عکس ، این موشک از نگاه مجله تایم برترین اختراع دنیاست!

به گزارش مجله صادق ویلا، زومیت نوشت: مجله معتبر تایم تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک غول پیکر SLS ناسا را به عنوان دو نمونه از بهترین اختراعات سال 2022 معرفی کرد.

عکس ، این موشک از نگاه مجله تایم برترین اختراع دنیاست!

مجله معتبر تایم تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک SLS (اسپیس لانچ سیستم) را به عنوان اختراعات برتر سال 2022 معرفی کرد. ناسا در پروژه تلسکوپ جیمز وب با آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا همکاری کرد. موشک SLS ناسا، پرقدرت ترین موشک جهان، با هدف ارسال انسان به ماه در قالب مأموریت آرتمیس فراوری شده است.

به نوشته سای تک دیلی، مجله تایم از تلسکوپ جیمز وب به عنوان برترین اختراع در دسته بندی طراحی یاد نموده است. ناسا می گوید تلسکوپ جیمز وب با هدف تماشا اولین نورهایی ساخته شده است که جهانی ما را روشن کردند. یکی از مهندسان ناسا می گوید: وقتی اولین تصاویر را دیدم، جا خوردم؛ ولی هم زمان حس رضایت به من دست داد؛ چون می دانستم هرچیزی که آن بیرون باشد، با جیمز وب دیده خواهد شد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در اواخر سال 2021 پرتاب شد، تا به امروز تصاویر خارق العاده ای از فضای دوردست ثبت نموده است. وب توانسته است کهکشان های نخستین را ببیند و تصاویر تازهی از سیاره های منظومه شمسی به نمایش بگذارد و نحوه تشکیل ستاره ها را ثبت کند.

موشک SLS به تازگی فضاپیمای بدون سرنشین اوراین را در قالب مأموریت آرتمیس 1 به سمت ماه پرتاب نموده است. SLS تنها موشکی است که می تواند انسان و منابع مورجهانز را ازطریق فضاپیمای اوراین به ماه و فراتر از آن ببرد. مجله تایم موشک SLS را به عنوان برترین اختراع در دسته بندی تجربی انتخاب نموده است.

اسپیس لانچ سیستم بزرگ ترین موشک ساخت ناسا از زمان ساترن 5 محسوب می گردد و به گفته سازمان فضایی ایالات متحده، در مأموریت آرتمیس 1 قدرت آن به نمایش گذاشته شد. هرچند تایم موشک تازه ناسا را اختراع برتر لقب داده است، بسیاری از کارشناسان فضایی آن را پرتابگری با فناوری کهنه و بسیار پرهزینه می دانند. براساس گزارش ها، ناسا برای طراحی و ساخت اسپیس لانچ سیستم تا به امروز 20 میلیارد دلار خرج نموده است و به گفته بعضی منابع، هر پرتاب این موشک تقریباً 4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1475

به "عکس ، این موشک از نگاه مجله تایم برترین اختراع دنیاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این موشک از نگاه مجله تایم برترین اختراع دنیاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید