تور ارمنستان: حضور پررنگ ایران در سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلوزیونی که در محل مرکز زیبائی شناسی ایگیتیان ایروان و با حضور نمایندگان بعضی از کشورهای حاضر در این دوسالانه برگزار گردید، سونا هاروطونیان، رئیس سازمان گفت وگوی فرهنگ های ارمنستان که مبتکر برگزاری این دوسالانه است، ضمن اعلام این خبر، سطح بالای آثار ارائه شده در این دوسالانه به ویژه آثار هنرمندان ایرانی را ستود و از همکاری مراکز فرهنگی کشورهای خارجی و از جمله رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان تشکر کرد.

تور ارمنستان: حضور پررنگ ایران در سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گفته وی در این دوره از دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان، 353 هنرمند از 53 کشور دنیا با ارسال 496 اثر شرکت نموده اند که لهستان با 73 هنرمند، ارمنستان با 30 هنرمند، چین با 28 هنرمند، هند با 21 هنرمند، روسیه با 16 هنرمند و جمهوری اسلامی ایران با 12 هنرمند در صدر این کشورها از نظر تعداد هنرمندان شرکت نموده در دوسالانه قرار دارند.

سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان از 8 اکتبر (16 مهرماه) تا 8 نوامبر (17 آبان ماه) در مرکز فرهنگی و زیبائی شناسی ایگیتیان ایروان برپا خواهد بود. برگزیدگان این دوسالانه روز 11 اکتبر (19 مهرماه) اعلام خواهند شد و علاوه بر نفرات اول تا سوم، یک هنرمند هم به اسم برگزیده ویژه جایزه گرندپری این دوسالانه را به خود اختصاص خواهد داد.

سیدحسین طباطبائی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نشست مطبوعاتی ابتکار سازمان گفت وگوی فرهنگ های ارمنستان در برگزاری این برنامه فاخر را ستود و اضافه کرد: به نمایندگی از کشوری که مبتکر و منادی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن هاست برای دست اندرکاران برگزاری این دو سالانه موفقیت و نیل به اهداف والای خود را آرزو می کنم و بر این باورم که در زمانه ما گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها که هنر و ادبیات زبان گویای آن است نوید بخش دنیای سرشار از صلح و دوستی و تفاهم و تعامل بین ملت ها خواهد بود.

رایزن فرهنگی کشورمان، با اشاره به اینکه در سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان علاوه بر هنرمندان ایرانی شرکت کننده، با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، مهدی درویشی به اسم یکی از اعضای هیئت داوری در جشنواره حضور دارند، توسعه روابط فرهنگی ایران و ارمنستان در همه ابعاد را از برنامه های رایزنی فرهنگی کشورمان دانست که در رویدادهایی از قبیل همین جشنواره متجلی شده است.

لازم به ذکر است در این نشست مطبوعاتی، رئیس سازمان گفت وگوی فرهنگ های ارمنستان، رئیس بنیاد ملی ارمنستان، معاون سفیر آلمان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وابسته فرهنگی سفارت سوئیس، رئیس مرکز گوته و رئیس مرکز علمی و فرهنگی روسیه در ارمنستان حضور داشتند.

این نشست مطبوعاتی و رادیو تلوزیونی انعکاس گسترده ای در رسانه های مختلف ارمنستان اعم از سایت های خبری و شبکه های مختلف تلوزیونی داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1129

به "تور ارمنستان: حضور پررنگ ایران در سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: حضور پررنگ ایران در سومین دوسالانه بین المللی چاپ ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید