آمریکا معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران را 60 روز تمدید کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا از تمدید 60 روزه معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران اطلاع داد.

آمریکا معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران را 60 روز تمدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد که دولت متبوعش معافیت های در نظر گرفته شده برای سایر کشورها به منظور همکاری های هسته ای با ایران در زمینه های صلح آمیز را به مدت 60 روز دیگر تمدید نموده است.

برایان هوک که در محل وزارت امور خارجه آمریکا با خبرنگاران گفت وگو می کرد، ضمن اعلام خبر تمدید معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران گفت: ما به دقت تمام تحولات برنامه هسته ای ایران را رصد می کنیم و مایک پامئو وزیر امور خارجه با توجه به تحولات، به این پروژه ها انتها خواهد داد.

به گفته این دیپلمات ارشد آمریکایی، 4 مورد از محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران از سوی آمریکا، همچون ماههای گذشته مشمول معافیت ها خواهند بود.

تصمیم برای تمدید معافیت های هسته ای در حالی اتخاذ شده است که بر اساس گزارش بعضی رسانه های آمریکایی، در این زمینه اختلاف نظر جدید بین مایک پامپئو وزیر خارجه که حامی انتها یافتن این معافیت ها است و استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا که خواهان تمدید این معافیت ها بوده، وجود داشته است.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه 1397 تا به امروز تحریم های گوناگونی را علیه بخش های مختلف اقتصاد و صنایع ایران از جمله صنعت هسته ای وضع نموده و حتی اتباع و شرکت های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم های خود قرار داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 89

به "آمریکا معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران را 60 روز تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت همکاری های هسته ای سایر کشورها با ایران را 60 روز تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید