هفتادوهشتمین جشنواره ونیز با فیلم پرستاره این کارگردان اسپانیایی شروع می گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، سال جاری هم جشنواره وهم بازگشته و به طور کامل هم بازگشته است تا هفتاد و هشتمین سالگرد خود را در خانه دیرینش در قصر سینمای جشنواره لیدو برگزار کند. پدرو آلمودووارِ اسپانیایی که سال گذشته با فیلم کوتاه صدای انسانی با شرکت تیلدا سوئیندون حضور محدودی در کن داشت، این بار با فیلمی پرستاره آمده است تا وهم 78 را افتتاح کند: مادرهای موازی با بازی پنه لوپه کروز، و می رود تا دور جشنواره های خود را از وهم شروع کند. (این فیلم قرار است فیلم اختتامیه جشنواره نیویورک در ماه اکتبر هم باشد).

هفتادوهشتمین جشنواره ونیز با فیلم پرستاره این کارگردان اسپانیایی شروع می گردد

فیلم آلمودووار روایت دو مادر است که هنگام وضع حمل در یک روز، در بیمارستان با یکدیگر آشنا می شوند. نقش مقابل کروز را میلنا اسمیت بازی می نماید که بازیگری تازه کار است.

سال جاری مسئولان جشنواره انگار توجهی به تنوع جغرافیایی نداشته اند. از 21 فیلم بخش مسابقه، اکثریب قریب به اتفاق محصول اروپا و قاره آمریکا هستند. از قاره آفریقا یک فیلم هم نیست، و از کل آسیا تنها یک فیلم فیلیپینی، یعنی سر کار: هشت گم شده ساخته اریک ماتی حضور دارد که دنباله فیلمی قبلی او است که در سال 2013 در بخش دو هفته با کارگردان جشنواره کن به نمایش در آمد. این تریلر جنایی از محصولات تلویزیونی اچ بی او است که در وهم پخش سینمایی می گردد.

اما نگاهی دقیق تر، خبر از حضور دو کارگردان ایرانی-آمریکایی هم می دهد.

در بخش مسابقه، آنا لیلی امیرپور با سومین فیلمش، مونالیزا و ماه خونین، حضور دارد. این فیلم قرار است به زودی فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم های فانتزی و ترسناک سیتگس در اسپانیا هم باشد تا امیرپور اولین زن تاریخ این جشنواره باشد که به این افتخار می رسد. این کارگردان متولد بریتانیا به موضوعات سرزمین مادری اش، ایران، علاقه بسیاری دارد.

دیگر ایرانی های پرافتخار حاضر در وهم 7878، شیرین نشاط و شجاع آذری هستند که با فیلم سورئال و طنازانه سرزمین رویاها آمده اند. این ساخته مشترک نشاط و آذری، فیلم افتتاحیه بخش افق های تکمیلی خواهد بود که متمم بخش افق های جشنواره است. نشاط و آذری زوج هنری آزمون پس داده ای هستند که با فیلم اول شان، زنان بدون مردان شیر نقره ای جشنواره وهم را از آن خود کردند. خانم نشاط در دو سالانه وهم 1999 هم شیر طلایی گرفته است. نشاط که بیشتر به فعالیت های هنری خود در هنرهای تجسمی معروف بود، حضور بسیار موفقی در سینما داشته است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1089

به "هفتادوهشتمین جشنواره ونیز با فیلم پرستاره این کارگردان اسپانیایی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتادوهشتمین جشنواره ونیز با فیلم پرستاره این کارگردان اسپانیایی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید