گوگل و سامسونگ سیستم عامل Wear OS و تایزن را ادغام می کنند

به گزارش مجله صادق ویلا، ساعاتی قبل در جریان افتتاحیه کنفرانس گوگل I/O اعلام شد که شرکت های گوگل و سامسونگ اساسا سیستم عامل های Wear OS و تایزن را با یکدیگر ادغام می کنند. همان طور که احتمالا می دانید، Wear OS سیستم عامل مختص ساعت های هوشمند محسوب می شود و تایزن هم از سال ها قبل به عنوان سیستم عامل ساعت های هوشمند سامسونگ انجام وظیفه کرده است.

گوگل و سامسونگ سیستم عامل Wear OS و تایزن را ادغام می کنند

طی چند سال گذشته تلاش های گوگل برای بهبود Wear OS با شکست روبرو شده و حالا قرار است با بهره گیری از ویژگی های مهم تایزن، این سیستم عامل را بهبود ببخشد. به لطف این ادغام، عمر باتری ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS بهبود پیدا می کند و همچنین سرعت اجرا شدن اپلیکیشن هم تا 30 درصد بیشتر می شود.

در ضمنً توسعه دهندگان دیگر نیازی به ایجاد اپلیکیشن های مختص ساعت های هوشمند سامسونگ ندارند و تنها برای یک سیستم عامل اپلیکیشن خود را آماده خواهند کرد. گوگل در ضمنً وعده داده که تنوع اپلیکیشن ها و واچ فیس ها هم بهبود پیدا می کند.

جزئیات همکاری سامسونگ و گوگل هنوز مشخص نشده اما سامسونگ اعلام کرده که نسل جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ همراه با پلتفرم Wear OS راهی بازار می شود و همچنین گجت های جدید فیت بیت هم از همین پلتفرم بهره خواهند برد. طبق اعلام گوگل، برخی از ویژگی های ساعت های هوشمند فیت بیت هم راهی این پلتفرم می شوند که با توجه به انتقال مالکیت این شرکت به گوگل، چنین تصمیمی کاملا طبیعی محسوب می شود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 955

به "گوگل و سامسونگ سیستم عامل Wear OS و تایزن را ادغام می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و سامسونگ سیستم عامل Wear OS و تایزن را ادغام می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید