بلیط هواپیما به یالتا بهشت گمشده شبه جزیره کریمه

به گزارش مجله صادق ویلا، پشت سر بعضی از شهرها و کشورها آنقدر قصه و ماجراست که هر مسافری هوس می نماید حتی شده برای یک مرتبه، قرعه خرید بلیط هواپیما را به نام این مقاصد بزند و برای کشف رازهای پشت پرده این ماجراها در این مقاصد رازآلود، هتل رزرو کند. یالتا یکی از این شهرهاست که از جنگ دنیای دوم به این طرف مدام به بهانه ای در صدر اخبار سیاسی بوده است و آنقدر میان قدرت های عظیم دست به دست شده است که بعضی به طعنه گفته اند، مردمانش در سرزمین مادری خود نیز احساس غریبگی می نمایند. شهر یالتا در شبه جزیره کریمه با اینکه هیچ وقت نتوانسته است در نقشه تقسیمات سیاسی دنیا، صندلی ثابتی داشته باشد، اما در عوض همواره در قلب مسافرانی که برای سفر به کریمه بلیط هواپیما خریده اند، جایی ثابت داشته است.

بلیط هواپیما به یالتا بهشت گمشده شبه جزیره کریمه

شبه جزیره کریمه که چند سالی است به دلیل تحولات اوکراین و لشکرکشی روسیه به مساله مناقشه برانگیز میان امریکا و روسیه تبدیل شده است از دیرباز به بهشت گمشده روسیه مشهور بوده است. کریمه با نام رسمی جمهوری خودمختار کریمه، شبه جزیره زیبایی در شمال ساحل دریای سیاه یک منطقه گردشگری به شمار می رود که از قبل از شکل گیری اتحاد جماهیر شوروی به خاطر مناظر و آب و هوای نسبتا گرم و خطوط ساحلی آن مورد توجه روس ها بود و به زمین بازی و تفریح تزارهای روسیه شهرت داشت. این منطقه معمولا در میان فهرست گردشگری ترین نقاط جهان قرار می گیرد و سال گذشته نیز در جمع 20 نقطه دیدنی جهان برای گردشگران از سوی نشنال جئوگرافی معرفی گردید. کریمه که وسعتی به اندازه کشور بلژیک دارد یک منطقه مهم کشاورزی و یکی از مراکز مهم فراوری تنباکو در جهان به شمار می آید 60 سال قبل از سوی رهبر اتحاد جماهیر شوروی به اوکراین هدیه داده شد. از لحاظ تاریخی نیز این شبه جزیره هموراه صحنه اشغال و تاخت و تاز بوده و از امپراطوری بیزانس و عثمانی گرفته تا آلمان نازی و اکنون نیز روسیه و غرب بر سر آن اختلاف و مناقشه داشته اند.

یالتا، یکی از شهرهای کریمه در جنوب اوکراین است که بر کرانه دریای سیاه جای دارد. یالتا بر کنار خلیجی کوچک و کم عمق رو به دریای سیاه جای دارد و توسط کوه های پردرخت در برگرفته شده است. آب و هوای گرم مدیترانه ای و مجاورت با تاکستان ها و باغستان های زیاد، بستر مناسبی برای گذراندن تعطیلات به ویژه زمستانی پدیدآورده است.

مردم یالتا و منطقه زیبای کریمه با سواحل بسیار زیبا و پاک، رستوران هایی با غذاهای متنوع و آثار تاریخی ارزشمند شهری محبوب برای گردشکران محسوب می گردد و مردم در سال های اخیر به طور سالانه پذیرای حدود 6 میلیون گردشگر بوده اند.

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا برایتان از دیدنی هایی بگوییم که گردشگران را از کشورهای مختلف جهان وادار نموده است تا برای ملاقات از یالتا و سفر به کریمه بلیط هواپیما خریداری نمایند.

بلیط هواپیما برای بازدید از قصر لیوادیا

این قصر زیبا آخرین محل گذراندن تعطیلات تزار و پذیرای کنفرانس استالین، چرچیل و روزولت در سال 1945 بوده است و پیمان مشهور یالتا نیز در این قصر تنظیم شده است. داخل این قصر می توانید از عکس ها، محل برگزاری کنفرانس و کلیسای کوچک خصوصی خانواده سلطنتی دیدن کنید. اگرچه باغ های اطراف آن سال ها قبل از بنای خود قصر بنا شده اند، قصر لیوادیا حدود 100 سال قدمت دارد. زمین های اطراف این قصر نمای بسیار خوبی به دریای سیاه و یالتا دارند.

بلیط هواپیما برای بازدید از کلیسای ارامنه

این کلیسا در سال 1919-1909 به سبک کلیسای سنت هریپسایم که بیش از هزار سال پیش در ارمنستان ساخته شده، بنا گشت. بر فراز مرکز شهر، در بالای یک پلکان، کلیسای زیبای ارامنه خودنمایی می نماید. دیدن کنده کاری ها، طاق ها و حکاکی های زیبای این کلیسا، برای گردشگرانی که بلیط هواپیما برای یالتا خریده اند، خالی از لطف نیست.

بلیط هواپیما برای بازدید از باغ های گیاه شناسی نیکیتسکی

یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی جهان که در نزدیکی یالتا قرار گرفته است. این باغ ها توسط گیاه شناس روس،کریستین استیون در سال 1812، بنا شدند. مساحت کل این منطقه 11 کیلومتر مربع است و مرکز تحقیقات آن، فراوری نماینده نهال ها، دانه ها و قلمه های گیاهان است و به یک جاذبه گردشگری مشهور تبدیل شده است. مسافرانی که به قصد سفر به کریمه بلیط هواپیما می خرند، می توانند بیش از 50 هزار گونه گیاهی در این باغ ها مشاهده نمایند.

بلیط هواپیما برای بازدید از کلیسای فوروس

مقصدی محبوب برای گردشگر ها که به خاطر صندلی خوش منظره اش یعنی بر فراز صخره ای در ارتفاع 400 متری که رو به دریای سیاه است هواداران بسیاری دارد. این کلیسا در سال 1892 بازسازی شد و رستاخیز مسیح نام گرفت. آخرین تزار و همسرش در روز دهمین سالگرد رویداد بورکی، در این کلیسا به عبادت پرداختند.

بلیط هواپیما برای بازدید از قصر ماساندرا

این قصر که در بیرون شهر و در بالای تپه ها قرار گرفته است بعنوان قصر تابستانی الکساندر سوم به شکل کاخ های زیبا و رمانتیک فرانسوی ساخته شد. زمین های اطراف و باغ های این قصر بسیار زیبا هستند و در میان گردشگرانی که بلیط هواپیما برای یالتا می خرند و در کریمه هتل رزرو می نمایند، هوادارانی بسیار دارد.

بلیط هواپیما برای بازدید از خانه چخوف

این خانه که محل اقامت چخوف نمایشنامه نویس روسی بوده است، امروزه به موزه ای تماشایی برای علاقه مندان به زبان و ادبیات روسی تبدیل شده است. آنتوان چخوف نویسنده شهیر روسی بعضی از معروف ترین داستان هایش مانند بانویی با سگ ملوس را در این خانه نوشته است. این خانه کوچک و موزه نزدیک آن به معرفی این نویسنده مشهور اختصاص دارد.

بلیط هواپیما برای بازدید از سواحل یالتا

سواحل یالتا ماسه ای نیستند، بلکه سنگریزه هایی همانند سواحل رودخانه های فرانسوی دارند. می توانید در این سواحل زیبا از یک فنجان قهوه در زیر سایبان های رنگینی که کافه ها در اختیارتان می گذارند، نهایت لذت را ببرید. پس اگر بلیط هواپیما برای سفر به یالتا خریدید، حتما بخشی از سفر را به وقت گذرانی در این سواحل دوست داشتنی اختصاص دهید.

بلیط هواپیما برای بازدید از قلعه آشیانه پرستو

این قلعه رؤیایی با طول 20 متر و عرض 10 متر، بسیار کوچک و فشرده است. در طرح اصلی آن یک راهرو عظیم، اطاق مهمان، پلکانی متصل به برج و 2 اطاق خواب در 2 طبقه برج جای گرفته بودند. فضای درون اطاق مهمان با ورقه های چوبی زیبا تزئین شده و سقف سایر اطاق ها با گچ بری و نقاشی آراسته شده اند. در اطراف ساختمان اصلی قلعه نیز سکویی تعبیه شده که چشم انداز فوق العاده ای از دریای سیاه و نیز سواحل دوردست یالتا به گردشگری که بلیط هواپیما برای یالتا خریده است، ارائه می دهد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به اوکراین به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

tebyan-zn.ir

wikipedia.org

isna.ir

pellmell.blogfa.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به اوکراین ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 233

به "بلیط هواپیما به یالتا بهشت گمشده شبه جزیره کریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به یالتا بهشت گمشده شبه جزیره کریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید