آنالیز مسائل مرز تمرچین در کمیسیون عمران

به گزارش مجله صادق ویلا، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آنالیز مسائل و مسائل مربوط به مرز تمرچین و چندین پایانه مرزی دیگر ایران با عراق در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

آنالیز مسائل مرز تمرچین در کمیسیون عمران

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سید البرز حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون مسائل و مسائل مرز تمرچین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور و رئیس کل گمرک مورد بحث و آنالیز نهاده شد. چندین مرز ایران با عراق و مرز تمرچین از لحاظ زیرساختی با مسائل مختلفی روبرو هستند که تردد مسافران و ترانزیت را با کندی روبرو نموده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مراودات تجاری ایران و عراق باید هر چه سریع تر مسائل مرز تمرچین مورد برسی قرارگرفته و نسبت به برطرف آن اقدام گردد.

مسئله اصلی به نارضایتی های سازمان گمرک کشور و بعضی دستگاه ها از عملکرد پیمانکار این انتهاه مرزی و شرایط نامناسب خدمات رفاهی و زیرساختی این مجموعه بود که مقرر شد این موضوع در کمیته ای مورد آنالیز نهاده شده و گزارش آن ظرف مدت 10 روز به کمیسیون برای ارسال به هیات رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن علنی ارائه گردد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس توضیح داد: قرار بر این شد بعد از تهیه گزارش و قرائت در صحن با همکاری کمیسیون های مرتبط در جهت یکپارچه سازی مدیریت مرزها گام موثری چه درحوزه تقنینی و چه در مباحث زیرساختی برداشته گردد. در ادامه جلسه نیز مسائل و مسائل توسعه و احداث بیمارستان های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با حضور فرمانده جدید این قرارگاه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی در ادامه تاکید نمود: بر اساس گزارشات 6 پروژه عظیم بیمارستانی به وسیله وزارت بهداشت برای اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شده که به صورت میانگین تمامی آنها 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اما تنها عملیات ساخت بیمارستان چابهار به دلیل وجود بعضی مسائل هنوز شروع نشده است .

حسینی اضافه کرد: مقرر شد کمیته ای در کمیسیون عمران پروژه های بیمارستانی واگذار شده به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را از حیث قیمت، زمان اجرا و کیفیت مورد آنالیز قرار داده و قیمت تمام شده آن ها را با بخش خصوصی مقایسه نموده و به کمیسیون عمران گزارش دهد.

وی در انتها اظهار کرد: همچنین در این جلسه به مسئولان قرارگاه سازندگی پیشنهاد داده شد که با توجه به کمبود آب کشور و تجربه و دانش فنی این قرارگاه، مباحث مربوط به شیرین سازی آب را دنبال کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1007

به "آنالیز مسائل مرز تمرچین در کمیسیون عمران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل مرز تمرچین در کمیسیون عمران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید