خبرنگاران 71 درصد مدارس غیردولتی استان اردبیل فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است

به گزارش مجله صادق ویلا، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 71 درصد از 526 مدرسه و مرکز آموزشی غیردولتی این استان فاقد سامانه گرمایشی استاندارد و ایمن است.

خبرنگاران 71 درصد مدارس غیردولتی استان اردبیل فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است

به گزارش خبرنگاران، احمد ناصری روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پروش استان اردبیل در سال 1399 افزود: 526 مدرسه و مرکز آموزشی غیردولتی استان برابر قانون باید به سامانه گرمایشی پکیج با ایمنی بالا و استاندارد مجهز شده و بخاری نفتی و گازی از این مدارس برچیده شود.

وی گفت: تا به امروز 150 مورد از این مدارس به سامانه گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز شده و فرایند استانداردسازی سامانه گرمایشی این مدارس با کندی پیش رفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهارداشت: پیش از این 1.5 سال برای استانداردسازی سامانه گرمایشی به موسسان این مدارس و مراکز آموزشی مهلت داده شده بود ولی فرایند کار آنها تا به امروز کند بوده است.

وی افزود: موسسان 376 مدرسه و مراکز آموزشی غیردولتی فاقد سامانه گرمایشی استاندارد استان تا 31 شهریورماه امسال فرصت دارند تا نسبت به استانداردسازی سامانه های گرمایشی خود اقدام کنند.

ناصری با اشاره به بررسی شرایط استانداردسازی این مدارس در جلسات شورای آموزش و پرورش استان تا انتها نیمه نخست امسال اظهارکرد: موسسان این مدارس برای استانداردسازی می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی خواستار مشخص ترتیب زمانی برای تک تک مدارس فاقد سامانه استاندارد گرمایشی استان اردبیل شد و گفت: تمدید مجوز فعالیت این مدارس بدون سامانه گرمایشی استاندارد متوقف و منوط به اجرای استانداردهای لازم شده است.

استان اردبیل آماده آغاز آموزش حضوری در مدارس از 27 اردیبهشت ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در این جلسه با ارائه گزارشی از فرایند آموزشی غیرحضوری در ایام شیوع کرونا در استان، گفت: این استان آماده آغاز آموزش حضوری در مدارس از 27 اردیبهشت ماه است.

وی گفت: در سه ماه گذشته آموزش فرزندان این استان تعطیل نشده و به شیوه غیرحضوری، مجازی، آموزش از طریق بسته های آموزشی و شبکه های تلویزیونی حتی آموزش حضوری و تک به تک ادامه داشته است.

ناصری با اشاره به آغاز فعالیت مدارس استان برابر تصمیم ستاد مرکزی مدیریت کرونا از روز شنبه 27 اردیبهشت ماه همزمان با سایر نقاط کشور گفت: دانش آموزانی که نتوانسته اند از خدمات غیرحضوری و مجازی استفاده کنند، می توانند با حضور در کلاس به رفع اشکال بپردازند.

وی اضافه کرد: حضور دانش آموزان در کلاس ها اجباری نیست و دانش آموزانی که به پیام رسان شاد وزارت آموزش و پرورش و شبکه تلویزیونی استانی و نیز برنامه های شبکه تلویزیونی سراسری آموزش و شبکه 4 دسترسی نداشته اند و نیز دانش آموزانی که در فراگیری درس نیاز به رفع اشکال دارند، می توانند در مدارس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهارداشت: از روز شنبه تمامی معلمان و کارکنان مدارس در سر کار خود حاضر می شوند و بر اساس دستورالعمل اعلام شده و با رعایت قواعد بهداشتی و سلامت، به ارائه خدمات آموزشی خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود: تعدادی از دانش آموزان از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس به هیچ کدام از روش های غیرحضوری آموزش دسترسی نداشتند که با آغاز فعالیت دوباره مدارس، معلمان باید تلاش کنند که عقب ماندگی این تعداد از دانش آموزان جبران شود.

ناصری اضافه کرد: در شرایط کنونی، برای فعالیت یک هفته ای مدارس برنامه ریزی شده ولی در صورت نبود مشکل، شورای مدارس برای فعالیت سه هفته بعد هم به تناسب شرایط تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان آغاز فعالیت مدارس و با اشاره به ضدعفونی شدن تمام مدارس و الزام به استفاده از ماسک و دستکش در سطح کلاس ها اضافه کرد: در انتها فعالیت مدارس، آزمون و ارزیابی درسی و کلاسی دانش آموزان به جز برای پایه های نهم و دوازدهم، با تشخیص معلم و مدیر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 315

به "خبرنگاران 71 درصد مدارس غیردولتی استان اردبیل فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 71 درصد مدارس غیردولتی استان اردبیل فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید