چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم

به گزارش مجله صادق ویلا، اینکه چقدر برای اخذ ویزای ایتالیا شانس دارید به پرونده شما بستگی دارد. هر چه پرونده ویزای شما قوی تر باشد افسر سفارت بیشتر مطمئن می گردد که شما یک گردشگر واقعی هستید. هدف اصلی از ارائه مدارک تکمیلی هم همین است که به افسر سفارت اثبات کنید که شما میخواهد پس از سرانجام یافتن ویزا به کشور خود باز خواهید گشت. اما چگونه؟

چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم

شغل شما بر روی شانس اخذ ویزا تأثیرگذار است

سفارت تنها زمانی شما را شاغل در نظر می گیرد که مجوز کار و بیمه مرتبط با شغل خود داشته باشید. کسی که سابقه بیمه داشته باشد یا کارفرمایی که تعداد بیمه شونده زیادی دارد، وابستگی بیشتری از نظر سفارت به کشور خود دارند. به طور مثال کسی که 17 یا 18 سال سابقه بیمه در ایران دارد می تواند خیلی راحت تر از افراد کم سن سال و بدون سابقه بیمه ویزای ایتالیا اخذ کند. توجه کنید که سفارت ایتالیا از شما مصاحبه نمی گیرد به همین علت باید از طریق توضیحات موجود در فرم درخواست و مدارک شغلی خود به سفارت اثبات کنید که شاغل هستید.

تمکن اقتصادی خوب، اعتماد سفارت را جلب می نماید!

اگر تمکن اقتصادی خوبی ندارید سعی کنید 5 یا 6 ماه قبل از درخواست برای ویزای ایتالیا با وارد و خارج کردن مبالغ نه چندان زیادی در هفته و ماه گردش حساب خود را قوی کنید. اشتباه نکنید، تمکن اقتصادی تنها مبلغ موجود در حساب شما نیست بلکه مقدار تراکنش های حساب شما در طول 3 ماه اخیر نیز از طریق سفارت مورد آنالیز قرار می گیرد. توجه کنید که حتماً گواهی از شعب ارزی به صورت لاتین با مهر شعبه تهیه گردد. هیچ گاه کوشش نکنید گواهی جعلی به سفارت بدهید زیرا عواقب بسیار بدی برای شما دارد. سعی کنید فاصله اخذ گواهی تمکن اقتصادی تا روز انگشت نگاری و ارائه مدارک زیر 7 روز باشد. هیچ وقت سعی نکنید مبلغ را به صورت یکجا و شک برانگیز در یک تاریخ به حساب خود واریز کنید زیرا افسر سفارت حتماً به این موضوع شک خواهد نمود!

با مدارک ملکی کافی، شانس خوبی برای اخذ ویزا دارید!

مهم ترین علت بیشتر پرونده هایی که ریجکت می شوند قانع نشدن افسر سفارت از بازگشت مسافر است. اسناد ملکی یکی از مهم ترین مدارک جانبی است که این امر را می تواند به افسر سفارت اثبات کند. این اسناد می توانند هم در تورهای گروهای و هم درخواست انفرادی بر روی پرونده شما تأثیر مثبت داشته باشد و یاری نمایند که پرونده خیلی راحت ویزا گردد. توجه کنید سندی که به سفارت ارائه می دهید می تواند قولنامه ای باشد و نیازی به سند رسمی نیست!

مدارک اقتصادی ایتالیا با کانادا تفاوت دارد!

برخلاف ویزای کانادا که بهتر است تمامی اسناد ملکی و بانکی برای سفارت ترجمه گردد، در حوزه شینگن یک سند ملکی و مدارک بانکی می تواند برای پرونده ویزای جهانگردی ایتالیا کفایت کند و تأثیر مثبت خود را بر روی پرونده بگذارد.

دعوت نامه یکی از برترین مدارک افزایش شانس اخذ ویزا است

دعوت نامه برای سفارت هدف از سفر به ایتالیا و محل اقامت شما در طول سفر را معین می نماید. زمانی یک دعوت نامه می تواند تأثیر مثبتی بر روی پرونده داشته باشد که از طرف شخصی ارسال گردد که در درجه اول اقامت دائم یا موقت آن کشور را داشته باشد! بعلاوه دعوت نامه باید از طرف شهرداری محل زندگی شخص ارسال نماینده صادر شده باشد. دقت کنید که سفارت به تمامی اطلاعات فرد دعوت نماینده دسترسی دارد پس هر چه سطح اجتماعی و شرایط اقتصادی بهتری داشته باشد دعوت نامه شما اعتبار بیشتری پیدا می نماید. حتماً دقت کنید که تاریخ نگارش نامه، نام سفارتی که از آن قصد درخواست دارید و نوع رابطه خویشاوندی در دعوت نامه ذکر شده باشد.

با این توصیه ها جهانگرد بودن خود را ثابت کنید!

· تراول هیستوری، اعتبار شغلی و دارایی اقتصادی سه مدرک مهمی هستند که به سفارت اثبات می نمایند شما یک جهانگرد واقعی هستید و بعد از اتمام مدت زمان اقامت به کشور خود باز خواهید گشت.

· اگر کم سن وسال هستید بهتر است با خانواده خود به این سفر بروید. این موضوع افسر سفارت را قانع می نماید شما به کشور خود باز خواهید گشت.

· زوج هایی که فرزند دارند بهتر است بدون فرزند خود به ایتالیا سفر نمایند. این موضوع افسر سفارت را قانع می نماید شما به کشور خود باز خواهید گشت.

· وقت سفارت ایتالیا مصاحبه ندارد ولی افسر سفارت این اختیار را دارد که از شما سؤال بپرسد. پس تا جایی که می توانید آرام باشید و با خونسردی به تمام سؤالات پاسخ دهید.

به اعتبار دیگران ویزای ایتالیا بگیرید!

درصورتی که شرایط اخذ ویزای ایتالیا به صورت انفرادی را ندارید، بهتر است در قالب تور گروهی به این کشور سفر کنید. در تور گروهی پرونده شما از طرف شرکت جهانگردی به سفارت ارسال می گردد و در اصل شرکت اعتبار خود را برای شما هزینه می نماید. به همین علت شانس خیلی بیشتری برای اخذ ویزای ایتالیا خواهید داشت. البته شرکت های جهانگردی و مهاجرتی مبالغی را به صورت چک تضمین شده یا وجه نقد بابت ضمانت بازگشت به کشور از شما دریافت می نمایند.

برای اخذ ویزای ایتالیا به این نکات توجه کنید!

· اینکه سند ملکی شما مربوط به تهران یا یک روستا است، تأثیری در اعطا یا عدم اعطای ویزای ایتالیا ندارد. مهم ترجمه رسمی این سند در مدارک شما است.

· اگر خودتان بیمه پرداخت می کنید باید مدارک اثبات پرداخت این بیمه را به سفارت ارائه بدهید.

· اگر برای اولین بار به ایتالیا سفر می کنید بیشتر از 1 تا 2 هفته از سفارت درخواست اقامت نکنید.

· حتما شرکت مسافرتی را انتخاب کنید که سابقه زیادی در حوزه اخذ ویزای ایتالیا داشته باشد.

ویزالند بزرگ ترین مرجع تخصصی ویزا در ایران با برترین و مجرب ترین کادر در این زمینه، می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای شما ویزای ایتالیا اخذ کند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1427

به "چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید