محبوب ترین غارهای زیرزمینی جهان

به گزارش مجله صادق ویلا، در عهد عتیق، از غار ها به عنوان محل عبادت، آرامگاه یا پناهگاه استفاده می شده است. در این مطلب با معروف ترین غارهای زیرزمینی آشنا خواهید شد.

محبوب ترین غارهای زیرزمینی جهان
در عهد عتیق، از غار ها به عنوان محل عبادت، آرامگاه یا پناهگاه استفاده می شده است. امروزه متخصصان غار ها را به منظور کشف جزییاتی درباره شرایط آب و هوایی گذشته مطالعه می کنند. پژوهشگران غار ها را به عنوان بخشی مهم و غیر قابل اغماض از کار و آزمایش هایشان می نگرند.

غار های مولوغار های مولو در مالزی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اند و در پارک ملی گونونگ مولو شهر بورنئو قرار دارند؛ مکانی زیبا با ساختاری از آهک و در محیطی جنگلی. ساراواک یکی از تالار های این مجموعه با مساحت تقریبا 700 در 400 متر و ارتفاع 70 متری بزرگترین تالار غاری در دنیاست که به گفته بازدیدکنندگان قابلیت این را دارد که 40 عدد هواپیمای بویینگ 747 را درون خود جای دهد.

غار کریستال هااین مکان زیبا در سال 2000 در شمال مکزیک و هنگام حفر زمین به منظور ساخت مترو کشف شد. تالار اصلی آن بزرگترین کریستال های طبیعی دیده شده در سراسر دنیا را دارا می باشد. بزرگترین کریستال آن 11 متر طول، 4 متر قطر و 55 تن وزن دارد. دلیل بزرگی این کریستال ها دمای بالا و سوزان غار است که بستری مناسب برای رشد و توسعه کریستال ها فراهم می کند.

غار آیریزن ولتآیریزن ولت در زبان آلمانی به معنای دنیای غول های یخی است. این غار بزرگترین غار یخی دنیاست و درون کوه هوشکوگل از رشته کوه آلپ قرار گرفته است. این غار از طریق رودخانه ساخته شده؛ رودخانه ای که جهت خود را از میان کوه با فرسایش آن و به وجود آوردن غار هموار کرده است. ساختار های یخی درون غار نیز از یخ زدن برف های سرازیر شده به درون آن در زمستان به وجود آمده اند.

حفره های زیرزمینی کارلزباداین حفره ها که در نیومکزیکو ایالات متحده قرار دارند به خودی خود یک پارک ملی در نظر گرفته می شوند. اتاقی بزرگ و ساخته شده از آهک با اندازه 1219 در 190 متر مساحت و ماکزیمم ارتفاع 107 متر بزرگترین حفره این مجموعه است. از نظر اندازه هفتمین غار بزرگ دنیاست وگویی با دنباله های بی نظیری از استالاکتیت و استالاگمیت تزیین شده است.

رید فلوتغار رید فلوت یا قصر هنر طبیعت در شمال غرب گیلین) جنوب چین (قرار گرفته است. در افسانه های چینی آمده است که دلیل نام گرفتن این غار به رید فلوت این است که چینی های باستان گمان میکردند از رید) نی های شنی های ورودی آن میتوان به عنوان فلوت و نی استفاده کرد. این غار آهکی منظره ای رویایی و چشم نواز از استالاکتیک، ستون های سنگی، گیاهان، استالاگمیت، پرندگان، حیوانات و دیگر دکور های سنگی به دست می دهد.

رودخانه زیر زمینی پورتوپرنسسااین رودخانه زیرزمینی که در پالاوان فیلیپین واقع شده تا سال 2007 طویل ترین نوع خود شناخته می شد. در سال 2007 این عنوان به رودخانه زیرزمینی یوکاتان پنینسولای مکزیک تعلق گرفت. طول این رودخانه 8.2 کیلومتر است و قبل از ریختن به دریای چین از غار هایی بینظیر عبور می کند، غار هایی که خود این رودخانه کاویده است.

اسکوچجاناین غار بلندترین و مرتفع ترین تالار غاری اروپا را در خود جای داده و دربندی زیرزمینی و بزرگ، پل روی این دربند و آبشار هایی زیبا از دیدنی های آن به شمار می فرایند. این غار تراکیب خارق العاده ای از استالاگمیت و استالاکتیت در خود دارد. این غار ها محصول رودخانه رکا هستند. در ابتدا این رودخانه روی سطح زمین حرکت می کند و کم کم طول 34 کیلومتر را در نزدیکی ساحل آدریاتیک و زیر زمین سیر می کند.

غار های وایتومواین غار ها از جاذبه های توریستی کشور زلاندنو هستند و در بیرون شهر وایتومو قرار دارند. کرم های شب تاب در این غار ها چشم ها را می نوازند. این موجودات به اندازه یک پشه بوده و به وفور در این کشور زندگی می کنند. تاریخ این غار به سی هزار سال قبل باز می گردد و طراحی های مخصوص و بی نظیر خاص خود را دارد. میله های آهکی زیبا و حفره کلیسایی بزرگی که به دلیل نوا و آکوستیک دلپذیرش مشهور است از سری مواردی است که گردشگران را به سمت آن می کشاند.

جیتا گروتواین مجموعه ترکیب دو غار مجزای آهکی است؛ گروتوی زیرین و گروتوی رویین. تالار رویین از بزرگترین مجموعه استالاکتیتی دنیا تشکیل شده و زیرین نیز با طولی 6200 متری حدودا 60 متر زیر تالار رویین قرار گرفته است. از تالار زیرین یک رودخانه عبور می کند.

غار مجلس الجیناین غار را میتوان در منطقه ای دوردست از فلات سلما در عمان پیدا کرد. این غار از تالاری یکتا و ویژه با مساحت 310 در 225 متر بهره می برد که گنبدی در ارتفاع 120 متری روی آن کشیده شده است. عمیق ترین بخش آن 178 متر زیر این قله گنبدی قرار گرفته است؛ یعنی 58 متر زیر زمین. 12 هواپیمای بزرگ می توانند درون این غار پهلو بگیرند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1338

به "محبوب ترین غارهای زیرزمینی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین غارهای زیرزمینی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید