براتی: فدراسیون فوتبال به تعهدات خود نسبت به فیفا عمل کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت که مدیران فدراسیون کوشش می نمایند انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تا سرانجام سال 2020 برگزار گردد.

براتی: فدراسیون فوتبال به تعهدات خود نسبت به فیفا عمل کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احمد براتی درباره پاسخ فیفا به اساسنامه ارسالی فدراسیون فوتبال گفت: ما به مراحل نهایی کار نزدیک می شویم. شیوع کرونا، برگزاری جلسات حضوری کرونا را از طرفین سلب نموده بود. مدیران فیفا از شروع شیوع کرونا دورکار هستند و کارها به صورت مکاتبات و تلفنی طول می کشید. دغدغه هایی از طرف خودمان برای رعایت قوانین و منافع ملی داشتیم و برای حضور در جامعه جهانی، ناگزیر بودیم تا قوانین بین المللی را هم بپذیریم. خود را ملزم به رعایت قوانین داخلی می دانستیم که با تعاملات صورت گرفته، به توافقاتی رسیدیم.

وی با بیان اینکه فیفا، عمده مطالبات ارسالی فدراسیون فوتبال را تأیید نموده است، گفت: باید اصلاحات جزئی در کدهای انتخاباتی انجام گردد. ما سابقه مدیریت ورزشی را مدیریت فوتبال در نظر گرفته بودیم که نظر فیفا بازتر است و نامزدهایی که در ورزش دیگری سابقه مدیریت دارند، بتوانند در انتخابات حاضر شوند. ما این نظر را موافق روح دموکراسی می دانستیم و پذیرفتیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، در ادامه اعلام کرد: در نامه فیفا آمده در صورتی که فدراسیون فوتبال پیشنهادهای آن را بپذیرد، اساسنامه به صورت نهایی تأیید می گردد تا برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اقدام کنیم. برابر اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال، تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون است. فدراسیون فوتبال و فیفا، کار تدوین مقررات و انطباق آن با قوانین ملی و بین المللی را انجام می دهند و برای تصویب نهایی اساسنامه، اعضای مجمع باید به آن رأی بدهند.

براتی درخصوص اینکه فیفا اعلام نموده می توان اعمال بعضی از کدهای انتخاباتی را به آینده موکول کرد، توضیح داد: اینگونه نیست. برگزاری انتخابات بر اساس کدهای انتخاباتی صورت می گیرد و تنها نکته فیفا، نامه قابل توجه درباره کدهای انتخاباتی بود که روز گذشته (دوشنبه) در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تأیید شد تا اختلافی با فیفا نداشته باشیم. فیفا گفته ماهیت فدراسیون فوتبال ظرف یک سال معین تکلیف گردد که به دلیل حفظ مقررات ملی، اعلام کردیم قانون فوتبال همین است که در ماده یک نوشتیم.

وی درخصوص تعریف ماهیت فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فیفا پذیرفته که اساسنامه تأیید گردد و انتخابات را برگزار کنیم؛ سپس در تعامل با مجلس و دولت، تکلیف ماهیت فدراسیون فوتبال معین گردد. اگر مقررات انتخاباتی معین نگردد، امکان برگزاری انتخابات نیست. کارها ظرف روز گذشته انجام شد و در حال آماده سازی نسخه نهایی اساسنامه برای ارسال به فیفا هستیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که می توان به برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون تا انتها سال 2020 امیدوار بود یا خیر، گفت: بر اساس نقشه راهی که به فیفا ارائه نموده بودیم، انتخابات باید زودتر برگزار می شد. فدراسیون فوتبال اساسنامه را در مهلت قانونی ارسال و به تکالیفش خود عمل نموده است، اما پیش بینی شده بود اگر فیفا در پاسخ تأخیر کند، فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی مهلت کافی خواهد داشت. اکنون هر چه که فیفا از ما خواسته ، انجام دادیم و مسئولیت با فیفاست تا اوکی نهایی را بدهد و انتخابات را برگزار کنیم.

ما به همه تعهدات خود عمل و اساسنامه مطابق نظر فیفا را تهیه کردیم.، براتی ضمن بیان این جمله گفت: پس از تأیید اساسنامه می توانیم انتخابات را برگزار کنیم و بر اساس نقشه راه، به نظر نمی رسد مسئله ای باشد. خودم پیش از شروع سال نو روی رساندن اساسنامه در مهلت قانونی متمرکز بودم و به همراه اعضای کمیته تدوین مقررات و نبی، از چهارم فروردین در فدراسیون مستقر شدیم. بسیاری از شب ها تا ساعت یک یا دو بامداد و حتی چهار صبح بیدار بودم تا اساسنامه را برسانیم. ما باید متن اساسنامه را به زبان تخصصی حقوقی برمی گرداندیم و در هفت ماه اخیر، تعهدات خود را در قبال فیفا انجام دادیم تا فدراسیون سریع تر از بلاتکلیفی خارج گردد.

وی با بیان مجدد اینکه تأخیر ایجاد شده از طرف فدراسیون فوتبال نبود، توضیح داد: ما تعهدات خود را انجام دادیم که به نتیجه رسیده و خوش بین هستیم انتخابات ظرف چند ماه آینده برگزار گردد. مجمع فدراسیون فوتبال ابتدا باید برای تصویب اساسنامه جدید و انتخاب اعضای کمیته های انتخاباتی و سپس برای انتخابات هیئت رئیسه تشکیل گردد. پیش بینی ما این است که پیش از انتها سال میلادی، این دو کار را انجام دهیم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درخصوص کاهش دوره مدیریتی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال از 10 به 4 سال برای ورود فوتبالی ها به فدراسیون اعلام کرد: قبل از فیفا، خودمان موانع حضور فوتبالی ها را برداشته بودیم و چیزی که فیفا روی آن اصرار داشت، این بود که غیرفوتبالی ها، مانند یک مدیر شاغل در فدراسیون والیبال بتوانند وارد فدراسیون فوتبال شوند. این موضوع مطابق اصول دموکراسی است و می خواهیم که فدراسیون فوتبال، هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 586

به "براتی: فدراسیون فوتبال به تعهدات خود نسبت به فیفا عمل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براتی: فدراسیون فوتبال به تعهدات خود نسبت به فیفا عمل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید