میرکاظمی: مصوبه تلفیق برای بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می شود

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای بازگشت ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی موجب ناهمترازی در بودجه می شود.

میرکاظمی: مصوبه تلفیق برای بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید مسعود میرکاظمی در نشست غیرعلنی امروز مجلس (یکشنبه یکم اسفند ماه) مطرح نمود که مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه به منظور بازگشت ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی، موجب ناهمترازی در بودجه می شود. من از نمایندگان می خواهم تا در بررسی بودجه در صحن مجلس در این رابطه به لایحه دولت بازگردند و به آن رأی دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی با توجه به منابع و مصارفی که در این حوزه وجود دارد، نه یک پیشنهاد بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیس دیوان محاسبات نیز در این جلسه ضمن تایید گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی گفت: برای تامین کالا های اساسی تا خاتمه سال جاری 16 میلیارد دلار هزینه می شود و این به این معناست که ما ماهانه 1.5 میلیارد دلار برای تامین کالا های اساسی هزینه می کنیم.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: در این جلسه نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح نمودند و بر این نکته تاکید داشتند که دولت به جای اصلاح ارز باید اصلاح نظام ارزی را در دستورکار خود قرار دهد و نظام حمایتی هیچ گاه نباید با نظام ارزی کشور مرتبط و متصل باشد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مطرح نمودند که تا به امروز 80 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالا های اساسی تخصیص یافته، اما از ابعاد مختلف دارای ایراد و اشکال بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1326

به "میرکاظمی: مصوبه تلفیق برای بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکاظمی: مصوبه تلفیق برای بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید