کاهش 1300 هکتاری کشت گوجه فرنگی در کرمانشاه

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/کرمانشاه سال گذشته به دلیل کشت زیاد گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه، قیمت این محصول در فصل برداشت کاهش چشمگیری داشت و همین امر موجب زیان کشاورزان شد، اما آنگونه که سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید سال جاری کاهش 1300 هکتاری کشت گوجه فرنگی در استان را داشته ایم.

کاهش 1300 هکتاری کشت گوجه فرنگی در کرمانشاه

محمدسعید هوشیار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 8323 هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته بود که به دلیل اقدام کشاورزان به کشت زیاد این محصول، قیمت گوجه فرنگی در فصل برداشت محصول کاهش بسیاری پیدا کرد و به کیلویی کمتر از 300 تومان هم رسید.

هوشیار ادامه داد: کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی در سال گذشته دولت را ناچار به خرید حمایتی محصول از گوجه کاران کرد و در نهایت 80 هزار تن محصول با قیمت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به وسیله تعاون روستایی از گوجه کاران استان کرمانشاه خریداری شد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با قدردانی از کشاورزان برای همراهی در رعایت سهمیه های ابلاغی جهت کشت گوجه فرنگی در امسال، گفت: اگر کشاورزان بر اساس سهمیه های ابلاغی نسبت به کشت محصولات کشاورزی مثل گوجه فرنگی اقدام نمایند، با افت و خیزهای شدید قیمت محصول در فصل برداشت روبرو نخواهیم شد.

هوشیار به آمار کشت گوجه فرنگی در امسال اشاره و اظهار کرد: امسال حدود هفت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته که حدود 6250 هکتار از این سطح در شهرستانهای سرد و معتدل و 750 هکتار دیگر هم در مناطق گرمسیر استان کشت شده است.

به گفته هوشیار، شهرستان کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان کرمانشاه را دارد.

وی پیش بینی کرد: امسال حدود 500 هزار تن گوجه فرنگی در استان کرمانشاه برداشت گردد.

هوشیار در ادامه با اشاره به آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در کشور با آغاز برداشت محصول در بعضی از استانها و کاهش قیمت آن در امسال، گفت: در استان کرمانشاه هم در صورتی که با آغاز فصل برداشت با کاهش قیمت محصول روبرو شویم، نسبت به خرید حمایتی محصول از کشاورزان اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برداشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه از اوایل تیرماه در مناطق گرمسیر آغاز و تا مهر ماه در مناطق معتدل و سرد استان ادامه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 376

به "کاهش 1300 هکتاری کشت گوجه فرنگی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 1300 هکتاری کشت گوجه فرنگی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید