چگونگی درمان کمبود پتاسیم

به گزارش مجله صادق ویلا، کمبود پتاسیم را می توان با تغییر در رژیم غذایی یا با استفاده از مکمل ها درمان کرد. مقاله ارائه شده در زیر روش های مختلف درمان کمبود پتاسیم را بیان می نماید. به منظور انجام وظایف مختلف، ویتامین ها، مواد معدنی هم

چگونگی درمان کمبود پتاسیم

مترجم: مهناز مزارعی

کمبود پتاسیم را می توان با تغییر در رژیم غذایی یا با استفاده از مکمل ها درمان کرد. مقاله ارائه شده در زیر روش های مختلف درمان کمبود پتاسیم را بیان می نماید. به منظور انجام وظایف مختلف، ویتامین ها، مواد معدنی هم برای بدن انسان مورد احتیاج است. رژیم غذایی نامناسب و عادات غذایی یکی از دلایل اصلی کمبود پتاسیم است، تغییرات در رژیم غذایی رایج ترین روش درمان کمبود پتاسیم است. پتاسیم یکی از مهمترین مواد معدنی مورد احتیاج بدن انسان است زیرا در عملکرد مناسب ماهیچه های قلب یاری می نماید. ثانیا، پتاسیم هم برای حفظ تعادل اسید و باز در بدن ضروری است. سنتز کربوهیدرات ها و پروتئین ها هم در حضور پتاسیم انجام می گردد. از آنجایی که مزایای سلامتی با این ماده معدنی ارتباط دارد، باید غذاهای غنی از پتاسیم را به طور منظم در رژیم غذایی داشته باشید. هنگامی که سطح این ماده معدنی در بدن به شدت کاهش می یابد، گفته می گردد که فرد از کمبود پتاسیم رنج می برد، بعلاوه به اسم هیپوکالمی شناخته می گردد. در اینجا ما بیشتر درباره علل کمبود پتاسیم و نحوه درمان آن بحث خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:کمبود پتاسیم و ریزش مو

دلیل کمبود پتاسیم چیست؟

ما تمام مقادیر ضروری پتاسیم را از منابع غذایی، یعنی غذاهایی که می خوریم، می گیریم. پتاسیم در گیاهان و منابع حیوانی یافت می گردد. بنابراین، به دست آوردن اندازه مورد احتیاج پتاسیم روزانه سخت نیست. با این حال، اگر یک رژیم نامناسب برای یک دوره طولانی یا از رژیم غذایی که پتاسیم کمی دارد استفاده کنیم، مستعد ابتلا به کمبود این مواد معدنی هستیم. ثانیا استفاده بیش از حد از دیورتیک ها و ملین های مضر موجب تخریب الکترولیت ها و مواد معدنی از بدن می گردد که منجر به کمبود پتاسیم می گردد. علائم این بیماری به شدت شرایط بستگی دارد و به همین ترتیب فرق دارد. ضعف، خستگی، اضطراب، از دست دادن حافظه موقت، فشار خون بالا، اختلالات خواب، و غیره برخی از علائم این بیماری است. اجازه دهید نگاهی به روش های درمان در جزئیات بیندازیم.

بیشتر بخوانید:خطرات کمبود پتاسیم

درمان کمبود پتاسیم

روش درمان هر گونه کمبود ویتامین یا مواد معدنی در درمان ضعیت و افزایش سطح پایین ویتامین یا مواد معدنی مرتبط است. در خصوص کمبود پتاسیم مشابه است. به اسم رژیم غذایی نامناسب و عادات غذایی یکی از دلایل اصلی کمبود پتاسیم است، تغییرات در رژیم غذایی رایج ترین روش درمان کمبود پتاسیم است. کمبود پتاسیم می تواند به طور طبیعی با استفاده از غذاهای غنی از پتاسیم در رژیم غذایی درمان گردد. همانطور که در بالا ذکر شد، این ماده معدنی از منابع مختلف گیاهی و غیر گیاهی به دست می آید. افرادی که از کمبود پتاسیم رنج می برند باید غذاهایی مانند سیب، آوکادو، چغندر، موز، گوشت گاو، کدو، مرغ، کرفس، خرما، انجیر، لوبیا، کیوی، کاهو، لوبیا، قارچ، شیر، نعناع، نارنج، آلو، کدو تنبل، هلو، سیب زمینی، پاپایا، بادام زمینی، کشمش، ماهی قزل آلا، سیب زمینی شیرین، بوقلمون، کدو، ماست میوه ها مانند موز، هلو؛ و میوه های خشک مانند کشمش و خرما حاوی اندازه زیادی از این مواد معدنی هستند باید در رژیم غذایی روزانه برای درمان کمبود پتاسیم قرار گیرند.

از سوی دیگر، در صورت کمبود پتاسیم شدید، پزشک بعلاوه ممکن است مکمل های پتاسیم را تجویز کند تا سطح پتاسیم را به سرعت باز گرداند. ثانیا، درمان دلیل اصلی هم می تواند در درمان کامل یاری کند. به اسم مثال، اگر به دلیل استفاده از دیورتیک ها کمبود ایجاد گردد، پزشک داروها را تغییر خواهد داد و مواردی را که سطح پتاسیم را تحت تاثیر قرار می دهد، تجویز می نماید. به طور مشابه، اگر شرایط ناشی از اختلالات تیروئید ایجاد گردد، با تجویز داروتوسط پزشک درمان خواهد شد، که به طور غیر مستقیم در درمان سطح پتاسیم پایین یاری خواهد نمود. بنابراین، می بینیم که روش های مختلف درمان کمبود پتاسیم وجود دارد که به طور موثر در درمان بیماری موثر است.

در نهایت باید توجه داشت که موز یکی از بالاترین منبع پتاسیم است که باید روزانه مصرف گردد؛ داشتن رژیم مناسب و متعادل در پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی یاری می نماید.

منبع مقاله :

برگرفته از : سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1145

به "چگونگی درمان کمبود پتاسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی درمان کمبود پتاسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید