آمریکا: نگران وخیم شدن شیوع کرونا در ایران هستیم

به گزارش مجله صادق ویلا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که این کشور نگران وخیم شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران است.

آمریکا: نگران وخیم شدن شیوع کرونا در ایران هستیم

به گزارش فارس، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه از وخیم شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: آمریکا از وخیم شدن شرایط کووید-19 (کرونا) در ایران نگران است و ما پیشنهاد خود برای یاری را که برای بار نخست در ماه فوریه مطرح کردیم تکرار می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مدعی پیشنهاد یاری به ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده که تهران بارها اعلام نموده که تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران، شرایط مبارزه با همه گیری کرونا را سخت نموده و خواهان تعلیق این تحریم ها شده است اما واشنگتن نه تنها به این خواست ایران پاسخ مثبت نداده بلکه سیاست ادعایی فشار حداکثری خود را تشدید بخشیده است.

به همین دلیل ایران و 25 کشور دیگر روز دوشنبه خواهان لغو فوری تحریم های ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به منظور تضمین پاسخگویی مناسب کشورها به بحران شیوع کووید-19 شدند.

این اولین بار نیست که جامعه بین الملل خواهان اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه کشورهای تحت تحریم می شوند و با شروع شیوع کرونا، بسیاری از کشورها خواهان لغو تحریم های بین المللی به منظور تسهیل مقابله با کووید-19 شدند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی از شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز نگرانی می نماید که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدود 7 میلیون و پانصد هزار نفر رسیده و تلفات کرونا نیز در این کشور از 210 هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 552

به "آمریکا: نگران وخیم شدن شیوع کرونا در ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: نگران وخیم شدن شیوع کرونا در ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید