تاثیرات منفی اشعه های موبایل بر مغز انسان

به گزارش مجله صادق ویلا، یک فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی در خصوص مضرات استفاده بیش از حد و مداوم با تلفن همراه، صحبت کرد.

تاثیرات منفی اشعه های موبایل بر مغز انسان

محمدعلی اکبریان، فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی در گفت وگو با خبرنگار

او ادامه داد: وقتی موبایل در شارژ باشد، امواج شناخته شده الکترو مغناطیسی از خود ساطع می نماید که برای سلامتی بدن و مغز بسیار مضر است و بر اعصاب مرکزی، تاثیر منفی مستقیم می گذارد؛ بعلاوه امواج موبایل به طور کلی تشعشع معینی دارد و تا مسافت زیادی هم این تشعشعات ادامه دارد و بر مغز و سایر ارگان های بدن تاثیر منفی فراوانی می گذارد.

اکبریان اضافه کرد: وقتی موبایل در شارژ است و فرد در همان اتاق تا صبح می خوابد، علاوه بر اینکه شانس انفجار افرایش می یابد، باعث می گردد که بعضی امواج به صورت مدار های موازی و کاملا معین، در فضا ایجاد گردد که این امواج می تواند روی مغز تاثیر داشته باشد و عملکرد مغز را به سمت تحلیل پذیری سلول های مغزی و تاثیرات مستقیم بر اعصاب و روان، تحت تاثیر قرار دهد.

او بیان نمود: در حال حاضر معین شده است که تعدادی از تومور های مغزی به خصوص تومور هایی که در راستا شنوایی هستند، بر اثر مواجهه با امواج موبایل، دچار عارضه می شوند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی اظهار کرد: در طول زمانی که موبایل مورد استفاده افراد قرار گرفته است، امواج آن می تواند به راحتی روی سیستم های مغزی و عملکرد آن بعلاوه مدار های نورونی تاثیر بگذارد و تاثیرش باعث اختلال نامحسوس و بعضا در شرایط شدید، اختلال محسوس در سیستم عصبی گردد.

او گفت: این اختلالات به صورت تحریک پذیری سیستم عصبی، بیقراری و بیخوابی، اختلال در ریتم های معین 24 ساعته و ماهیانه و سالیانه ای که به طور طبیعی در مغز وجود دارد، ظهور پیدا می نماید و به واسطه این امواج، نظم طبیعی اعضای بدن به هم بریزد، حتی بر هورمون ها و عملکرد اتوماتیک سیستم های بدن تاثیر سو بگذارد.

اکبریان ادامه داد: به این علت که این امواج، آهسته و پیوسته هستند ممکن است که علائم و عوارضشان در وهله اول محسوس نباشد، ولی به تدریج محسوس می گردد وبا نشانه هایی مثل بروز اختلالات خواب، پرخاشگری، عصبانیت، اضطراب و دلشوره های بی علت و در شرایط شدیدتر عوارض عصبی و روحی و عوارض جسمی برای فرد ایجاد کند.

او گفت: اختلال در یادگیری و ثبت اطلاعات در مغز هم از دیگر عوارض اشعه های تلفن همراه است که ممکن است به مرور زمان و در طولانی مدت برای فرد ایجاد گردد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی بیان نمود: موبایل باید در شرایط عادی در مواقعی استفاده گردد که فرد احساس احتیاج مبرم دارد یا کار های ضروری را انجام می دهد و اگر شرایط فرد به گونه ای است که باید طولانی مدت با تلفن همراهش کار کند بهتر است در شرایط معقول از آن استفاده گردد نه اینکه به صورت شبانه روزی و غیرضروری فرد با تلفن همراهش کار و بازی کند.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1080

به "تاثیرات منفی اشعه های موبایل بر مغز انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات منفی اشعه های موبایل بر مغز انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید