پاکستان: در موضوع کرونا با ایران در تماس هستیم

به گزارش مجله صادق ویلا، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با اذعان به دشواری ایران در مبارزه با ویروس کووید-19 به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا، تاکید نمود: اسلام آباد در رابطه با مدیریت شیوع این بیماری در تمامی سطوح با تهران در تماس است.

پاکستان: در موضوع کرونا با ایران در تماس هستیم

نشست خبری هفتگی عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در اسلام آباد و با توجه به اتخاذ تدابیر جهت جلوگیری از شیوع کرونا، بدون حضور خبرنگاران برگزار گردید و وی به پرسش های دریافتی از نمایندگان رسانه های خارجی و داخلی پاسخ داد.

فاروقی در پاسخ به سوال مکتوب خبرنگار ایرنا گفت: دولت پاکستان به طور مرتب با مقامات ایرانی در تماس است و هماهنگی نزدیکی میان دو کشور هم در سطح مقام های بلندپایه و همچنین کارگروهی وجود دارد.

وی تاکید نمود: ما کاملاً به مشکلاتی که ایران در نبرد با کرونا به دلیل تحریم های یکجانبه مالی روبرو است، آگاهیم. نخست وزیر پاکستان نسبت به این شرایط به شدت ابراز نگرانی نموده خواهان لغو فوری تحریم های ایران شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اضافه نمود: وزیر خارجه این کشور نیز چهار روز پیش با همتای ایرانی خود گفت وگوی تلفنی داشت و ما معتقدیم که لغو تحریم ها باعث می گردد تا جمهوری اسلامی ایران به طور موثر با بیماری همه گیر کرونا مبارزه کند.

وی همچنین در واکنش به پرسش هایی درخصوص تردد زائران پاکستانی در مرز مشترک این کشور با ایران، گفت: ما با مسئولان ایرانی هماهنگ هستیم و هرگونه کوشش برای پرداختن به مسائل مرتبط با تردد زائران، به وسیله هماهنگی متقابل صورت می گیرد.

دولت پاکستان امروز خاطرنشان کرد: شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در مناطق مختلف این کشور به یکهزار و 123 نفر رسید.

تا به امروز هشت تن نیز در پاکستان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند. 21 بیمار کرونایی تا به امروز بهبود یافته و شرایط 5 نفر از مبتلایان به این ویروس نیز بحرانی اعلام شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 211

به "پاکستان: در موضوع کرونا با ایران در تماس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: در موضوع کرونا با ایران در تماس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید