معتمدی: مسائل تیم ملی وزنه برداری از بیرون ایجاد شد

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - قهرمان مسابقات وزنه برداری قهرمانی سال 2021 دنیا در دسته 102 کیلوگرم گفت با تایید فدراسیون بین المللی این دسته المپیکی شد و در آوردگاه 2024 پاریس با قهرمانان ایرانی و خارجی رقابت سختی خواهم داشت.

معتمدی: مسائل تیم ملی وزنه برداری از بیرون ایجاد شد

سیدرسول معتمدی دارنده مدال طلای مسابقات وزنه برداری قهرمانی دنیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ازبکستان نخستین تجربه دنیای من در رده سنی بزرگسالان بود و برای رسیدن به مدال رقابت میلیمتری با ورزشکاران ارمنستان، کره جنوبی و امیر حقوقی از ایران داشتم. خدا را شکر می کنم که توانستم خوشرنگ ترین مدال را برای ایران به ارمغان آورم. این دومین طلای من در دسته 102 کیلوگرم بود که در سال 1400 به دست آمد. در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نیز 2 مدال طلا و یک برنز کسب کردم. امیدوارم این فرایند ادامه داشته باشد تا بتوانم در آوردگاه های بزرگی مانند المپیک نیز افتخارآفرین باشم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دسته 102 کیلوگرم ادامه داد: در مسابقات دنیای ازبکستان در پی رکوردشکنی در حرکت دوضرب دسته 102 کیلوگرم بودم اما یک خطا برنامه من را به هم ریخت و مجبور شدم تا با همان 220 کیلوگرم به کار خودم خاتمه دهم. البته شادمان هستم که با این وزنه مدال طلا کسب کردم. بسیاری از رقیبان من در این دسته حرکات خود را با خطا ثبت کردند. شادمانم که مدالم یاری زیادی به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ایران در دنیا کرد. کسب طلای دسته 102 کیلوگرم روحیه خوبی در بین ورزشکاران ایران به وجود آورد. من و امیر حقوقی 2 سکوی دسته 102 کیلوگرم را به ایران اختصاص دادیم.

پدیده وزنه برداری ایران این را هم گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی دنیا بعضی عنوان می کردند دسته 102 کیلوگرم غیر المپیکی و مدال آن به نسبت دسته های دیگر اهمیت زیادی ندارد اما با تصمیم فدراسیون بین المللی وزنه برداری این دسته در المپیک 2024 پاریس حضور دارد و این کار را برای من سخت خواهد نمود. در ایران باید با قهرمانان بزرگی برای رسیدن به توکیو رقابت داشته باشم و در سطح دنیا نیز با حذف دسته 96 کیلوگرم از المپیک بسیاری از نامداران این دسته به 102 کیلوگرم خواهند آمد. امیدوارم در این کارزار نماینده موفقی برای ایران باشم. البته اگر در ایران نمایندگان شایسته تری وجود داشته باشد آنان اعزام خواهند شد تا برای سربلندی ایران کوشش نمایند.

دارنده مدال طلای وزنه برداری قهرمانی دنیا با اشاره به مسائل اردوی خاتمهی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات دنیای ازبکستان گفت: فدراسیون تمام کوشش خود را برای برگزاری اردوها در برترین شرایط را داشت اما متاسفانه بعضی اتفاقات موجب نارضایتی ملی پوشان و کادر فنی بود. در این زمینه فدراسیون مقصر نبود بلکه مسائل از بیرون ایجاد شد و بودجه لازم برای اردو نرسید. البته با این مسائل، ملی پوشان با عملکرد خود توانستند سکوی نایب قهرمانی دنیا را فتح نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1298

به "معتمدی: مسائل تیم ملی وزنه برداری از بیرون ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: مسائل تیم ملی وزنه برداری از بیرون ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید