استراتژی نو سامسونگ مشابه اپل؛ فراوری تراشه های اختصاصی فقط برای گلکسی ها

به گزارش مجله صادق ویلا، این طور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد در زمینه فراوری تراشه استراتژی مشابهی را به نسبت اپل در پیش بگیرد به این صورت که برای گلکسی های خود تراشه های اختصاصی فراوری کند.

استراتژی نو سامسونگ مشابه اپل؛ فراوری تراشه های اختصاصی فقط برای گلکسی ها

سامسونگ یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه فراوری تراشه به شمار میرود اما اختلاف آن با بهترین شرکت این حوزه یعنی TSMC آن قدر زیاد است که نمی توان سامسونگ را در مقایسه با آن خیلی خوب در نظر گرفت. تراشه های اگزینوس اگرچه زمانی بسیار عملکرد خوبی داشتند اما اغلب مواقع این همتاهای اسنپدراگونی بودند که بسیار بهتر ظاهر می شدند. هرچند شرکت کره ای متأسفانه فقط گوشی های پرچم دار مجهز به این تراشه ها را در کشور آمریکا و چین راهی بازار می کرد و برای سایر کاربران دنیا، مدل های مجهز به اگزینوس را در نظر می گرفت.

با این کار سامسونگ بارها و بارها به وسیله کاربرانش نقد شد اما هیچ وقت تلاشی برای رفع مسائل پیش آمده در این زمینه نکرد. همین کار هم باعث شد شرکت به مرور دیگر هیچ نماینده ای در بین گوشی های پرفروش هر سال نداشته باشد و حتی به نظر می رسد جایگاهش به عنوان بهترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا هم به وسیله اپل در خطر باشد.

دو سال پیش بود که سامسونگ تصمیم گرفت با حذف هسته های اختصاصی Mongoose و استفاده از فناوری ARM، بهبودی در تراشه هایش ایجاد کند، سال جاری هم با همکاری AMD در ساخت گرافیک اگزینوس 2200 قدم مثبتی برداشت اما هیچ یک از این کارها برای شکست دادن کوالکام و یا نزدیک شدن به بهترین های بازار کافی نبود.

حالا وب سایت کره ای Inews24 مدعی شده شرکت کره ای می خواهد برای گوشی های خود، تراشه های اختصاصی فراوری کند. یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe هم که غالبا صحبت هایش درست از آب در می آیند گفته که بخش سیستم LSI سامسونگ که به فراوری تراشه مشغول است خیلی رابطه نزدیکی با بخش موبایل که MX یا همان موبایل eXperience نام دارد ندارد.

در واقع رابطه این دو شرکت به وسیله خرید و فروش تراشه پابرجاست و این یعنی بخش موبایل سامسونگ، یک مشتری برای بخش فراوری تراشه آن به شمار میرود. البته بخش فراوری تراشه شرکت کره ای فقط برای گلکسی ها تراشه فراوری نمی نماید بلکه احتیاج شرکت های دیگر نظیر ویوو را هم در این زمینه رفع می نماید.

TM Roh، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ گفته که شرکت اکنون می خواهد برای گوشی های گلکسی تراشه های اختصاصی فراوری کند. این برنامه زمانی اعلام شد که طی یک جلسه با اعضای داخلی شرکت، یکی از کارمندان پرسید چگونه باید این سر و صدای مربوط به سیستم بهینه ساز گیمینگ کمتر گردد. گویا سامسونگ می خواهد با ساخت تراشه ای اختصاصی، مسائل موجود در این زمینه را بهتر کند.

اگر در رابطه با سیستم بهینه ساز بازی سامسونگ چیزی نمی دانید باید بگوییم این سیستم برای جلوگیری از داغ شدن و تخلیه سریع شارژ باتری در گوشی های شرکت کره ای قرار داده شده که در انجام بازی های سنگین، قدرت پردازشی سیستم را کاهش می دهد. البته سامسونگ به خاطر همین موضوع و اینکه به کاربران اجازه غیرفعال کردن آن را نمی داد به شدت نقد شده و حتی آمار فروش گوشی هایش هم افت شدیدی در خاک کره پیدا نموده است. هرچند در آپدیت نو (One UI 4.1) این مشکل حل شده و کاربران می توانند آن را غیرفعال نمایند. گلکسی S22 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس 2200 هم از مشکل GPS رنج می برد در حالی که وجود چنین مسئله ای در مدل اسنپدراگون به چشم نمی آمد.

این خبرها اصلا برای سامسونگ جالب و خوشایند نیستند و در حالی که شرکت کره ای هیچ اعتنایی به این قضیه نمی نماید اما روز به روز آمار کاربران پرچم دارهایش پایین تر می آید. البته شرکت کره ای می خواهد با ساخت تراشه های اختصاصی به مبارزه با این مسائل بپردازد؛ درست مانند کاری که اپل انجام می دهد. این یعنی تراشه هایی که منحصرا برای رفع کردن احتیاجهای گوشی های گلکسی فراوری می شوند. با این کار، قطعا شاهد بهبود عملکرد گوشی های این شرکت خواهیم بود. البته اگر همه چیز درست پیش برود.

این احتمال که سامسونگ با همکاری کوالکام یا مدیاتک به فراوری تراشه های اختصاصی بپردازد هم وجود دارد اما در حال حاضر چیز قطعی در این رابطه نمی دانیم. سامسونگ نه به صورت علنی اعلام نموده که کارمندانش از توانایی بالایی برای این هدف برخوردار نیستند. در نتیجه همکاری شرکت با یکی از شرکت های طراح تراشه یادشده، تا حد زیادی قطعی به نظر می رسد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1392

به "استراتژی نو سامسونگ مشابه اپل؛ فراوری تراشه های اختصاصی فقط برای گلکسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی نو سامسونگ مشابه اپل؛ فراوری تراشه های اختصاصی فقط برای گلکسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید