دومین بیانیه سفارت ایران درباره مسائل مسافران در فرودگاه مسکو

به گزارش مجله صادق ویلا، سفارت ایران در روسیه در بیانیه ای اظهار کرد : این سفارت خانه مجددا به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اکیدا توصیه می نماید ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل آگاه و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند .

دومین بیانیه سفارت ایران درباره مسائل مسافران در فرودگاه مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران،در دومین اطلاعیه سفارت ایران در روسیه در مورد مشکل به وجود آمده برای تعدادی از هموطنان ایرانی در فرودگاههای مسکو آمده است : پیرو اطلاعیه قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مورد خبر منتشره به نقل از رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری در مورد معطلی تعدادی از شهروندان ایرانی در فرودگاه های مسکو بیانیه ای دیگر در تکمیل بیانیه روز گذشته منتشر شد که در ادامه می خوانیم:

با توجه به مشکل پیش آمده برای شهروندان ایرانی در سفر به روسیه برای تماشای مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا، این سفارت به محض اطلاع از این مشکل با اعزام نماینده به فرودگاه رایزنی های گسترده ای با مقامات امنیتی و انتظامی مسئول جهت حل مشکل بوجود آمده بعمل آورد. از حدود 250 مسافر ایرانی که با پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روز پنجشنبه 27 خرداد ماه وارد مسکو شدند، بعضی از مدارک ارایه شده از سوی 38 نفر از مسافران مورد تایید مسئولین پلیس مرزی روسیه قرار نگرفته و بعلاوه اظهارات این مسافران هم مغایر با هدف سفر آنها بوده است . همانطور که در خبر منتشر شده نیر ذکر شده تعدادی از این شهروندان هم بچه ها خردسال و افراد مسن و بیمار هستند که سفر آنها به روسیه با فن آیدی از سوی پلیس مرزی روسیه توجیه منطقی نداشته و آنان هم در اظهارات خود به اهداف دیگری غیر از تماشای مسابقات فوتبال از جمله گذراندن ماه عسل و یا ملاقات بعضی اقوام و نزدیکان اشاره کرده اند که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات کشور روسیه می باشد. این در حالی است که شرکتهای مسافری که از سابقه گردشگری با روسیه برخوردار می باشند ملزم اطلاع و رعایت قوانین و مقررات بوده و باید خود را مکلف به رعایت این قوانین و مقررات بدانند و همزمان مسافرین خود را از این مقررات آگاه نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران همیشه در جهت احقاق حقوق شهروندان ایرانی اقدام کرده و به محض اطلاع از مشکل پیش آمده مکاتبات خود را با وزارت خارجه روسیه و سایر مراجع رسمی و ذیصلاح انجام داده و شرایط مناسب برای این دسته از شهروندان در فرودگاه را ایجاد کرده است و بدیهی است این کوششها تا حل مشکل ادامه خواهد داشت .

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه مجددا به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اکیدا توصیه می کند ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل آگاه و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند .

سفارت کشورمان در فدارسیون روسیه روز گذشته در بیانیه خود گفت:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به اطلاع شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به فدراسیون روسیه را دارند، می رساند طبق اطلاعات واصله، بعضی از آژانس های مسافرتی در چند وقت گذشته مبادرت به فروش غیر قانونی بلیط و Fan ID برای تماشای مسابقات جام ملت های اروپا در سنت پترزبورگ به بعضی از شهروندان ایرانی کرده اند.

مرزبانی فرودگاه های روسیه با ادعای جعلی بودن Fan ID و اختصاص یک بلیط به چند نفر مانع ورود این عده از شهروندان به مسکو شده است. این امر با شیوع بیش تر ویروس کرونا در فدراسیون روسیه و اقدام غیر قانونی چند ایرانی در هفته گذشته جهت عبور از مرز روسیه به سمت اروپا، همزمان شده و در نتیجه مرزبانی فرودگاه های مسکو سخت گیری های خود جهت ورود مسافران ایرانی به روسیه را افزایش داده و در صدد بازگرداندن آنان به کشورمان شده اند.

این سفارت به محض اطلاع از این موضوع، در احقاق حقوق این افراد کوشش کرده و با پیگیری های مستمر، مانع از بازگرداندن تعداد زیادی از آنان به کشورمان شده است. لکن مشکل به طور کامل حل نشده و هنوز افرادی در فرودگاه شرمیتووا بلاتکلیف به جای مانده و با احتمال بازگشت (دیپورت) به کشور روبرو هستند.

سفارت جمهوری اسلام ایران در فدراسیون روسیه به شهروندان عزیز ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، اکیدا توصیه می گردد جهت اجتناب از معطلی و اخراج از روسیه، بعد از اخذ ویزا و مجوز ورود به روسیه (صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونای روسیه) و اطمینان از صحت اسناد و مدارک مذکور، مبادرت به سفر به روسیه نمایند .

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1064

به "دومین بیانیه سفارت ایران درباره مسائل مسافران در فرودگاه مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین بیانیه سفارت ایران درباره مسائل مسافران در فرودگاه مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید