مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

به گزارش مجله صادق ویلا، لیپاری بزرگترین جزیره آتشفشانی از میان هفت جزیره آتشفشانی است که مجمع الجزایز آیولین را با فاصله از کرانه سیسیل شکل می دهند. این جزیره که زمانی به واسطه سنگ های ابسیدین که از زمین آتشفشانی آن استخراج می شدند معروف بود، امروزه بیشتر به واسطه چشم انداز صخره ای، شهرهایی با ابنیه سفید رنگ و آب به شفافی کریستالش مشهور است. غواصی، قایقرانی و صخره نوردی از جمله فعالیت های تفریحی محبوب در این جزیره اند. از میان جاذبه هایی که لیپاری دارد، موزه باستان شناسی آیولین (Aeolian Archaeological Museum) از اماکنی است که باید گردشگران تور اروپا از آن دیدن نمایند. این موزه محل مجموعه ای جالب از مصنوعات گورستان Contrada Diana است که در مجاورت آن قرار دارد. این مجموعه شامل تابوت هایی می شود که به واسطه خاکسترهای آتشفشانی ناشی از فواران هایی که در گذشته روی داده است به خوبی حفظ شده اند.

مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

این جزیره که در میان شبه جزیره ایتالیا و کرانه ساحلی شمال آفریقا واقع شده است، محل سکونت سلسله تمدن هایی بوده است که آثار و نشانه های خود را بر ساردینیا، دومین جزیره بزرگ ایتالیا برجا گذاشته اند. ابنیه تاریخی این محل که از سازه های سنگی که تحت عنوان نوراگه (Nuraghe) شناخته می شوند و در حدود 3000 سال پیش ساخته شده اند تا قلعه ها و کلیساهای قرون وسطی ای را شامل می شود، گردشگرانی را که به تاریخ، معماری و فرهنگ علاقه دارند ناامید نخواهند کرد. با این وجود عمده گردشگران تور ایتالیا، ساردینیا رابه واسطه سواحل تمیز و آفتابی اش به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند و محبوب ترین این سواحل در Costa Smeralda در بخش شمال شرقی واقع شده اند. پیاده روی، کوه نوردی و کمپ زدن از فعالیت های تفریحی محبوب در میان کسانی است که قصد فرار از جمعیت متراکم ساحل ها و کشف نواحی تپه ای جزیره را دارند.

کاپری که در خلیج ناپل (Naples) واقع شده است، جزیره ای سرشار از افسانه و تاریخ است. در داستان ها آمده است که آوازهای فریبنده زنان زیبای این جزیره، دریانوردان را به کام مرگ می کشیده است. امپراطور رومی، تیبریوس (Tiberius) تا زمان مرگ خود در سال 37 بعد از میلاد در این مکان می زیسته است. ویلا جووی (Villa Jovis)، که اقامتگاه شاهانه امپراطور بوده است، یکی از جاذبه های گردشگری بسیار معروف جزیره کاپری است. محبوب ترین جاذبه طبیعی این جزیره غار مشرف به آب Blue Grotto است که با قایق در هنگامی که امواج آرامند قابل دسترسی است. سواری با تله کابین های Seggiovia در شهر Anacapri به سمت قله Monte Solaro از دیگر فعالیت های تفریحی محبوب است. این سفر کوتاه 15 دقیقه ای امکان تماشای مناظر بسیار زیبای جزیره و دریا را به دست می هد.

منبع مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1149

به "مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید