مجلس اروپا خواهان منع فروش سلاح به عربستان و امارات شد

به گزارش مجله صادق ویلا، مجلس اروپا قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

مجلس اروپا خواهان منع فروش سلاح به عربستان و امارات شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، مجلس اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل نقض حقوق بشر در یمن ممنوع نمایند.

در این قطعنامه که به تصویب مجلس اروپا رسید اقدام آلمان در منع فروش سلاح به عربستان و اقدام امارات در اعمال تحریمی مشابه برای فروش سلاح به امارات و عربستان را یادآوری نموده است.

قانونگذاران اروپا خاطرنشان نموده اند اقدام بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ادامه دادن فروش سلاح به این دو کشور نقض موضع مشترک شورای اروپا به شمار می رود.

این قطعنامه علاوه بر این از تصمیم آمریکا برای متوقف کردن فروش سلاح به عربستان سعودی و معلق کردن انتقال جنگنده های اف 35 به امارات متحده عربی استقبال نموده است.

نمایندگان مجلس اروپا به علاوه از اتحادیه اروپا و دولت های عضو آن خواسته اند از همه ابزارهای در دسترس برای جوابگو کردن ناقضان حقوق بشر استفاده نمایند. آنها همچنین خواهان اعمال تحریم های هدفمند علیه ناقضان حقوق بشر شده اند.

تصویب این طرح در شرایطی اجرا شده که یک سازمان حقوق بشری از استفاده ارتش سعودی و شبه نظامیان وابسته به ریاض از سلاح های بلژیکی در جنگ یمن خبر داده، آن هم در شرایطی که مقامات بلژیکی ادعا می نمایند سلاح های صادراتی این کشور به دولت سعودی صرفا در داخل عربستان و توسط نهادهای امنیتی به کار برده می شوند.

به نوشته وبگاه ویکیلیکس سعودی، سازمان حقوق بشری Vredesactie در گزارشی نوشت که مقامات بلژیکی مدعی هستند که سلاح های صادراتی به عربستان صرفا برای استفاده گارد ملی و گارد پادشاهی هستند، اما طی مستندانی فاش شده است که این سلاح ها در درگیری های منطقه وادی الجباره در یمن استفاده می گردد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 848

به "مجلس اروپا خواهان منع فروش سلاح به عربستان و امارات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا خواهان منع فروش سلاح به عربستان و امارات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید