وقتی می گویند صفر یعنی 10 میلیارد تومان!

به گزارش مجله صادق ویلا، احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در آخرین گفت و گوی خود، برای آن که هواداران را در جریان اتفاقات باشگاه قرار دهد، اظهار داشت به زودی فیفا حکمی 10 میلیارد تومانی علیه این باشگاه صادر می کند. منظور او قطعی شدن محکومیت استقلال در پرونده وینفرد شفر، مربی آلمانی بود.

وقتی می گویند صفر یعنی 10 میلیارد تومان!

در بهار سال گذشته، باشگاه استقلال وینفرد شفر را از کار برکنار کرد. از همان روز ها تعیین بود این باشگاه بابت برکناری بدون توافق او، غرامت خواهد داد، اما مدیران وقت استقلال در مقابل هشدار رسانه ها، تنها یک جمله را در گوش هواداران تکرار می کردند: نگران نباشید!

از سوی دیگر، شفر تاکید داشت در فیفا مدیران استقلال را ملاقات می کند. رفتار مدیران وقت استقلال با این مربی طوری بود که حتی وقتی تغییرات صورت گرفت و مدیران جدید آمدند، شفر بیان نمود حاضر به توافق نیست! اظهارات سعادتمند ثابت کرد تمام ادعا های امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق استقلال صحت نداشته. شفر 300 هزار دلار از استقلال طلبکار بود، ولی فیفا این باشگاه را 550 هزار دلار محاکمه کرده است. به ادعای سعادتمند 250 هزار دلار جریمه باشگاه از سوی کمیته انضباطی فیفا بوده است. این در حالی است که فتحی بار ها بیان نمود پول اضافه ای به این مربی نخواهند داد! به همین بهانه تمام حرف های مدیرعامل سابق استقلال درباره قرارداد شفر را مرور می کنیم:

در دنیای فوتبال مرسوم نیست که با مربی قرارداد ببندید و حق فسخ با او باشد و باشگاه در هیچ شرایطی نتواند قرارداد را فسخ کند. هرکس این قرارداد را می بیند می گوید این چه نوع قراردادی است! (مدیران استقلال خبر دارند حق فسخ ندارند و با علم به این که در فیفا محکوم می شوند، قرارداد را فسخ کردند)

ما به هواداران قول داده ایم که با کمترین هزینه شفر از استقلال جدا شود.

به نظر من شفر چاره ای جز توافق با استقلال ندارد. (البته او چاره فیفا را انتخاب کرد!)

ما مدارکی داریم و همانطور که قول دادیم با کم ترین هزینه، و به صورت مسالمت آمیز و دیپلماتیک قرارداد او فسخ خواهد شد.

ما آدم های بی تجربه در فوتبال نیستیم و از لحاظ حقوقی همه چیز را بررسی کردیم. با کمترین هزینه و نزدیک به صفر قرارداد ایشان فسخ می شود.

بعد از پایان فصل درباره قطع همکاری با شفر مذاکره می کنیم. (شفر بعد ها ادعا کرد به مدیران استقلال برای توافق زنگ زده، ولی پاسخش را نداده اند.)

امیدواریم حق و حقوق او از طریق فیفا حل شود. (روزی که این حرف ها زده شد، استقلال پول فروش صیادمنش را در جیب داشت و می توانست بدون جریمه، با شفر تسویه و توافق کند.)

یکی از آیتم هایی که استقلال را به این روز انداخت و ما ناچار شدیم قرارداد شفر را فسخ کنیم متأسفانه انعقاد قرارداد صد

درصد غیرحرفه ای و یک طرفه بود. (با علم به این موضوع، قرارداد فسخ شد!)

حرف آخر

در نتیجه کاملا پیداست تمام مطالب نگران کننده ای که رسانه ها درباره شکایت شفر و جریمه استقلال در فیفا می نوشتند، کاملا صحت داشته و در مقابل اظهاراتی که مدیران وقت این باشگاه می کردند، حقیقت نداشته. حالا استقلال در منجلاب بدهی سنگین به مربی آلمانی قرار گرفته است.

آن ها طبق ادعای احمد سعادتمند باید 10 میلیارد تومان به این مربی پرداخت کنند؛ ظاهرا او پرداخت پول را با دلار 18 هزار تومانی محاسبه کرده است. بار ها و بار ها پیشکسوتان استقلال مصاحبه کرده و از این گفته اند که چرا مدیرانی که تصمیم اشتباه گرفته اند، اصلا پاسخگو نیستند؟ آرش برهانی، پرویز مظلومی، محسن بیاتی نیا، محمد نوری، محمد نواری، حنیف عمران زاده و. از جمله پیشکسوتان استقلال هستند که بار ها چنین جمله ای را بیان نموده اند، ولی آیا نای رسیدگی به این پرونده ها در فوتبال وجود دارد؟!

وزارت از استقلال حمایت می کند؟

باشگاه استقلال تهران تازه به سر و سامان رسیده بود که شکایت خارجی های دیگری هم از راه رسید. حالا علاوه بر پرونده

10 میلیاردی وینفرد شفر، این باشگاه باید طلب سنگین دستیاران او را هم پرداخت کند. منبع مالی استقلال در فیفا هم اندک است و نمی تواند تمام بدهی را با آن پرداخت کند. این باشگاه تا به حال پول چند طلبکار از جمله جپاروف و پادوانی را از این منبع داده است. پسر شفر یعنی ساشا که مدرک مربیگری نداشت، ولی بررسیور استقلال بود، 120 هزار دلار از آبی ها طلب کرده و به زودی فیفا رای شکایت او را می دهد. همچنین کولی و فیلیپ دو دستیار سابق شفر هم خواهان پول های خود شده اند و حکم آن ها هم به زودی صادر می شود. باشگاه استقلال به خاطر تصمیمات مدیران سابق خود، در شرایط حاضرقرار گرفته است. سعادتمند اخیرا بخشی از مطالبات بازیکنان و حتی پول دیاباته را پرداخت کرد. درآمد مالی استقلال هم با توجه به تعطیلی لیگ زیاد نبوده؛ بنابراین هواداران استقلال توقع دارند وزارت ورزش در این شرایط به باشگاه شان کمک کند.

منبع: جام جم

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 369

به "وقتی می گویند صفر یعنی 10 میلیارد تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی می گویند صفر یعنی 10 میلیارد تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید