خبرنگاران اتصال 400 روستای جدید در 7 استان به شبکه آب سالم و پایدار

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران- خبرنگاران- 400 روستای 7 استان کشور در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا (سه شنبه) به شبکه آبرسانی سالم و پایدار متصل خواهند شد.

خبرنگاران اتصال 400 روستای جدید در 7 استان به شبکه آب سالم و پایدار

به گزارش خبرنگاران، دومین مرحله افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران فعالیت خود را از فروردین ماه سال جاری آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره برداری از طرح های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت تدبیر و امید زمین گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا سرانجام سال، هر هفته از پروژه های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران مقرر است از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس جمهوری، دهم تیرماه سال جاری در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام های برنامه ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی مشکل از تابستان های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان 99 با وجود مواجهه با پاندمی کووید19 و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در سرانجام طرح ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

اکنون و براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، روز سه شنبه (19 اسفند سال جاری) در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، پروژه آبرسانی به 400 روستا در استان های گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و کرمان با اعتبار 301.9 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

از ابتدای دولت یازدهم تا سرانجام بهمن سال جاری، آبرسانی پایدار به 12 هزار و 507 روستا با جمعیت 8.3 میلیون نفر محقق شده است.

بر این اساس، در دولت تدبیر و امید به طور متوسط هر سال حدود 1.1 میلیون نفر (هر هفته 34 روستا) از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شده اند که پیش بینی می شود تا نیمه دوم سال 1400، این رقم به 9.3 میلیون نفر برسد؛ بنابراین جمعیت روستایی بهره مند از شبکه آب شرب پایدار تا سرانجام دولت دوازدهم از 900 هزار نفر به بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید.

این گزارش می افزاید، طرح ملی آبرسانی به روستاهای کشور با هدف تامین آب شرب پایدار برای 20 هزار و 774 روستا با جمعیت 10.9 میلیون نفر تعریف شده که اتصال سامانه ها به منابع تامین آب پایدار، ارتقای تاب آوری تاسیسات موجود از طریق اصلاح و بازسازی سامانه های انتقال و توزیع، توجه به کاهش آب بدون درآمد در شبکه های روستایی و کنتوردار کردن منابع تولید با هدف مدیریت مصرف از اهم دستاوردهای اجرای این طرح عنوان شده است.

به گزارش خبرنگاران، وزیر نیرو پنج اسفندماه سال جاری گفت: طرح های آبرسانی در دولت تدبیر و امید تا به امروز 9 میلیون و 200 هزار نفر از هموطنان روستایی را بهره مند کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 862

به "خبرنگاران اتصال 400 روستای جدید در 7 استان به شبکه آب سالم و پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتصال 400 روستای جدید در 7 استان به شبکه آب سالم و پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید