9 هزار شکایت از کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش مجله صادق ویلا، اتحادیه کسب وکارهای مجازی اظهار داشت: کاربران فضای مجازی از 9 هزار کسب وکار متخلف شکایت نموده اند.

9 هزار شکایت از کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اتحادیه کسب وکارهای مجازی در گزارش عملکرد سال 99 خود، به آنالیز شرایط صدور پروانه برای کسب وکارهای اینترنتی و میزان ثبت شکایت از کسب وکارها و نحوه رسیدگی به آن پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته، یک هزار و 114 پروانه برای کسب وکارهای مجازی صادر شد.

272 مجوز در بهار، 180 مجوز در تابستان، 262 در پاییز و 391 مجوز در زمستان صادر شده و در بین شهرهایی که برای دریافت مجوز اقدام کردند، تهران با 590 فقره مانند سال قبل صدرنشین شد. پس از تهران استان های اصفهان و خراسان رضوی توانستند رتبه های بعدی را کسب نمایند.

فروشگاه های عظیم و محصولات دیجیتال و لوازم برقی از جمله بیشترین درخواست را برای صدور مجوز داشته اند. 43 درصد از جوازهای صادر شده در سال گذشته مربوط به شخصیت های حقوقی و 57 درصد مربوط به شخصیت های حقیقی است.

این آمار نشان می دهد کسانی که به صورت حقوقی اقدام به دریافت پروانه کسب نموده اند نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش داشته اند. این کاهش بیانگر این است که کسب وکار های نوپا و کوچک که هنوز اقدامی برای ثبت شرکت ننموده اند علاقه بیشتری به دریافت پروانه کسب از این اتحادیه داشته اند.

5 هزار بازرسی از کسب و کارها

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی از دو سال قبل، بخش بازرسی را به قسمت نظارتی خود اضافه نموده است. کارشناسان بازرسی این اتحادیه با توجه به چک لیست قوانین صنفی کسب وکارهای عضو و دارای پروانه کسب به صورت 3 ماهه بازرسی می نمایند و در صورت تخلف از سوی کسب وکار، اقدامات قانونی انجام می گردد.

سال گذشته بیش از 5 هزار بازرسی اجرا شده و هشت هزار و 997 فقره شکایت توسط اتحادیه کسب وکارهای مجازی در سال 99 مورد آنالیز قرار گرفته است.

نزدیک به 5 هزار شکایت در پنل اتحادیه کسب وکارهای مجازی از اعضای اتحادیه ثبت شد، 2 هزار فقره شکایت از کسب و کارهای غیر عضو و بیش از 1500 شکایت از سوی سازمان تجارت الکترونیک، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اتاق اصناف ایران بوده است.

از میان این شکایت ها نزدیک به 8 هزار شکایت رسیدگی و 547 شکایت باطل شده است. 344 شکایت به مراجع قضایی ارجاع داده شده و 135 شکایت در دست اقدام است. 37 شکایت به کمیته نظارت و 36 شکایت به کمیسیون شکایت رفته و 8 شکایت منتظر آنالیز است.

بیمه برای دورکاری

در سال گذشته سامانه بیمه تامین اجتماعی نیز برای شاغلین دورکار کسب وکارهای مجازی راه اندازی شد. یکی از فعالیت های مهم اتحادیه کسب وکارهای مجازی در سال 1399 راه اندازی سامانه بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین دورکار کسب وکارهای مجازی بود.

اما بعد از افتتاح این سامانه شرکت ها افراد دورکار خود را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کردند تا از این جریمه در امان بمانند. همچنین افراد دورکار نیز می توانند خود را در این سامانه با درج عنوان دورکار در فضای مجازی ثبت نام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 964

به "9 هزار شکایت از کسب و کارهای اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 هزار شکایت از کسب و کارهای اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید