دغدغه مدیران باید دانش آموزان باشند

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر آموزش وپرورش گفت: تغییر محیط های یادگیری در مدارس لازم است، دانش آموزان به اردو ها و مسابقات ورزشی احتیاج دارند، باید عرصه های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه نمایند.

دغدغه مدیران باید دانش آموزان باشند

یوسف نوری بابیان اینکه دانش آموزان استقلال طلب، عدالت جو، ساختارشکن، زیست در فضای مجازی دارند و با بازی بیشتر خو می گیرند و بر همین اساس در پی هویت یابی خود هستند، اظهار کرد: تا قبل از این مسائل فکر می کردیم دانش آموزان تمایل به فضا های فردی و مجازی دارند، اما متوجه شدیم در فضای مجازی به صورت گروهی در حال بازی هستند.

وی با تشریح چگونگی نظام آموزشی گفت: یک نظام آموزشی وارداتی داریم و این نظام به سمت کالایی شدن رفت و بنگاه های اقتصادی متوجه شدند که بچه ها هم مصرف نماینده هستند و هم رفتار مصرف خانواده را شکل می دهند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: برنامه درسی ما دارای دیسیپلین و نظام مدیریتی ما بر اساس مدیریت کلاسیک است، درحالی که نظرات علمی زیادی در حوزه برنامه درسی و مدیریت در طول این سال ها ابداع و تدوین شده است و این نظام آموزشی به علت رویکرد، برنامه درسی، مدیریت و نگاه به دانش آموز، تبدیل به یک نظام حافظه محور و کنکور محور شده است، لذا بخشی از ساحت ها را ارائه می کنیم و بقیه ساحت ها را به صورت تشریفاتی توجهی به آن نمی کنیم، بنابراین دانش آموزان را از ساحت های اخلاقی و اعتقادی دور کردیم.

نوری ادامه داد: جوانان ما در مدارس تربیت شده اند و کار های بزرگی انجام داده اند و فناوری های روز جهان را در کشور جاری و ساری نموده اند و این موضوع ناشی از کوشش های شبانه روزی معلمان است.

وی توضیح داد: باید چرخش های تحولی با استفاده از دانش آموز باشد و به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهیم و اجازه ندهیم سؤالات آنان بدون پاسخ بماند، کاری که شهدای ما در جبهه های جنگ هم کردند پاسخ گویی به سؤالات رزمندگان بود، لذا عرصه خشن و سخت جنگ را به یک عرصه تربیتی تبدیل کردند.

وزیر آموزش وپرورش گفت: باید دغدغه مدیران دانش آموزان گردد و مدیران به آن ها اهمیت دهند و در پی قانع کردن سازی حتی برای دانش آموزان ابتدایی باشیم.

وی توضیح داد: تغییر محیط های یادگیری در مدارس لازم است، دانش آموزان به اردو ها و مسابقات ورزشی احتیاج دارند و عرصه های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه نمایند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه از اولیا مدارس یاری گرفته گردد و تنها به عنوان منابع اقتصادی دیده نشوند. بلکه از آنان استفاده های معنوی هم کرد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1460

به "دغدغه مدیران باید دانش آموزان باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه مدیران باید دانش آموزان باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید