مخترع وب امن ترین فضای مجازی دنیا را می سازد ، حفظ حریم خصوصی کاربران ، کاهش نفوذ غول های فناوری در داده ها

به گزارش مجله صادق ویلا، مخترع وب که همه ما را به این دنیای جادویی دعوت نموده است، تصمیم دارد یک فضای ایمن برای کاربران وب در سراسر دنیا خلق کند.

مخترع وب امن ترین فضای مجازی دنیا را می سازد ، حفظ حریم خصوصی کاربران ، کاهش نفوذ غول های فناوری در داده ها

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، تیم برنرزلی مخترع شبکه اینترنت، کوشش دارد امنیت و ارامش را به کاربران فضای مجازی باز گرداند.

پروژه او Solid نام دارد و بر اساس توانمندسازی شخصی به وسیله داده ها است. این دانشمند کامپیوتری، یک منبع باز متن را به نام Solid منتشر نموده و در این خصوص نیز توضیحاتی ارائه نموده است.

او می گوید: این پلتفرم مبتنی بر وب به شما در کنترل اطلاعات شخصی یاری می نماید و به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که اطلاعاتتان را در آن ذخیره کنید یا خیر . ضمناً تمامی موارد و عناصر موجود در فضای برنامه ها را می بینید.

او ادامه می دهد : این سیستم تمامی مدل فعلی را تغییر می دهد و کاربران مجبور نیستند داده های شخصی خود را به غول های دیجیتال تحویل دهند. این موضوعی است که طی سال های اخیر به نفع ما نبوده است.

اگر به اطلاعات برنرزلی با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه می شویم که تمام داده های شما در Solid Pod ذخیره می شوند و این فضا درست مانند کارت های یو اس بی در فضای وب عمل می نمایند. بنابراین حرکات نسنجیده کاربر به حداقل می رسد.

برنبرزلی می گوید ایده اولیه این کار از روزی آغاز شد که متوجه شد داده های کاربران برای مقاصد سیاسی استفاده می گردد و البته رسوایی هایی مثل ماجرای کمبریج آنالیتیکا نیز رخ می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1486

به "مخترع وب امن ترین فضای مجازی دنیا را می سازد ، حفظ حریم خصوصی کاربران ، کاهش نفوذ غول های فناوری در داده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخترع وب امن ترین فضای مجازی دنیا را می سازد ، حفظ حریم خصوصی کاربران ، کاهش نفوذ غول های فناوری در داده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید