ادعای جهش بزرگ در مدل هوش مصنوعی GPT، 5

به گزارش مجله صادق ویلا، مدیرعامل اوپن ای آی (OpenAI)، سَم آلتمَن، به تازگی ایده ای جذابی از مدل هوش مصنوعی GPT-5 ارائه داد. او ادعا می نماید که این مدل نسبت به نسخه قبلی خود، GPT-4، بهبود قابل توجهی خواهد داشت و مسائل اصلی آن را حل خواهد نمود. آلتمَن این مقدار پیشرفت با قابل مقایسه با نسخه نو آی فون با نسخه های ابتدایی دانست و اشاره نمود که مدل های هوش مصنوعی فعلی هنوز در مراحل ابتدایی پتانسیل خود هستند.

ادعای جهش بزرگ در مدل هوش مصنوعی GPT، 5

میزان مدل ها و تغییر دیدگاه آلتمَن

آلتمَن اخیراً نظراتش در خصوص میزان مدل های هوش مصنوعی را تغییر داده و به نظر می رسد که معتقد است این مدل ها همچنان بزرگ تر خواهند شد. این تغییر ناشی از سرمایه گذاری های قابل توجه در قدرت محاسباتی و انرژی است.

رفع نواقص GPT-4

یکی از نقاط قوت GPT-5، بهبود قابلیت های استدلال و کاهش اشتباهات خواهد بود. آلتمَن تأکید کرد که هنوز کار زیادی برای انجام وجود دارد، اما توسعه این مدل نویدبخش است.

مسائل مربوط به مجوز محتوا - پر از پرسش های پاسخ داده نشده

آلتمَن به مسائل مهمی مانند مجوزدهی محتوا پرداخت و روش اوپن ای آی را برای همکاری با ناشران جهت استفاده از داده ها شرح داد. او با ادعای گوگل مبنی بر بهره مندی ناشران از ترافیک مبتنی بر هوش مصنوعی مخالفت کرد.

اما خب معین نیست که در صورت افت محبوبیت گوگل و پناه بردن من به هوش مصنوعی، هوش مصنوعی چطور محتواسازها را بهره مند خواهد نمود.

ضعف مزمن بودجه این سایت ها یعنی قطع فراوری محتوا و آن وقت هوش مصنوعی چطور می خواهد خود را به روز کند؟

آلتمن باید خواهی نخواهی مدلی که مالی ای که ادعا می نماید وجود دارد را تشریح کند.

آلتمَن معتقد است که هوش مصنوعی به طور قابل توجهی نحوه استفاده افراد از اینترنت را تغییر خواهد داد و مدل های مالی گذشته احتیاج به تکامل دارند. او GPT-5 را به عنوان آغازی برای ساخت سیستم های هوش مصنوعی پیشرفته تر معرفی کرد.

آینده هوش مصنوعی

ماه های آینده برای ارزیابی قابلیت های GPT-5 حیاتی خواهد بود. هدف این است که محدودیت های مدل های قبلی را رفع کند و راه را برای کاربردهای پیشرفته تر هوش مصنوعی هموار سازد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 تیر 1403 بروزرسانی: 13 تیر 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1621

به "ادعای جهش بزرگ در مدل هوش مصنوعی GPT، 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جهش بزرگ در مدل هوش مصنوعی GPT، 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید