10 جشنواره پاییزی معروف در ژاپن

به گزارش مجله صادق ویلا، برترین فصل سفر به ژاپن درست آن زمانی است که شما از سفرتان لذت می برید و می توانید زیبایی های این کشور را بهتر ببینید. اگر دوست ندارید در زمان شلوغی های جشنواره شکوفه گیلاس در ژاپن باشید، پاییز این سرزمین را از دست ندهید. پاییز، هوا عالی است، صف ئدیدن جاذبه ها خلوت ترند، برگ های رنگارنگ پاییزی به ژاپن جلوه ای دیگر بخشیده اند و فستیوال های به یادماندنی ژاپن، انتظارتان را می کشد.

10 جشنواره پاییزی معروف در ژاپن

چرا پاییز به ژاپن سفر کنیم؟

ژاپن سرزمین آفتاب تابان، در هر فصلی، می داند چطور میزبان مردم و گردشگران باشد. اگر ژاپن را به فصل بهار و شکوفه های گیلاس آن شناخته اید، دست نگه دارید. گردشگران بسیاری معتقدند که تور پاییزی ژاپن به میزان بهار آن مجذوب نماینده است. چراکه این کشور از اواسط اکتبر تا اوایل دسامبر (تقریبا از شهریور شروع شده و تا آبان ماه ادامه دارد) پر از درختان رنگارنگ پاییزی می گردد. علاوه بر شهرها، باغ های ژاپنی، روستاها و جزایر ژاپن نیز در فصل پاییز مجذوب نمایندهیت های خود و ارزش دیدن دارند. هم چنین دراین زمان از سال، ژاپن میزبان فستیوال های متعددی خواهد بود که به آنها اوماتسوری می گویند. در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران بیشتر درباره 10 فستیوال مجذوب نماینده در ژاپن برایتان گفته ایم.

1- جشنواره اتسوکیمی یا تسوکیمی otsukimi

اتسوکیمی در لغت به معنای دیدن یا نگاه کردن به ماه است. این فستیوال ژاپنی در مدح و ستایش این شگفتی طبیعت، (ماه پاییزی) برگزار می گردد. مردم ژاپن از زمان های قدیم، معتقد بودند که در سپتامبر، ماه در درخشان ترین حالت خود است؛ به همین منظور در این جشنواره، زیبایی ماه را جشن می گیرند.منطقه ای که در آن مشاهده ماه انجام می گردد معمولاً با چمن پامپاس تزئین شده است و تصور می گردد که این کار منطقه را از شر شیاطین محافظت می نماید.

آداب و رسوم اتسوکیمی شامل تزئین خانه ها، خوردن شاه بلوط و نوعی کوفته برنجی به نام تسوکیمی دانگو، (شیرینی ژاپنی شبیه به موچی) است. ژاپنی ها معتقدند خوردن آن ها در شب ماه کامل، باعث سلامتی و شادی در سال آینده می گردد. فستیوال اتسوکیمی راهی عالی برای تجربه معنای قدمت این سنت است. اکنون این جشنواره در ژاپن آنقدر محبوب است که بعضی از مردم آن را برای چندین شب تکرار می نمایند.

2- جشنواره پاییزی تاکایاما Takayama

جشنواره تاکایاما که یکی از زیباترین فستیوال های ژاپن به شمار میرود؛ اوایل اکتبر پس از برداشت محصول درزیارتگاه هاچیمان برای شکرگزاری، برگزارمی گردد. به همین دلیل به نام هاچیمان ماتسوری هم معروفیت دارد. این جشنواره پاییزی یکی از بهترین فستیوال های ژاپن است.

در این فستیوال پاییزی یاتای ها (شناورهای بلند تزئین شده) با عروسک های کاراکوری، که عروسک های خیمه شب بازی سنتی ژاپن هستند؛ در بین جمعیت به حرکت درمی آیند. علاوه بر این، کل صحنه نمایش و فستیوال هم با فانوس های کاغذی رنگارنگ تزئین می گردد.

3-جشنواره فانوس نیهونماتسو Nihonmatsu Lantern

جشنواره فانوس نیهونماتسو در اولین شنبه، یکشنبه و دوشنبه اکتبر هر سال برگزار می گردد. نکته برجسته جشنواره، راهپیمایی شناورها در شب اول است.7 شناور بزرگ که با فانوس ها تزئین شده، مملو از مردم محلی در شهر راه افتاده و در حین حرکت با نواختن طبل تایکو و موسیقی، خیابان های به سمت معبد نیهونماتسو را پرمی نمایند.

چشم انداز ی 3000 فانوس که به شناورها وصل شده اند، یکی از زیباترین قسمت های این فستیوال پرجنب و جوش است. زیرا هر شناور موسیقی خاص خود را دارد. اگر قصد رزرو تور پاییزی ژاپن را دارید این جشنواره را از دست ندهید.

4-جشنواره جیدای ماتسوری Jidai Matsuri

جشنواره جیدای، یک رژه بزرگ است که در 22 اکتبردر کیوتو برگزار می گردد. در این فستیوال مردم از کاخ امپراطوری ژاپن به مقصد معبد هیان حرکت می نمایند. هدف از برگزاری جیدای ماتسوری کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخ ژاپن است.

در این فستیوال، مردان، زنان و بچه ها با لباس های گوناگون و سنتی در خیابان های کیوتو، بخشی از فرهنگ غنی ژاپن را به نمایش می گذارند. اگر قصد شرکت در این مراسم را دارید؛ در جریان باشید که عبور از این راهپیمایی حدود دو ساعت طول می کشد.

Shichi-Go-San- 5جشنواره شیچی - گو- سان

جشنواره شیچی-گو-سان، یک مراسم سنتی ژاپنی برای بچه ها سه، پنج و هفت ساله، است که هر ساله در 15 نوامبر برگزار می گردد. خانواده هایی که دارای بچه ها هفت، پنج یا سه ساله هستند، از زیارتگاه یا معبدی دیدن می نمایند تا برای رشد و شکوفایی کودک خود دعا نمایند.

این سنت زمانی شروع شد که مرگ و میر بچه ها بسیار زیاد بود. به صورت کلی اعداد فرد در ژاپن نماد خوش شانسی تلقی می شوند؛ اما در این جشنواره سنین سه، پنج و هفت به عنوان مراحل رشد کودک در نظر گرفته می شوند. اگر حوالی 15 نوامبر در ژاپن باشید، خانواده ها و رژه هایی را در سرتاسر کشور خواهید دید که در آن بچه ها با لباس های محلی آمده اند و این سنت را جشن می گیرند.

6- جشنواره توری-نو-ایچی Tori-no-Ichi

جشنواره توری-نو-ایچی یکی دیگر از فستیوال های ژاپن است که در زیارتگاه ها و معابد سراسر کشور در سه روز جداگانه از ماه نوامبر برگزار می گردد تا مردم موفقیت و رونق در تجارت را آرزو و شکرگزاری نمایند.

این فستیوال که در نیمه شب روز خروس جشن گرفته می گردد، متشکل از صاحبان مغازه های مختلفی است که چنگک می فروشند. این چنگک ها از جنس بامبو هستند و به زیبایی تزئین شده اند. مردم ژاپن معتقدند که این چنگک ها شادی و رفاه را به ارمغان می آورند. ظاهراً روش سنتی خاصی برای خرید چنگک ها وجود دارد که از سالیان گذشته منتقل شده است.

7- جشنواره کیشیوادا دانجیری Kishiwada Danjiri Matsuri

شهر کوچک کیشیوادا، هر سال در اواسط سپتامبر بزرگ ترین جشنواره دانجیری ماتسوری (جشنواره شناورها) را در ژاپن برگزار می نماید که یکی از مهیج ترین فستیوال های ژاپن است. مردم درحالی که دانجیری (قایق های چوبی) را روی دستان خود حمل می نمایند، در سطح شهر رژه می روند. در بالای هر دانجیری یک دایکوگاتا (رهبر هر تیم) می پایکوبید و گروه را هدایت می نماید. هر گروه با نهایت سرعت، کوشش می نماید قایق خود را پیش ببرد. در این جشنواره تیم های هر محله گرد هم می آیند تا با این قایق ها در خیابان های شهر مسابقه دهند.

8- جشنواره کیچی جوجی Kichijoji Autumn Festival

دومین هفته ماه سپتامبر زمان برگزاری یکی از مجذوب نماینده ترین جشنواره های پاییزی ژاپن است. هزاران نفر از سرتاسر توکیو به منطقه کیچی جوجی می آیند تا شاهد فستیوال کیچی جوجی باشند. در این فستیوال مردم ماکت کوچکی از نیایشگاه میکوشی را بر دوش شان حمل می نمایند و در سرتاسر شهر می برند.

مردم به این ترتیب فرارسیدن فصل پاییز را جشن می گیرند. این فستیوال یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن است و گردشگر ها و گردشگرانی که به ژاپن سفر می نمایند برای شرکت در این فستیوال پرهیجان به توکیو می آیند.

9- جشنواره پاییزی غذای ساپورو Sapporo Autumn festival

جزیره هوکایدو یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران در تور ژاپن است. اگر عاشق آشپزی و فرهنگ غذا های محلی ژاپن هستید پیشنهاد می کنیم حتما در ماه سپتامبر سری به این جزیره بزنید. یکی از مجذوب نماینده ترین جشنواره های پاییزی ژاپن، فستیوال ساپورو است. در این جشنواره غذاهای دریایی و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و تازه به بازدیدنمایندگان ارائه می گردد.

10- جشنواره کونچی ناگازاکی Nagasaki Kunchi Festival

مطمئنا یک بار نمایش پایکوبی اژدها در خیابان های ژاپن را از تلوزیون دیده اید. جشنواره کونچی ناگازاکی جشنی است که از روز هفتم تا نهم اکتبر در شهر ناگازاکی برگزار می گردد و جنبه های مختلف فرهنگ را در خود جای داده است. از مجذوب نمایندهیت های این نمایش اجرای پایکوبی به وسیله گروه هایی است که نماینده منطقه ها مختلف شهر ناکازاکی هستند. هر منطقه تنها هر هفت سال یک بار در آن شرکت می نماید، بنابراین این جشنواره حتی برای بینندگان معمولی نیز هربار تازگی دارد. ناگازاکی دقیقا به خاطر پایکوبی اژدهایی مشهور است.

تور پاییزی ژاپن با خبرنگاران

بی تردید ژاپن در پاییز، یکی از مجذوب نماینده ترین کشورها به شمار می رود. بنابراین اگر قصد سفر دارید، می توانید تور پاییزی ژاپن را نیز آنالیز کنید. برای ثبت نام در تور ژاپن و دریافت ویزای ژاپن، خبرنگاران همراه شماست.جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه های سفر و زندگی در ژاپن و ثبت نام در تور، با ما تماس بگیرید.

منبع: دالاهو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1575

به "10 جشنواره پاییزی معروف در ژاپن" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 جشنواره پاییزی معروف در ژاپن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جشنواره پاییزی معروف در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید