آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای مشارکت در تولید و نشر محتوای آموزشی مجلات رشد

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، بر آمادگی این دانشگاه برای مشارکت در تولید و نشر محتوای آموزشی مجلات رشد تاکید کرد.

آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای مشارکت در تولید و نشر محتوای آموزشی مجلات رشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان سازمان پژوهش با سردبیران مجلات رشد در مکان سالن اجتماعات این سازمان برگزار گشت.

در این نشست، حسین خنیفر، با تجلیل از تلاشگران عرصه تولید علم و معرفت در سطح کشور، از اعلام آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای مشارکت و همفکری در تولید و نشر محتواهای آموزشی مجلات تخصصی رشد خبر داد و گفت: برای این دانشگاه جای بسی خرسندی است که همگام با شما فعالان نظام تعلیم و تربیت اسلامی، گام هایی مثبت و اثرگذار بردارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از دنیای امروز به عنوان دنیای فراخطی یاد کرد و اضافه نمود: در دنیای تخصص و مهارت امروز که اصطلاحا به دنیای ترانزیت اطلاعات معروف است، ظرفیت مغز بچه ها برخوردار از رشد طولی است.

وی، آموزش مجازی را مقدم بر آموزش عمومی دانست و خاطر نشان کرد: عصر حاضر، عصر دسترسی خوشه ای به اطلاعات است. عصری که به عنوان پس انداز منابع انسانی شهرت یافته است.

این مقام مسئول، عصر کنونی را عصر آموزش های شناور و تغییر زود هنگام تکنولوژی و علم عنوان و شرح داد: عصر حاضر، حرکت به سمت دنیای مهارت است. چرا که دنیای امروز، دنیای سلطنت مهارت است.

خنیفر، دنیای آموزش های کارآفرینی را به عنوان عصر جهش علم ذکر کرد و گفت: در چنین دنیایی در مواجهه با ویروس کرونا شاهد تاثیر جدی بر روش های تربیتی، آموزشی، محتوی، ارزیابی و نقش معلم، دانش آموز و خانواده بودیم. در این موقعیت زمانی معلم از پشت درب های بسته کلاس درس، به سمت تلویزیون و فضای مجازی هجرت کرد. با ایجاد انعطاف و فرصت آفرینی، آموزش دنیای مجازی به عنوان دنیایی بدیل و نه رقیب، مطرح شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، فعالیت شبکه آموزشی دانش آموز و تبدیل زمان آموزش به 24 ساعت و اختصاصی نبودن فضای مجازی به تحصیلات عالی و تعریف شدن آن در آموزش های عمومی را از جمله عوامل اثرگذار بر آموزش اعلام و شرح داد: چالش های کرونا در آموزش و پرورش منجر به بیداری و بهره گیری از فرصت های جدید شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ظهور و بروز خلاقیت در معلمان در رویارو شدن با فضای مجازی را یک پرش دانست و اظهار کرد: معلمان ما امروز با استفاده از مدل ها و محتوی های جدید آموزشی، بسیار خوب و پیروز عمل می کنند.

خنیفر، استفاده از موقعیت و فرصت های جدید را به منظور پیشرفت در آموزش مهم خواند و تاکید کرد: بنا به فرمایش وزیر آموزش و پرورش، مهم ترین و پیچیده ترین کار تربیت صحیح معلم است.

وی، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و پراکندگی دانشگاه های فرهنگیان در سطح کشور اضافه نمود: تولید و نشر مجلات تخصصی رشد، مهم ترین عامل انسجام، اتصال طبقات و عقاید مختلف در این دانشگاه به شمار می رود.

این مقام مسئول، مصاحبه با معلمان پیروز کشور و درج آن در مجلات رشد را اقدامی موثر برای گسترش تجربیات معلمی به منظور استفاده دیگر فرهنگیان شاغل ذکر و گفت: بعد از گذشت دو سال می توان با گردآوری کردن همین مصاحبه ها کتابی را تدوین و منتشر کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش، تولید و نشر مجلات تخصصی برای مهدهای کودک را لازم و ضروری خواند.

وی، با تاکید بر مهارتی بودن مجلات رشد شرح داد: با جانشین شدن مجلات تخصصی رشد به جای کتاب های کمک آموزشی، دانش آموز و معلم بی نیاز از کتاب های کمک آموزشی و موسسات آموزشی خواهند بود.

خنیفر، پژوهش و برنامه ریزی به منظور رفع نیاز مخاطب را ضروری گفت و گفت: با توجه به این که مخاطب مجلات تخصصی رشد بیشتر دانش آموز و معلم محور است، امید می رود حلقه ای مناسب بین دانشجو معلم و مجلات مذکور ایجاد و یک مجله تخصصی به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم را از وظایف اصلی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: دانشگاه در صدد تربیت معلمی است که بتواند در ارائه آموزش پیروز باشد. اصل کار این است که معلم، برخوردار از مهارت و تخصص کامل در انتقال مطالب باشد.

وی، معلمان و دانشجو معلمان را تشنه یادگیری مطالب بدیع و نو دانست و تاکید کرد: با اتفاق نظر در این خصوص استانداردسازی کتاب های درسی و مجلات آموزشی رشد نیز تسریع داده خواهد شد.

خنیفر، نیازسنجی برای تولید مجلات به شکل علمی را دارای اولویت دانست و گفت: با ایجاد تور مدرسه گردی و ورود به سطح مدارس کشور، تولید محتوای کتاب ها و مجلات آموزشی نیز سرعت بیشتر به خود می گیرد. چرا که پدیدارشناسانه کار کردن، تسهیل کننده تولیدات آموزشی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان بر تمرکز برای تولید مجلاتی با محتوای اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش، اهتمام بر همه ساحت های علمی، نیازسنجی دقیق به منظور هدف گذاری و سازو کارهای ارزیابی، حرکت از تولید چاپی به سمت سامانه ها و امکان دسترسی الکترونیکی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 712

به "آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای مشارکت در تولید و نشر محتوای آموزشی مجلات رشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای مشارکت در تولید و نشر محتوای آموزشی مجلات رشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید