چرا بازگشت MagSafe به مک بوک ایده خوبی نیست؟

به گزارش مجله صادق ویلا، جست وجو و خواندن اخبار درباره شایعه های منتشر شده راجع به مک کاری است که هیچ سودی را برای شما ندارد. نگاهی به این شایعه ها نشان می دهد که همان اندازه که این شایعه های اطلاعات درستی را درباره محصولات بعدی منتشر می نمایند، به همان اندازه هم دارای اطلاعات نه چندان درست و برخی وقت ها نشان دهنده آرزو ها هستند. با این وجود بازهم گاهی ارزشش را دارد که به این شایعه ها توجه کنیم و به آن ها بپردازیم.

چرا بازگشت MagSafe به مک بوک ایده خوبی نیست؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

درست بعد از تمام شدن CES 2021 هم Mark Gurman در بلومبرگ و هم تحلیلگر مشهور محصولات اپل مینگ چی کو ادعاهایی را راجع به مک بوک پرو های بعدی که در سال 2021 عرضه می شوند، عنوان کردند. بدون شک مطرح شدن این موضوع که اپل میخواهد از دو مک بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ با تراشه ساخت خودش رونمایی کند کسی را شوکه نخواهد کرد. حتی مطرح شدن این موضوع که در این مک بوک های پرو دیگر خبری از تاچ بار در کیبورد هم نخواهد بود، زیاد باعث تعجب نشد.

اما یکی از نکته های قابل توجه در این شایعه ها، حداقل برای هوادارن وفادار مک بوک پرو، این بود که اپل دوباره می خواهد از پورت شارژر MagSafe در این مک بوک ها استفاده کند و ممکن است دوباره شاهد بازگشت این پورت خاص آهن ربایی که از سال 2006 تا 2016 در مک بوک ها بود، به این لپ تاپ ها باشیم.

در سال 2015 بود که اپل از مک بوک 12 اینچی رونمایی کرد. برخلاف دیگر مک بوک های تولیدی اپل، این لپ تاپ تنها دارای پورت USB-C برای شارژ شدن بود و دیگر در این مک بوک شاهد استفاده از پورت شارژر MagSafe نبودیم. در واقع این حرکت اپل جزء اولین حرکت های این شرکت برای کنار گذاشتن این پورت آهن ربایی بود.

با وجود انجام این کار توسط اپل در مک بوک برای اولین بار در سال 2015، اما در آن سال ها هنوز از این پورت در مدل های قدیمی تر استفاده می شد. بعد از انجام این کار توسط اپل در آن زمان، بسیار از نشریه ها، افراد فعال در دنیای تکنولوژی و کاربران از این موضوع ابراز ناراحتی کردند و حتی برخی راهکار های جایگزینی را برای این پورت ارائه دادند.

بعد از گشت آن سال ها و حذف شدن این پورت از مدل های مختلف، درست در زمانی که تصور می شد که از MagSafe هم چیزی جز خاطراتش باقی نمانده است، اپل دوباره و در سال 2020 از این نام استفاده کرد. البته استفاده دوباره ی اپل از این نام تفاوت هایی را با گذشته داشت و آن این بود که این بار شاهد استفاده از این نام برای آیفون بودیم.

در مراسم رونمایی از آیفون های 12 جدید اپل از نام MagSafe برای لوازم جانبی مخصوص این گوشی استفاده کرد. این لوازم جانبی همگی دارای خاصیت آهن ربایی بودند و با استفاده از این خاصیت به قسمت پشتی آیفون های 12 متصل می شدند.

  • هر آنچه که باید راجع به شارژر MagSafe در آیفون های 12 بدانید

اکنون می خواهیم به زمان استفاده از پورت شارژر MagSafe در مک بوک ها برگردیم. پورت MagSafe اولیه دارای طراحی هوشمندانه ای بود. استفاده از این پورت باعث می شد که اگر سیم شارژر متصل به مک بوک از هر جهتی کشیده گردد، شارژر به راحتی از لپ تاپ جدا شده تا مانع این موضوع گردد که لپ تاپ از روی سطحی که بر روی آن قرار گرفته است به زمین بیفتد.

البته با وجود این مزیت ها، این پورت مشکلاتی را هم داشت. چون این پورت ها و شارژر های دارای این خاصیت تنها منحصر به مک بوک های اپل بودند، اگر این شارژ را گم می کردید مجبور بودید که دوباره یکی از آن ها را تهیه کنید و در این زمان بود که مجبور بودید نمونه های اصلی را با قیمت بالا از خود اپل تهیه کنید.

اپل بعد از کنار گذاشتن پورت MagSafe از پورت USB-C برای شارژ کردن مک بوک ها استفاده کرد. با وجود اینکه این شارژر در اثر کشیده شدن کابلش نمی توانست همانند MagSafe از لپ تاپ جدا گردد، اما نسبت به MagSafe دارای مزیت هایی بود.

  • اپل در حال توسعه مک بوک ایر نازک تر و قدرتمند تر است

مزیت اصلی این پورت این است که کاربران با استفاده از شارژر های دیگر لپ تاپ ها مانند دل XPS 13 یا دیگر مدل ها، می توانند که مک بوک خود را شارژ نمایند یا برعکس از شارژر مک بوک برای شارژ این لپ تاپ ها استفاده نمایند.

آداپتور های شارژر لپ تاپ های اپل دارای توان 30، 61 و 96 وات است. آداپتور شارژر بسیاری از لپ تاپ ها دارای توان 45 یا 60 وات هستند. اما تجربه بسیاری از کاربران نشان می دهد که به جز در شرایط بسیار خاص و تنها در صورت موجود بودن شارژر لپ تاپ های گیمینگ که به تازگی در مدل ها جدید آن ها از پورت شارژ USB-C استفاده شده است، می توان از یک شارژر دیگر برای شارژ مک بوک های اپل که دارای پورت شارژر USB-C هستند، استفاده کرد.

در واقع کاربران تنها در شرایط بسیار خاصی نمی توانند که از شارژر های دیگری برای شارژ مک بوک ها استفاده نمایند که احتمال رخ دادن این شرایط بسیار کم است. بدون شک برای بسیاری از کاربران این موضوع که بتوانند مک بوک خود را با شارژر های مختلفی شارژ نمایند و مجبور به استفاده از شارژر انحصاری دستگاه خود نباشد، حس آزادی خوبی را داشته است.

  • بلومبرگ: نسل بعدی مک بوک پرو کارت خوان SD خواهد داشت

علاوه بر این، آپید پرو و آیپد ایر جدید هم دارای شارژر USB-C هستند که یعنی می توان با استفاده از این شارژر ها هم مک بوک های اپل را شارژ کرد. حتی می توان از شارژر دستگاه هایی مانند نینتندو سوییچ یا هدست واقعیت مجازی Oculus Quest هم برای شارژ این مک بوک ها استفاده کرد.

بدون شک وجود پورت شارژر USB-C یکی از اقدامات خوب و غیرانحصاری اپل بود و انجام اینکار آنقدر خوب بود که دوست داشتیم همواره مک بوک ها با پورت USB-C شارژ شوند. بدون شک اگر اپل بتواند علاوه بر اضافه کردن پورت شارژر MagSafe قابلیت شارژ کردن با استفاده از پورت USB-C را هم در مک بوک های خودش نگه دارد، آن وقت است که بسیاری از کاربران هوادار اپل از این کار خشنود خواهند شد.

در نهایت باید بگوییم که اگر بازگشت دوباره پورت شارژر MagSafe باعث استفاده دوباره کاربران تنها از یک شارژر انحصاری برای شارژ مک بوک گردد، آن زمان است که برخی از کاربران از این کار اپل خوششان نخواهد آمد و با خود خواهند گفت که کاش MagSafe دوباره احیا نمی شد.

  • حذف پورت لایتنینگ از آیفون حجم بی سابقه ای زباله الکترونیک ایجاد می نماید

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 764

به "چرا بازگشت MagSafe به مک بوک ایده خوبی نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازگشت MagSafe به مک بوک ایده خوبی نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید