مصرف گاز نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت، سوخت صنایع قطع نشده است

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر نفت از افزایش 22 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و تأکید کرد: سوخت صنایع قطع نشده، بلکه سوخت مایع جایگزین گاز شده است.

مصرف گاز نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت، سوخت صنایع قطع نشده است

به گزارش خبرنگاران، جواد اوجی در گفت وگویی تلویزیونی اظهار کرد: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده دوم آذرماه به بیش از 517 میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 22 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از چند روز گذشته با افزایش مصرف گاز در کشور به محدود کردن گاز در صنایع سیمانی اقدام نموده ایم که البته این کمبود با سوخت مایع جبران شده است، توضیح داد: خوشبختانه همکاران ما از ماه ها پیش در تدارک تأمین سوخت مایع نیروگاه و صنایع عمده، سیمان و پتروشیمی بودند.

وزیر نفت درباره شدت مصرف انرژی در کشور هم با تأکید بر اینکه سوخت صنایع قطع نشده، بلکه سوخت مایع جایگزین گاز شده است، اظهار کرد: اقدام هایی در دولت سیزدهم در بحث بهینه سازی مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع عمده و نیروگاهی شروع شده و مبحث 19 ساختمان خوشبختانه در دولت تصویب شده است.

اوجی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف گاز در دستور کار است، اضافه نمود: بی شک آن دسته از مشترکان پرمصرف که خارج از الگوی مصرف هستند باید بخشی از قیمت تمام شده گاز را پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران از نخستین روز آذرماه بازرسی از ساختمان های اداری را شروع کردند و تا به امروز بیش از 14 هزار بازدید انجام داده اند، توضیح داد: در این بازدیدها به یک هزار و 428 واحد ساختمانی اخطار داده شد و گاز 124 اداره پرمصرف هم قطع شده است.

وزیر نفت با یادآوری اینکه قیمت گاز برای مشترکان پرمصرف از یکم آذرماه طبق مصوبه دولت محاسبه می گردد، گفت: در دی ماه این قبض ها صادر می گردد و به دست مصرف نمایندگان می رسد. 25 درصد مشترکان پرمصرفی که بالغ بر 50 درصد از گاز را مصرف می نمایند با دریافت قبض گاز از خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران گله مند نشوند.

اوجی با بیان اینکه هموطنان با چند راه حل ساده می توانند در بحث بهینه سازی مصرف گاز یاری نمایند، توضیح داد: دمای رفاه 18 تا 21 درجه، تنظیم موتورخانه، پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از خانه یا محل کار از جمله راه حلها هستند.

وی در انتها اظهار کرد: از همه هموطنان تقاضا می کنم از هم اکنون وسایل گرمایشی اضافه و غیرضروری را خاموش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1231

به "مصرف گاز نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت، سوخت صنایع قطع نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گاز نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت، سوخت صنایع قطع نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید