جمع آوری معتادین متجاهر در البرز به صورت مستمر ادامه دارد

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از جمع آوری مستمر معتادین متجاهر اطلاع داد، گفت: با ساخت و راه اندازی اردوگاه ماده 16 استان مسائل جمع آوری، نگهداری و سالم سازی معتادین کاهش خواهد یافت.

جمع آوری معتادین متجاهر در البرز به صورت مستمر ادامه دارد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

نورمحمد فردی روز سه شنبه 18 آذر در حاشیه بازدید از محل اردوگاه ماده 16 استان البرز اظهار کرد: البرز از استان های فاقد مرکز ماده 16 است که خوشبختانه با حمایت استاندار زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع در ماهدشت به این امر اختصاص داده شده و دیوار و و خاکریزی آن نیز به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: از طرفی برای آغاز عملیات اولیه ساختمان مبلغ پنج میلیارد ریال اختصاص داده شده و سوله آن به مساحت 500 متر مربع در حال ساخت و تقریبا رو به اتمام است .

فردی گفت: از سوی دیگر تا راه اندازی اردوگاه ماده 16 به منظور جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با هماهنگی شورای مواد مخدر استان تعداد 13 مرکز ماده 15 استان به صورت موقت برای بیماران ماده 16 اختصاص داده شده است تا به طور مستمر و با هماهنگی دستگاه قضائی توسط نیروی انتظامی معتادین متجاهر جمع آوری و مدت 14 روز در این مراکز قرنطینه شوند و بعد از مدت قرنطینه بر اساس روال دوره های طی شده حداقل به مدت شش ماه از آنها نگهداری می گردد و در این خصوص مبلغ حدودا 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

معاون استاندار البرز گفت: در هر صورت استان البرز دارای 94 مرکز ماده 15 است که از این تعداد پنج مرکز ویژه بانوان استان و یک مرکز هم اخیرا به علت تخلف پلمب شده است.

فردی تاکید نمود: فراوری، توزیع و استعمال مواد مخدر امروزه خطری است که جوانان مار را تهدید می نماید و باید همه دستگاه های مرتبط اجرایی با هماهنگی در جهت برخورد مناسب با این پدیده شوم اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اضافه نمود: از اوایل مهرماه تا کنون تعداد 520 نفر معتادین متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز مربوطه شده اند.

معاون استاندار گفت: آموزش، پیشگیری، درمان و مهمتر از همه خانواده و اراده شخصی معتاد نقش به سزایی در سلامت افراد می توانند داشته باشند.

وی گفت: در هر کاری پیشگیری موثرترین و کم هزینه ترین روشی است که باید به وسیله آگاهی بخشی وآموزشی های مرتبط مدنظر دستگاه های ذیربط باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 673

به "جمع آوری معتادین متجاهر در البرز به صورت مستمر ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری معتادین متجاهر در البرز به صورت مستمر ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید