کتاب تاریخ مختصر به گندکشیدن دنیا؛ قصه بزرگترین افتضاحات تاریخ بشر

به گزارش مجله صادق ویلا، کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن دنیا، یک کتاب غیرداستانی است که سال 2018 به وسیله تام فیلیپس به رشته تحریر در آمده است. تام فیلیپس سردبیر موسسه حقیقت سنجی فول فکت است. فیلیپس استدلال می نماید که انسان ها به طور کلی بیشتر در معرض خطا هستند تا موفقیت. نمونه نخست او اولین انسان فسیل شده یعنی لوسی است که به گفته او اگر اشتباه نکرده بود هرگز کشف نمی شد. او بعلاوه از آدولف هیتلر یاد می نماید و بیان می نماید که دولت او ضعیف عمل می کرد. سبک کتاب محاوره ای، سرگرم کننده و کاملاً نشاط آور است.

کتاب تاریخ مختصر به گندکشیدن دنیا؛ قصه بزرگترین افتضاحات تاریخ بشر

تام فیلیپس در کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان، ما را در خلاقانه ترین اتفاقات تاریخ بشر، از کمپین چهار آفت مائو در چین گرفته تا معرفی ویروسی برای از بین بردن خرگوش که انسان ها را از بین می برد، هدایت می نماید. در این کتاب ما می بینیم که چگونه انسان ها توانسته اند فجایع را یکی پس از دیگری ایجاد نمایند و در اینجا است که طنز سیاه و داستان گویی طعنه آمیز فیلیپس آشکار می گردد.

در حالی که ممکن است تاریک به نظر برسد، فیلیپس ما را از یک فاجعه خنده دار به فاجعه دیگری می برد و اشتباهات وحشتناکی را که انسان ها برای ایجاد رویدادهای خاص در تاریخ ما مرتکب شده اند برجسته می نماید. هر سناریو با لحنی طنزآمیز و طعنه آمیز ارائه می گردد و خواننده را در خصوص اینکه آیا به تصمیماتی که بعضی از انسان ها گرفته اند بخندد یا گریه کند سردرگم می نماید.

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان بعلاوه مملو از اطلاعات تاریخی، رویدادها و داستان های جالبی است که آن را به منبعی عالی برای تغذیه دانش عمومی شما تبدیل می نماید، حتی اگر مملو از اتفاقات منفی باشد.

ارجاعات و اشارات زیادی در این کتاب وجود دارد، تا جایی که ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد، اما به طور کلی، کتاب جالبی است، پر از جزئیات و حقایق مجذوب کننده در خصوص چگونگی تأثیر بشر بر این سیاره.

یکی از بزرگ ترین جنبه های این کتاب، توانایی فیلیپس در حرکت آزادانه از موضوعی به موضوع دیگر و ایجاد نوای بیداری به وسیله اظهارات خود است.

زمانی که او در خصوص اینکه چگونه انسان ها سیاره زمین را به هم ریخته اند و وانمود می نمایند که اوضاع خوب است، صحبت می نماید، بحث بیشتر از همه مجذوب کننده می گردد. در حالی که در واقع، آن ها باید با وحشت به این طرف و آن طرف می دویدند، گویی خانه ای آتش گرفته است.

اگر در پی کتابی هستید که حاوی اطلاعات عمومی زیادی باشد و نشان دهد که انسان ها چقدر می توانند با حس شوخ طبعی وحشتناک باشند، پس این کتاب برای شما مناسب است.

انسان های امروزی در طول هفتاد هزار سالی که روی زمین قدم گذاشته اند، راه طولانی ای را پیموده اند. هنر، علم، فرهنگ، تجارت و زنجیره غذایی تکاملی، ما برندگان واقعی هستیم. اما همواره حرکت نرم نبوده است، و گاهی اوقات، فقط گاهی اوقات ما واقعاً پیروز شده ایم همه چیز را حل کنیم.

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان با در هم تنیدن تاریخ، علم، سیاست و فرهنگ پاپ، کاوشی تمام نما از نوع بشر را در تمام شکوه یا فقدان آن ارائه می دهد. از لوسی، جد اول ما، که از درخت افتاد و مرد، تا ژنرال ژو شو از چین، که باروت را قبل از جشن فانوس در کاخ خود ذخیره کرد، تا ارتش اتریش که در یک مستی شبانه به خودشان حمله کردند، تا دیدنی ترین شکست های جهانی امروزه، انسان ها نشان می دهند که چگونه حتی پیش پا افتاده ترین اشتباهات می توانند مسیر تمدن را که ما می شناسیم تغییر دهند. این خلاصه منحصر به فرد پر جنب و جوش و سرشار از بینش درخشان، برداشتی تازه از تاریخ جهان ارائه می دهد و یکی از سرگرم نماینده ترین مطالب سال است.

بنابراین، دفعه بعد که فکر می کنید واقعاً اشتباه نموده اید، این کتاب به شما یادآوری می نماید: ممکن است اوضاع خیلی بدتر باشد.

آنالیز کتاب تا ریخ مختصر به گند کشید ن جهان

برای همه کسانی که تا به حال گفته اند، ما یک روز به این موضوع نگاه خواهیم کرد و خواهیم خندید و حتی هر کسی که نگفته است، کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان اثر تام فیلیپس برای شماست. فیلیپس، روزنامه نگار لندنی، به گذشته نگاه می نماید تا به آنالیز بعضی از حوادث ناگوار واقعاً فاجعه بار در زمینه هایی مانند محیط زیست، جنگ، استعمار و موارد دیگر بپردازد. و به وسیله مضمون توانایی عمیق و ثابت ما برای گول زدن خودمان با داستان ها و توهمات در خصوص آنچه واقعاً داریم انجام می دهیم، به خوانندگانش این امکان را می دهد تا در خصوص آن بخندند.

با آغاز در خصوص لوسی، که بقایای فسیل شده او دانشمندان را با گونه جدیدی آشنا کرد که آن ها معتقدند حلقه گمشده بین انسان و میمون است، دست زدن به رودخانه کویاهوگا که در حال آتش گرفتن، مکرر است و حتی با تجزیه و تحلیل حمله هیتلر به روسیه (تکرار شکست ناپلئون)، فیلیپس از شوخ طبعی طعنه آمیزی استفاده می نماید تا متن تاریخ خود را زنده، آموزنده و فوق العاده سرگرم نماینده کند. او داستان های تجلیل شده ای را که اغلب برای کم اهمیت یا منطقی جلوه دادن خرابی های تاریخی استفاده می گردد، پاک می نماید و تاریخ را آن گونه که هست، با تمام شکوه آشفته اش بازگو می نماید، مانند این باور که بسیاری از مردم فکر می نمایند جهان مسطح است و کریستف کلمب سعی می نماید ثابت کند که اشتباه می نمایند. تقریباً هر فرد تحصیل نموده در اروپا در آن موقع (و بیشتر افراد بی سواد نیز) کاملاً از این موضوع مطلع بودند که جهان یک کره است و آن ها این را برای مدت بسیار طولانی می دانستند.

فیلیپس از تمایل انسان ها به طمع دعوت می نماید، و نژادپرستی را شناسایی می نماید، و اغلب حماقت مطلق عقلانیت ها را برای تعصب به سخره می گیرد، همان طور که در پوشش جزیره ایستر این کار را انجام می دهد: بیگانگان باید این کار را نموده باشند. راه حلی بسیار منطقی برای معمای افراد غیر سفیدپوست که چیزهایی می سازند که سفیدپوستان نمی توانند تصور نمایند آن ها ساخته اند.

کسانی که در جنگ ها شرکت داشتند، مطمئناً هرگز چیز خنده داری در خصوص آن ها پیدا نکردند، اما فیلیپس نه تنها استخوان خنده دار را قلقلک می دهد، بلکه خنده های غیرقابل کنترلی را در فکر شما ایجاد می نماید. این داستان ها شامل زیردریایی آلمانی U-1206، تنها کشتی در جنگ جهانی دوم که به وسیله یک توالت ضعیف غرق شد و سربازان اتحادیه جنگ داخلی آمریکا که در طول محاصره پترزبورگ به کنفدراسیون ها حمله کردند. هنگامی که سربازان کنفدراسیون پس از شوک انفجار دوباره سازماندهی کردند، خود را در اطراف یک سوراخ بسیار بزرگ پر از مخالفانی دیدند که نمی توانستند بیرون بیایند. نیروهای کمکی اتحادیه به رسیدن ادامه دادند و به دلایلی تصمیم گرفتند به همرزمان خود در دهانه آتشفشان بپیوندند.

انسان ها تاریخچه ای رنگارنگ در به هم ریختن چیزها دارند. گاهی اوقات به علت مهارت هایی است که گونه های دیگر از آن برخوردار نیستند، نمونه ها را نمی بینند، ارتباط برقرار می نمایند، آینده را تصور می نمایند، گاهی اوقات به سادگی حرص، تکبر یا الکل است. اما بدون توجه به علت، فیلیپس داستان را با سبکی هوشمندانه ارائه می دهد و آن را مجذوب کننده و سرگرم نماینده می نماید. کلاس تاریخ تام فیلیپس در حال برگزاری است، پس حتماً یک صندلی در ردیف جلو بگیرید.

نقد کتاب تاریخ مختصر به گند کشید ن جهان

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان اثر تام فیلیپس مملو از نمونه هایی است که نشان می دهد چگونه انسان ها اشتباهات زیادی مرتکب شده اند که تأثیری ماندگار بر جهان داشته اند. این کتاب با زبان طنز نوشته شده و بینش جالبی از تاریخ انسانی را ارائه می دهد.

نویسنده تام فیلیپس روزنامه نگار و طنزنویس است و مهارت های پژوهشی و شوخ طبعی او در این کتاب کاملاً مشهود است. او با شرح اینکه چگونه مغز انسان به واسطه تکامل نقص دارد، آغاز می نماید، که تا حدودی فرآیند تصمیم گیری ما را توجیه می نماید. هر یک از فصل های کتاب به موضوعی مانند آسیب های زیست محیطی یا استعمار می پردازد و چندین مثال از چگونگی تصمیم گیری های وحشتناک انسان در طول زندگی خود بر روی این سیاره ارائه می دهد. مطالعه فیلیپ مملو از حقایق و درس های جالب تاریخ است. با نگاهی به جهانی مدرن به عنوان مجموع خطاهای قبلی بشریت به جای اقدام قاطعانه افراد قوی، این کتاب دیدگاه سالم تری از گذشته ما ارائه می دهد.

این کتاب به زبان محاوره ای نوشته شده است، و سبک غیررسمی آن ممکن است برای همه مجذوب کننده نباشد، به ویژه از آنجایی که نویسنده در خصوص موضوعات نسبتاً وخیم صحبت می نماید. گرچه موضوع کتاب جدی است، اما تکنیک روایی آن کاملاً آرام است. فیلیپس نسبت به مشکلاتی که اشاره می نماید بی احترامی نمی نماید. اما او در هنگام صحبت در خصوص افرادی که اشتباهات آن ها را در کتاب برجسته می نماید تقریباً دارای یک رویکرد طنز است. او اغلب نظر خود را با الفاظ رکیک بیان می نماید. با این حال، سبک سرگرم نماینده او کتاب را لذت بخش و خاطره انگیز می نماید، منوط به اینکه کسی طنز او را دوست داشته باشد.

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان اثر تام فیلیپس نشر نگاه

4 %

125,000

120,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1504

به "کتاب تاریخ مختصر به گندکشیدن دنیا؛ قصه بزرگترین افتضاحات تاریخ بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ مختصر به گندکشیدن دنیا؛ قصه بزرگترین افتضاحات تاریخ بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید