67 نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شد

به گزارش مجله صادق ویلا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس شیوه نامه جدید بازنگری در شناسایی نقاط حادثه خیز، به تازگی 18 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و مجموع نقاط پرخطر به 67 مورد افزایش یافت.

67 نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شد

به گزارش همشهرآنلاین به نقل از ایرنا، عزیزالله روشن اظهارکرد: نگهداری و ارتقای ایمنی راه ها یکی از مهم ترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و در این خصوص شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته 49 نقطه پرخطر و پُر تصادف در استان شناسایی شده و تمامی این نقاط آشکارسازی شده بود، اما از این تعداد تا به امروز 6 مورد رفع شده و رفع 7 نقطه دیگر در دست اجراست و رفع نقاط حادثه خیزی که به تازگی شناسایی شده است نیز با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در ادامه از تایید 3 طرح راهداری در ردیف طرح های جهش فراوری این استان اطلاع داد و گفت: محور شهرکیان طاقانک با اعتباری افزون بر 36 میلیارد تومان از طرح های جهش فراوری این اداره کل است.

وی با بیان اینکه حوادث محور شهرکیان به طاقانک طی 3 سال گذشته 24 فوتی و 25 مجروح بر جا گذاشته است، اضافه نمود: سال گذشته 13 درصد تصادفات استان در این محور اتفاق افتاده بود که احتیاجمند ایمن سازی است.

روشن توضیح داد: طرح دوم بهسازی و ایمن سازی حاشیه زاینده رود به طول 54 کیلومتر است که برای تکمیل آن به 200 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است و طرح سوم تونل چهارطاق و جاده دسترسی در جاده لردگان است که برای اجرای آن به 20 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی همچنین به طرح های اقتصاد مقاومتی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز اشاره نمود و گفت: بهسازی محور جوزستان به ارمند به طول 66 کیلومتر و طرح بهسازی محور گردشگری ناغان به کارون4 است که از ناغان تا دوپلان 90 درصد و طرح دوپلان به سمت کارون4 نیز 35 درصد پیشرفت دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 462

به "67 نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید