افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا 18 فروردین 1400

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از 18 بهمن ماه امسال تا 18 فروردین ماه سال 1400 اطلاع داد.

افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا 18 فروردین 1400

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، همزمان با ایام الله دهه فجر، ساختمان جدید معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با حضور استاندار، فرماندار تبریز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افتتاح شد و مورد بهره برداری نهاده شد.

مدیریت خوب کرونا در کشور را تاریخ نشان خواهد داد

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح ساختمان مرکز بهداشت استان با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان و اقشار مختلف جامعه در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مدیریت خوب کرونا در استان و کشورمان را تاریخ نشان خواهد داد.

پورمحمدی با بیان اینکه امنیت پایدار و سلامتی دو دستاورد مهم جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امنیت پایداری در حوزه بهداشت و درمان هم بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و حتی در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز خانه بهداشت و بهیار داریم.

وی با تشریح دیگر دستاورد های جمهوری اسلامی ایران، اضافه نمود: امید به زندگی رو به افزایش بوده و جلوی بسیاری از بیماری های مادرزادی با غربالگری گرفته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کوشش های بخش بهداشت برای پیشگیری و موفقیت ها در این حوزه، اظهار کرد: در مورد سوانح در محیط کار و همچنین بیماری کرونا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و بخش بهداشت و درمان زحمات زیادی در این رابطه کشیدند که امروز سازمان بهداشت جهانی کشور ما را مثال می زند؛ این امر ناشی از زحمات کادر بهداشت و درمان، است.

پور محمدی اعلام نمود: در جلسات ستاد استانی مبارزه با کرونا، از کادر بهداشت و درمان قدردانی نموده ایم.

وی، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بهداشت مقدم بر درمان بوده و اگر مراقبت های حرفه ای در محیط کار و مراقبت گروه های سنی مختلف را بیشتر کنیم، سرمایه گذاری در بخش درمان نیز به حداقل می رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیستم بهداشت و پیشگیری در انگلستان، گفت: هر چند این کشور در مقابل بیماری کرونا زانو زده، اما با توجه به وجود کلینیک های محله محور و پزشک خانواده، تراکم بیمار در بیمارستان های این کشور کم است.

پورمحمدی اضافه نمود: افزایش فوتی و افزایش بستری های بیمارستانی متاثر از عوامل متعددی است که شرایط جغرافیایی منطقه، قدرت مالی مردم، جابجایی مردم و... از آن جمله هستند.

وی در بخش پایانی سخنانش اعلام نمود: سیستم بهداشت و درمان در ارتباط با کرونا در طول یک سال گذشته غافلگیر نشده و همگی را با تدبیر مدیریت کرد.

محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از 18 بهمن ماه امسال تا 18 فروردین ماه سال 1400 اطلاع داد و گفت: حدود 1000 تخت بیمارستانی، خانه بهداشت، مرکز سلامت، مرکز جامع خدمات سلامت، خوابگاه، پژوهشکده طب سنتی و ... از جمله این پروژه ها است.

محمد حسین صومی در آیین افتتاح ساختمان مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مرکز بهداشت استان پیش تر در منطقه ثقه الاسلام و منبع آب تبریز واقع شده بود که رفت و آمد را سخت می کرد، از طرفی با توجه به ضرورت ارتباط معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان با اعضای هیئت علمی دانشگاه، این مرکز به مکان جدید منتقل شد.

وی اضافه نمود: مقرر است مرکز بهداشت استان به عنوان واحد نیمه مستقل در سایت دانشگاه علوم پزشکی نهاده شده و با اعضای هیات علمی تبادل داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام نمود: به دلیل نبود مجوز برای تجمیع معاونت ها در قالب ستاد، ساختمان های معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت جداگانه، اما در جوار هم ساخته شدند.

وی، هدف از این کار را ارائه خدمات درست به مردم توسط پیشتازان حوزه سلامت، مطرح نمود.

صومی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در 16 نقطه از استان، مراکز درمان بستر را طراحی نموده ایم، اظهار کرد: این مراکز در شهر هایی با بیش از 10 هزار نفر جمعیت طراحی شده است که هشت مرکز از این تعداد به اتمام رسیده و مابقی روز های آینده به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این مراکز ضمن ارایه خدمات سطح دو توسط بیمارستان های مرجع، تحت حمایت بوده و تمامی تخصص های مورد احتیاج بسته به شرایط، هفته ای یکبار یا ماهی یکبار در آن ها ارائه می گردد.

صومی در ادامه از با اشاره به افتتاح مرکز سلامت سردرود، مساحت آن را 2800 مترمربع مطرح نمود و گفت: تجهیزات رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی نیز در این مرکز مستقر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 797

به "افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا 18 فروردین 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 100 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا 18 فروردین 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید