انجام یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه

به گزارش مجله صادق ویلا، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از انجام بیش از یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه اول سال جاری با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها خبر داد.

انجام یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران سیدجواد احمدی با اشاره به عملکرد سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در مورد تشدید طرح بازرسی و نظارت بر بازار کالا های اساسی منتخب طی 11 ماهه سال جاری گفت: هیچ مسئله ای برای تأمین کالا های اساسی و ضروری در کشور وجود ندارد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه به منظور نظارت هر چه بیشتر بر بازار کالا های اساسی از جمله لبنیات، برنج، میوه و تره بار، کالا های پروتئینی، روغن نباتی، شوینده ها و انبار و سردخانه ها، طی این مدت، یک میلیون و 156 هزار و 531 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان های صمت استان ها اجرا شده که از تعداد کل این بازرسی ها برای 3 هزار و 635 واحد صنفی، تولیدی و عرضه کننده اقلام لبنی پرونده تخلف تشکیل که برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی میزان جرایم ریالی برای متهمان این تعداد پرونده را 16 میلیارد و 416 میلیون و 499 هزار ریال عنوان و در مورد نظارت بر بازار میوه و تره بار، بیان داشت: در همین مدت مجموع تعداد 254 هزار و 176 مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه های محل نگهداری میوه، میادین اصلی و بازار های میوه و تره بار شهرداری و واحد های صنفی مرتبط اجرا شده است.

احمدی همچنین به اقدامات تعزیری در این باره و تشکیل 16 هزار و 272 مورد پرونده تخلفاتی به ارزش 521 میلیارد و 227 میلیون و 768 هزار و 901 ریال اشاره کرد و افزود: تعداد 182 هزار و 353 مورد بازرسی از واحد های عرضه کننده کالا های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ در بازار و تشکیل 9 هزار و 666 مورد پرونده تخلف به ارزش 521 میلیارد و 538 میلیون و 496 هزار و 824 ریال، از دیگر اقدامات سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین با اشاره به اینکه بیش از 73 هزار مورد بازرسی از واحد های صنفی عرضه کننده تخم مرغ در سراسر کشور اجرا شده است، متذکر شد: از مجموع بازرسی های اجرا شده طی این مدت، تعداد 3030 فقره پرونده تخلف به ارزش 6 میلیارد و 162 میلیون و 971 هزار و 436 ریال تشکیل شده است که برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح استان ها ارسال شده است.

وی در تشریح بازرسی از واحد های خرده فروش و عمده فروش برنج طی 11 ماهه سال جاری گفت:: طی این مدت به منظور تنظیم بازار برنج با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان ها، در مجموع تعداد 126 هزار و 622 مورد بازرسی از واحد های عرضه کننده برنج در سطح کشور، 5 هزار و 241 مورد پرونده با ارزش ریالی یک هزار و 532 میلیارد و 681 میلیون و 778 هزار ریال تشکیل شده است.

احمدی در ادامه با ارائه آمار آخرین بازرسی های اجرا شده از بازار قند و شکر گفت: در این بازه زمانی 126 هزار و 536 مورد بازرسی اجرا شده که نتیجه این بازرسی ها منجر به تشکیل پرونده تخلف برای 6 هزار و 141 واحد صنفی به ارزش 167 میلیارد و 970 میلیون و 705 هزار و 392 ریال شده است.

وی گفت: در ضمنً بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، طی این مدت، با بازرسی از تعداد 91 هزار و 298 واحد عمده، خرده و انبار های نگهداری روغن نباتی، تعداد 2 هزار و 931 واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از 32 میلیارد ریال به هیأت های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه های سراسر کشور در این مدت مورد اشاره، جمعا 63 هزار و 395 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان های صمت کشور اجرا شده که حاصل آن، تشکیل 263 فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و 99 میلیارد و 55 میلیون و 686 هزار و 461 ریال می باشد. همچنین بررسی ها نشان می دهد؛ در بازرسی های اجرا شده از واحد های تولید، پخش، عمده فروش و خرده فروش پودر شوینده و سایر شوینده ها، طی این مدت پرونده 2 هزار و 402 واحد متخلف به ارزش بیش از 13 میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارجاع شده است.

احمدی با بیان این که سازمان حمایت در برخورد با اخلالگران اقتصادی مسامحه ای نخواهد داشت، تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور، این سازمان با هماهنگی دیگر سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف، نظارت ویژه و مستمر بر تأمین، توزیع و قیمت کالا ها و سایر اقلام پرمصرف را در دستور کار خود دارد.

وی از هم وطنان در سراسر کشور درخواست کرد؛ همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران فروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق شماره تلفن 124 و یا اپلیکیشن آپ به این سازمان منعکس، تا در اسرع وقت اعمال قانون شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 175

به "انجام یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید