چین تا سال 2028 بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد شد

به گزارش مجله صادق ویلا، بر اساس گزارش جدید یک اندیشکده انگلیسی، پاسخ چین به همه گیری کروناویروس راه آن را برای تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد دنیا قبل از سرانجام دهه هموار نموده است.

چین تا سال 2028 بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اندیشکده انگلیسی در گزارش جدید خود نوشت، همه گیری کروناویروس و تبعات مالی آن به خیزش چین و دریافت جای آمریکا به عنوان عظیمترین اقتصاد دنیا توسط این کشور یاری خواهد نمود. در این گزارش جدید عنوان شد، اکنون انتظار می رود پکن بر خلاف سال 2033، تا سال 2028 جای آمریکا را بگیرد.

اندیشکده مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت در گزارش سالانه خود که امروز شنبه انتشار یافت، نوشت: ما انتظار داریم از سال 2021 به بعد سهم آمریکا در فراوری ناخالص دنیای کاهش یابد و در نهایت چین جای آن را به عنوان عظیمترین اقتصاد دنیا بگیرد.

در گزارش این اندیشکده با اشاره به جدول لیگ مالی دنیا (WELT)، متعلق به این اندیشکده که در آن عملکرد اقتصاد کشورها ارزیابی می گردد، آمده است: ما اکنون انتظار داریم این اتفاق در سال 2028، پنج سال زودتر از زمان مطرح شده در ویرایش قبلی WELT، رخ دهد.

این افزایش سرعت پیشرفت چین به تفاوت پاسخ پکن و واشنگتن به همه گیری کروناویروس و فرآیند بازیابی بعد از آن نسبت داده شده است. این گزارش به تحسین از مدیریت ماهرانه همه گیری بیماری از سوی چین که در طی آن قرنطینه زودهنگام سبب کنترل شدن تعداد مبتلایان شد پرداخته است.

این گزارش اضافه نمود، آمریکا هم در سال آینده میلادی شاهد یک بازگشت قدرتمند بعد از همه گیری خواهد بود اما رشد آن طی سالهای بعد کند شده و به 1.9 و 1.6 درصد خواهد رسید.

از طرف دیگر چین در حال حرکت به سمت میانگین نرخ رشد 5.7 درصد در سال از 2021 تا 2025 است. انتظار می رود این رشد بین 2026 و 2030 به 4.5 درصد در سال کاهش یابد.

همچنین انتظار می رود که ژاپن همچنان تا اوایل دهه 2030 که هند احتمالا جایش را بگیرد، سومین اقتصاد عظیم دنیا باقی بماند در حالی که آلمان به صندلی پنجم خواهد رسید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 727

به "چین تا سال 2028 بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تا سال 2028 بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید