قانون مقابله با تروریسم دوترته و موج نقدها

به گزارش مجله صادق ویلا، منتقدان قانون جدید مقابله با ترویسم در فیلیپین از دادگاه عالی این کشور امروز (دوشنبه) خواستند تا این قانون را تعلیق کند چرا که آن را تهدیدی برای حقوق بشر و آزادی بیان می دانند.

قانون مقابله با تروریسم دوترته و موج نقدها

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این قانون توسط رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین روز آدینه به تصویب رسید و بر اساس آن، به نیروهای امنیتی اجازه می دهد تا از اختیارات زیادی برای پیگرد تروریست ها استفاده نمایند اما منتقدان این بیم را دارند که این قانون برای سرکوب مخالفان و هدف قرار دادن اپوزیسیون دولتی استفاده گردد.

گروه های حقوق بشری از دوترته خواسته اند تا این قانون را وتو کند که به شورای ویژه متشکل از اعضای کابینه این کشور اجازه می دهد تا حکم دستگیری برای هرکسی که به نظر آنها تروریست می آید، صادر کند.

این قانون همچنین اجازه بازداشت مظنونان را تا 24 روز بدون اتهام صادر می نماید.

دولت می گوید این قانون که ماه گذشته میلادی توسط کنگره تصویب شد، برای مقابله با تروریسم در جنوب کشور ضرورت دارد.

وکلا، اساتید دانشگاه و اعضای کنگره در چهار شکایت جداگانه به دادگاه عالی خواهان توقف این قانون پیش از اجرایی شدن آن در سرانجام ماه جاری میلادی شده اند.

یکی از قانونگذاران اپوزیسیون نیز در درخواستش گفت: در یک جامعه دموکراتیک، امنیت هرگز نباید در ازای آزادی های مدنی و حقوق بشر به دست بیاید.

دادگاه عالی این کشور این پرونده ها را تایید نموده و سایر گروه ها نیز برنامه های خود را برای به چالش کشیدن این قانون اعلام نموده اند.

منتقدان می گویند تعریف گسترده تروریسم در این قانون می تواند به گسترش کمپین دوترته علیه منتقدان نیز منجر گردد.

در درخواست گروهی از اساتید حقوق آمده است: معنای تروریسم بسیار مبهم و گسترده است و می تواند به آنهایی نیز که به آزادی بیان می پردازند، اطلاق گردد.

دولت گفته این قانون برای جلوگیری از سوءاستفاده از ضمانت کافی برخوردار است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 416

به "قانون مقابله با تروریسم دوترته و موج نقدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مقابله با تروریسم دوترته و موج نقدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید