست. امروز همراه خبرنگاران قرار است بار سفر را ببندیم و به سمت این کوهستان زیبا برویم، جایی که طبیعت را می توان طور دیگری لمس کرد:

پارک ملی کاچکار، طبیعت گردی در ترکیه

درباره پارک ملی کوهستانی کاچکار | Kackar Mountain National Park

کوهستان کاچکار در کشور ترکیه قرار گرفته است و بلندترین و طولانی ترین رشته کوه کوهستانی در شرق دریای سیاه محسوب می گردد. این کوهستان دارای وسعت 52.970 هکتار است و کوه های این کوهستان معمولا پوشیده از یخ و برف هستند و در آن، 5 یخچال طبیعی وجود دارد. بنابریان در صورتی که قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، باید همه تجهیزات و وسایل گرم را همراهتان ببرید.

کوهستان کاچکار شامل 11 روستا و 44 ییلاق است که ییلایق آیدر، یکی از برترین آنها مخصوصا برای افرادی است که می خواهند یک سفر کوهنوردی چندین روزه به این کوهستان داشته باشند.

این کوهستان به علت زیبایی بیش از مقدار و هوای بسیار پاکی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید بطوریکه هر سال حدود 100000 نفر از آن بازدید می نمایند.

در کاچکار چه کنیم؟

کاچکار یک کوهستان بکر و وسیع است که حتی خیل گردشگرها هم نتوانسته از دست نخورده بودن آن کم کند و به همین علت، علاقه مندان به محیط زیست را جذب می نماید. خیلی از افراد حاضرند تور ترکیه را خریداری نمایند تا حتی برای یکبار هم که شده بتوانند از کوهستان کاچکار تماشا نمایند. در ادامه می خواهیم چند تفریحی که می توانید در این پارک ملی کوهستانی داشته باشید را به شما معرفی کنیم:

  • کوهنوردی و طبیعت گردی در کاچکار

این کوهستان، برترین منطقه برای کوهنوردان حرفه ای و غیر حرفه ای است طوری که گروه های کوهنوردی زیادی را می توان مخصوصا در آخر هفته ها در این کوهستان دید، برخی ها هم بصورت تکی از این کوهستان تماشا می نمایند.

در این کوهستان، 8 جهت برای کوهنوردی وجود دارد که از بین آنها، دو جهت از بقیه ایده آل تر است. جهت اول از کنار دریای سیاه و شمال کوهستان است که جهت راحتی است و جهتدوم، از کنار رود کروه در شرق کوهستان است که جهت سخت و خطرناکی است و برای کوهنوردان حرفه ای مناسب است.

هر کدام از این جهتها را که انتخاب کنید باید یادتان باشد که این کوهستان همیشه پوشیده از یخ است بنابراین تجهیزات مناسب را نباید فراموش کنید. برترین زمان کوهنوردی، از اواسط خرداد تا ماه شهریور است.

  • اقامت در خانه های ییلاقی

در این کوهستان، می توانید در خانه های قدیمی ای که از سنگ و چوب ساخته شده است، بمانید. البته این خانه ها، مخصوص عشایر منطقه است اما به علت معروفیت بیش از مقدار کاچکار و محبوب بودن آن بین جهانگرد ها، از گردشگران هم در آن پذیرایی می گردد.

  • رفتینگ در رود خروشان کروه

این رود، در شرق کاچکار قرار گرفته است و آب های خروشان آن که از دره های پر پیچ و تاب کوهستان عبور می نماید، برای رفتینگ عالی است. ماه های ژوئن و می برای رفتن به این رودخانه برترین زمان است

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1331

به "پارک ملی کاچکار، طبیعت گردی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی کاچکار، طبیعت گردی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید